Hansel a Gretel

Existují lesy. Hluboké a temné lesy, kde se ztrácejí lidé. Někdy umrznou, někdy prostě zmizí. A někdy dojdou k Domu Šťastných dětí. K obědu je tam cukroví, podkroví je nekonečné a zlobivá maminka skončí jako panenka a zlobivý tatínek jako maso v ledničce. Dům, kde děti ví, co chtějí. Být šťastné. A potrestat každého zlobivého dospělého. Takže i když vás mají za hodného strýčka, není od věci si připravit drobečky chleba a začít hledat cestu ven…

Rozhovor s Pavlem Renčínem

Jen několik dní před Labyrintconem, setkáním čtenářů Pavla Renčína, vyšel jeho třetí román Zlatý kříž. Jedná se o úvodní díl chystané trilogie městské fantasy Městské války. Jako mikulášský dáreček vám přinášíme rozhovor, kde se autora ptáme (nejen) na jeho novou knihu…

Příběh Koniáše, osamělého vlka

Koniáš, ošklivý muž plný jizev, s třikrát přeraženým nosem, ověšený zbraněmi jak dobře vybavené železářství. Vysoký, šlachovitý, se smysly dlouholetými zkušenostmi vybičovanými do extrémní ostražitosti. Muž, jenž nikomu nevěří a nejraději se spoléhá jen sám na sebe. Přesto (či právě proto) hrdina, jehož příběhy mizí z knihkupeckých pultů rychlostí, kterou by jeho autorovi Miroslavu Žambochovi mohla většina českých autorů fantastiky závidět.

Rozhovor s výtvarníkem Lesem Edwardsem

Světoznámého výtvarníka Lese Edwardse (čerstvého držitele ceny World Fantasy Award) znají čeští čtenáři především díky edici New Weird nakladatelství Laser-books. Pro ni totiž pod pseudonymem Edward Miller vytváří originální obálky, obrazy navozující snovou atmosféru, jež je vlastní příběhům nového fantastična. V rozhovoru, za jehož překlad děkuji Petru Kotrlemu, se však kromě New Weirdu dotkneme i Lesových malířských začátků či pocitů, s jakými prochází kolem knih s vlastními obálkami.

1 101 102 103 104 105 176