Warhammer 40 000

Popis této geniální stolní hry.

         Warhammer 40k je válečnou deskovou hrou pod záštitou Games Workshop.Ve hře většinou jde o naprostou eliminaci protivníka, popřípadě splnění některých úkolů daných misí. Každý z hráčů vlastní armádu
modelů, resp. miniatur válečných strojů, obrovských kreatur a vojáků, které se s pořádnou dávkou pečlivosti
lepí a barví, pohled na bitevní pole je poté opravdu dechberoucí. Začátečníkům doporučuji seznámit se se světem Warhammeru v některé z prodejen Games Workshop, ale pokusím se jej alespoň nastínit.
 V daleké budoucnosti 40. Tisíciletí se lidské Impérium potýká s mnoha nepřáteli, po mnoha stoletích krveprolití a boje o život se lidská existence stala jakousi nekončící šarvátkou ve jménu nesmrtelné víry v Imperátora. Fanatičnost lidské rasy na vás dýchá z každé stránky základních pravidel, pokřiky typu “Zemřít za Imperátora jednou je lepší než žít tisíckrát bez víry” jsou na denním pořádku. Každý s dostatkem rozumu aby se nad tím zamyslel je popraven jako rebel a kacíř. Tento pořádek je ale nutný, jak jinak byste nahnaly vojáky proti monstrózním Tyranidům nebo vojům Chaosu, než  pod příslibem nesmrtelnosti ve zkroucené mysli Imperátora. Svět Warhammeru má neopakovatelnou atmosféru, je dokonalým mixem SF a silných fantasy prvků, je mixem mezi atmosférou Hvězdné pěchoty, Vetřelců a Diabla . Kloubí se zde meče a sekery s laserovými zbraněmi a psionika s magií. Typický lidský voják má většinou v ruce Bolter (miniraketomet) a u pasu Chainsword (moto- rovka ve tvaru meče). Nehledejte v tomto světě krásné hydroponické farmy, idylické aliance mírumilovných ras nebo rozdělení na dobro a zlo. Nenajdete zde ani X-meny, ani Flasha Gordona, nic podobného, může zde

zradit každý, stejně jako každý může v milisekundě skončit jako škvarek. Kromě lidské armády je zde mnoho dalších, o kterých se zmíním později.
 Když si budete chtít zahrát, nebo začít přímo sbírat armádu, měli byste počítat se složitostí pravidel a cenou   
jednotek, většina začínajících se nejdříve seznámí s tím, jak se hra vlastně hraje, a tak nyní malá exkurze:

Představte si skupinu lidí horlivě debatujících a ukazujících na stůl posetý desítkami různých modýlků vojáčků navozujících dětinskou atmosféru, pak si ale všimnete různobarevných kostek, rozložených pravidel a popsaných papírů, obrázků vyhřezlých střev a nekončící řeže. A najednou se to dá do pohybu, neznámá slova létají z jednoho konce stolu na druhý, kostky se převrací, pravidla dočasně mění majitele, ruce hráčů se míhají jak vojáci padají k zemi a vozidla vybuchují, obrané pozice se hroutí a ze země vylézají stále další a další vetřelcoidi.
Tak, a než se nadějete, jeden z hráčů začne pokřikovat narážky na nepřítele a po zničení poslední bašty obránců se démonicky zachechtá a prohlásí, že je vítěz. No a teď ještě jednou, pomaleji.
 Ke hraní nejdříve musíte znát alespoň základní pravidla, nechte si je vysvětlit, nebo si je někde sežeňte, bez
nich se totiž neobejdete, ale pozor, vše je v angličtině, takže kdo neumí anglicky, ochuzuje se o hlášky v kodexech a pravidlech. Znalost angličtiny není podmínkou, pravidla seženete i v češtině, nebo si můžete dělat poznámky. Následuje výběr armády, to je asi nejdůležitější část, protože cena jednotek většině lidí nedovoluje kupovat dvě armády. Většina lidí si koupí od každého něco po málu, zkusí si vojáky nabarvit a pak se rozhodne, ale někdo, jako třeba já, se hned na první pohled zamiluje do jedné rasy a okamžitě začne s přípravami, aby se už ti jeho nejlepší mohli vrhnout na bojiště. Dávejte si ale určitě pozor, a nejdříve si vše promyslete. Následuje zasvěcení do principů hry, tedy že hráči se střídají po kolech a pohybují svými jednotkami, střílí a rubou se na blízko. Každá jednotka je samozřejmě jiná, má jiné vlastnosti, atributy, zbraně a hlavně stojí různý počet bodů, body byly zavedeny pro vyrovnanost bitev. Před začátkem bitvy se určí počet bodů pro “zaplacení” své armády.
Samotný boj je soubojem strategických mozků, záleží na každém lesíku a hromadě kamenů. Jako generátor náhody se používají kostky. Občas jich najednou házíte i osm. A po určité době, kdy se sžijete s pravidly a svou armádou, zjistíte, že vás to baví, baví vás barvit vaše jednotky a bojovat s nimi proti těm hnusnejm alienům
( lidem, eldárům, démonům…). Až si vyberete armádu, musíte si sehnat Codex, soupis jednotek a různých bonbónků okolo vaší rasy.V Codexu si vyberete složení armády a vypilujete si strategii, plus je zde podrobný popis všeho co k tomu patří, i jak je nejlépe svou armádu barvit.
 A teď ke slibovanému soupisu armád:

SPACE MARINES:
Nejlepší válečníci z lidské rasy se vybírají již v mládí a genetickou manipulací vznikají Mariňáci, nejlepší a nejobávanější válečníci. Dělí se do desítek kapitol, každá s jiným vzhledem a různou technikou. Mariňáci se mezi hráči těší obrovské oblibě.

 

 

 

ELDAR:
Eldaři jsou bytosti v podstatě laiky považovány za potomky klasických elfů. Za eóny své existence se staly vládci známého vesmíru, ovládali planety pouhou myšlenkou a stali se skoro bohy. Pak ale přišel Velký Pád a s ním hromadné zabíjení a války, nikdo z lidí přesně neví co se stalo, toto je tajemstvím Eldárů a tím zůstane do skonání věků. Známé nyní je, že Eldáři jsou technologicky nejvyvinutější rasou, mají nejsilnější psykery a silné zbraně, bohužel mají většinou chabé brnění.

 

 

 

 

 

DARK ELDAR:
Potomci temných elfů jsou skoro stejně staří jako Eldáři, jsou tou nejkrvelačnější rasou ve světě Warhammeru a překonávají je svou zběsilostí jedině služebníci Chaosu, ale i ti byli vyvoláni Temnými Eldáry. Libují si v působení bolesti a mizérie, ať už sobě nebo nepřátelům. Někdy se generálové této rasy musí bát více svých vlastních mocichtivých vojáků než nepřítele. Za Dark Eldary hraji i já a mohu potvrdit, že hrát za tuto rasu není žádné peříčko.

 

THE TYRANID HIVE FLEETS:
Tyranidé jsou strašlivými stroji na zabíjení jejichž těla jsou obětmi dlouhé účelové evoluce. Někdy jsou až k smíchu, ale váš úsměv rychle zmizí když vám pokropí pěchotu Venom Cannonem a na těžkou techniku vám naběhne Carnifex, v tu chvíli končí všechna sranda. Jsou tou nejstrašnější podívanou, jakou vám váš nepřítel může nabídnout. Lidské Impérium nikdy nezjistilo, co vede Tyranidy k jejich neustálému ukájení hladu, jisté je,
že tato potřeba ničení má jakýsi zvrhlý cíl. Armáda Tyranidů připomíná změť chapadel, bodáků, zubů, slizu, chitinu a drápů, přesto je v jejich zběsilé strategii určitá přitažlivost.

 

THE IMPERIAL GUARD:
Garda je jakousi tuctovou armádou Impéria. Při každém tažení Gardy umírají tisíce lidí. Připomíná armády Druhé světové války, mají asi nejvíce tanků a těžké techniky. Jejich strategie je založena na defenzivě, přesto jejich řady obsahují i extra rychlé jednotky pro překvapení nepřítele. Hrát za Gardu určitě není pro každého, stačí totiž jediná chyba a vojáci padají jako mouchy, ale až si na nepřítele odpálíte salvu z Bazilišků, uvidíte co to s vámi udělá:).

 

 

 

 

CHAOS SPACE MARINES:
Temní bohové Chaosu zasahují i do světa Science Fiction, vládci nemocí, mutantů, démonů a temné magie se zmocnili těch nejsilnějších technologií a nyní drtí odpor pocházející z naší dimenze, nejhorší ale je, že k Temným legiím se přidává stále více Mariňáků a zmutované páchnoucí bestie se na bojištích objevují až příliš často.

 

 

 

 

 

 

ORKS:
Orkové jsou orkové, nic nového pod sluncem, jsou nejpočetnější rasou ve Warhammeru a kolonizují planety jako o závod, kdyby se více nezabíjeli mezi sebou, odneslo by to mnoho civilizací. Jejich zbraně jsou založeny na technologii jiných, jsou spletencem železa, masa a benzínu. Vše, co je orkské, je na kolech. A až  si přečtete několik vět v jejich jazyce, pochopíte jejich oblíbenost. WAAAGH!!! (to jsem si neodpustilJ)

 

 

 

SISTERS OF BATTLE:
Kdyby naše jeptišky uznávali Imperátora, neměli bychom se zrovna dobře, chovali by se totiž úplně stejně jako Sestry Války, nevinné fanatičky se postaví jak největším démonům, tak nejstrašnějším výtvorům Tyranidů.
Mají podobnou výzbroj jako Mariňáci, pouze upravená brnění pro ženské křivky jsou hlavním znakem.Nečekejte od nich ale nějaké extra výkony, přece jen jsou to jenom ženy, i když ze 40. tisíciletíJ.

 

 

THE NECRON:

O ¨Necronech se toho moc neví, snad jen že jsou roboti s určitou dávkou inteligence, kteří byli sestrojeni v dávné minulosti lidmi a jako takoví se snaží sveé tvůrce vyhladit.Naštěstí se nepaktují s organickými rasami a kosí vše co se hýbe.

 

 

Každá armáda má své hrdiny a speciální jednotky, k poznání těchto podrobností by ale bylo potřeba mnohem více místa.

Warhammer 40 000 je komplexní záležitostí pro lidi s velkou dávkou fantazie, umu a trpělivosti.Odměnou
Za váš zájem vám bude pohled na vaše machry, které jste si sami vypiplali, jak drtí nepřítele pod vaším chápajícím vedením, a v tu chvíli pochopíte, že dětinský dojem je pouze dojmem.

THERE IS NO FORGIVENES, NO RESPITE, NOWHERE TO HIDE, THERE IS ONLY WAR!! 

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Žádné komentáře

  1. ČTĚTE PROSÍM ZDE!!
    Chtěl bych nyní jako navazující článek rozepsat jednu z uvedených ras ( info, historie, zbraně, typy, strategie, dojmy hráčů), ale nevím kterou začít, proto se obracím na vás, čtenáře: napište mi MAIL, ve kterém uveďte jednu z ras, která získá nejvíce bodů, se dočká samostatného článku. No a takhle vystřídáme všechny podle pořadí, jakmile se ale objeví článek o první z ras, anketa končí a další rasy budou následovat v pořadí podle počtu bodů. Takže začněte posílat!!

  2. Zatím to vypadá takto:
    1.Imperial Guard
    2.Orks
    3.Marines

    Pokud s tímto pořadím nesouhlasíte, dejte hlas jiné rase!!!!!

  3. Ddyž sem napíšeš pravidůa v češtině tak ti to kvéčko dám

  4. Cože???? Pravidla v češtině? To by zabralo hooooodně místa! Viděl jsi rulebook od W40k????

  5. Nekroni nejsou žádné výrobky lidí, to bych si vyprošoval. Lidé sice stvořili kdysi ve věku sváru roboty, kteří se je následně pokusili vyhladit, ale takové technologie jsou zapovězené a dnes již neexistují (až na výjimky, nalezené STC). Nekroni jsou samostatnou rasou, která se rozhodla stát nesmrtelnou – a zdegenerovala.

  6. Pravidla
    Zdravím, v článku píšete, že se pravidla dají sehnat i v češtině… můžete mi prosím poradit kde? Děkuji

  7. Zapomenutí
    Hele a to nikomu nevadí že se tu jaksi úplně zapomělo na Říši Tau a jejich žoldáky Krooty?

Zveřejnit odpověď