Kill Bill 1

Šest let jsme čekali na nový film Quentina Tarantina (Gauneři, Pulp Fiction). Dočkali jsme se. Je jím první polovina snímku Kill Bill. Ještě než se vřítí do kin jako zkrvavená katana hlavní hrdinky, přínášíme vám exkluzivní recenzi. Tenhle akční masakr je natolik dobře napsaný a natočený, že by nikomu neměl uniknout. Určitě ne těm, kterým nevadí pohled na pár usekaných končetin.

Fanoušci tohoto jedinečného scénáristy a režiséra si opět smlsnou na jeho netradičním vypravečském stylu. Kill Bill je také rozdělen na několik krátkých kapitol (celkově jich bude deset), které jsou poskládány nechronologicky. Navíc se vzájemně prolínají nebo jsou vyprávěny uprostřed jiné kapitoly. Pomalu se před diváky skládá celý příběh, který je jinak jednoduchý. Až primitivní. Profesionální vražedkyně (Uma Thurman) se rozhodla skončit se svou pochybnou kariérou a usadit se. Svatební obřad však neproběhne zrovna podle plánů. Překazí ho tajná organizace, pro kterou hlavní hrdinka pracovala. Jako jediná však masakr v texaském kostele přežije – po čtyřech letech se probouzí z kómatu a v srdci má jen jedno. Pomstu. Ve dvoudílném filmu má za úkol zabít pět svých bývalých kolegů: O-Ren Ishi (Lucy Liu – Charlieho andílci), Budda (Michael Madsen – Gauneři), Vernitu Green (Vivica A. Foxová – Batman a Robin), Elle Driver (Daryl Hannahová – Blade Runner) a nakonec jejich šéfa Billa (David Carradine – Kung-fu, legenda pokračuje).

Už podle volby herců poznáme, že Tarantinův hlavní záměr byl resuscitovat či reinkarnovat staré filmové legendy. I proto mezi herci nalezneme třeba Darryl Hannahovou, sexsymbol osmdesátých let, či průkopníka kung-fu filmů mimo Asii – Davida Carradina. Ale uvidíme i Sonnyho Chibu, kterého znají všichni milovníci kung-fu filmů, mezi než patří právě i režisér a scénárista Kill Billa. Každá kapitola je odlišně stylizovaná do jiného filmového žánru, ale celkový dojem z filmu zůstává jednoznačný. Tarantino víc než na ostatní žánry upírá pozornost na klasické hong-kongské kung-fu filmy a jejich americké pokračovatele (i proto nosí Uma Thurman stejnou žlutou kombinézu, jako Bruce Lee ve filmu Game of Death). Všech možných odkazů na kultovní filmy i dávno zapomenuté akční mlátičky je nesčetně – není v silách normálního smrtelníka, aby je všechny dohledal. Žádný smrtelník totiž nenastudoval tolik kung-fu filmů jako Tarantino.

 

Jedna z kapitol je například stylizována jako western, ale to rozhodně není překvapivé. Mnohem překvapivější je kapitola, která je kompletně kreslená v duchu tradičního japonského anime. Od Tarantina už se prostě můžeme dočkat čehokoliv. Právě tato kapitola je předzvěstí velkého akčního finále prvního dílu. Zatímco byl dosud příběh velmi drsný a krvavý, v této kreslené kapitole poprvé tryskají mocné proudy krve. Kreslené je to ještě v pohodě snesitelné, ovšem závěrečná hraná bitva hlavní hrdinky, která doslova pokosí osmdesát osm šermířů s katanami, ta už určitě slabší povahy donutí opustit sál nebo nechtě vrátit všechen snědený popkorn. I proto je většina tohoto souboje černobílá – další z efektních kumštů Tarantina a jeho týmu.

Choreografie akčních scén je strhující. Je to opět práce Yuena Woo-pinga (Matrix, Tygr a drak), ale nevyužití speciálních počítačových efektů udělalo ze soubojů skvělou podívanou s nápaditými záběry a střihy. Jestli si někdo z vás při závěrečných titulcích vzpomene, že byly oba díly pořízeny za dnes již pouhých 55 milionů dolarů, nebudete věřit sami sobě. Nevěrohodné počítačové animace, jaké jsme viděli třeba v Matrixu Reloaded se nekonají – místo toho slaví úspěch stará dobrá ruční práce čínských studií. Velmi jsem se obával, že bude Uma Thurman v soubojích příliš toporná, ale nad některými jejími kousky smeknete klobouk. Drsná fyzická příprava se vyplatila – kromě toho, že hraje přirozeně, seká jí to jak starému samuraji.

Nápady a hlášky chrlí Tarantino víc než litry krve. Co věta, to cynický vtip nebo myšlenka, hodná tesání do kamene. I soundrack se drží v kvalitativním duchu dosavadních Tarantinových filmů – snese srovnání dokonce se soundtrackem Pulp Fiction. Mezi emotivnými písněmi každý rozpozná alespoň jeden motiv z fondu legendární filmové hudby.

Kill Bill je největší událost v akčním filmu letošního roku. Proti němu je bývalý největší adept na tento titul – Matrix Reloaded – pěkná zívačka. Pokud mi nevěříte, zajděte do kina. A pokud mi věříte, tak už si jistě jdete koupit lísky. Od desátého se promítá film i u nás. Pět měsíců čekání na druhý díl se nyní zdá jako nekonečně dlouho. Více si o filmu řekneme až v recenzi na dvojku. Je toho mnoho, o čem by se dalo zamýšlet – jak Tarantino pracuje s tématy a motivy starých filmů, jak přenáší emoce a napětí na diváky či jak docílí toho, že primitivní příběh o pomstě působí inteligentně. Tak za pět měsíců…

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Žádné komentáře

  1. Tarantino strikes back…
    “Máš pocit, že jsem sadista?” … to je první věta, kterou ve filmu uslyšíme. A hned se odpovíme na Tarantionovu adresu “ANO!”. Z naprosto primitivního příběhu dokázal Tarantino vytřískat naprosté maximum. Vizuální stránka je strhující. Snad ještě výraznější je ale hudba. Prostě parádička. Ten film není žádný zázrak moderní kinematografie, ale rozhodně překonává většinu paskvilů, která se v kinech letos objevila. Té brutality je tam někdy možná až příliš, nějaká ta bitka je trochu “Reloadovsky” zbytečná a možná neuměrně protahovaná, ale i tak to Tarantinovi žereme i s navijákem 🙂 Už aby tu byla dvojka…

  2. Sakra
    Tak neco mi tu nehraje. U nas v CR je premiera desateho a tady v Lyonu jsem az do 16. nevidel v programu vubec nic spolecneho s Tarantinem!!! Nekde je chyba…

  3. Recenze je naprosto zavadejici
    Az na to, ze v tom filmu neni vubec kung-fu, ale jen samurajske umeni mece, Uma nic moc nepredvede, choreografie je minimalizovana a “rozporcovana” strihem (cili zadne orgie plynuleho pohybu) a ve filmu jsou jenom dve bojove sceny, jde o slusny akcni film. To, ze jde o vyborny kousek filmariny, ktery vubec nevychazi z akcnich scen, to je vec jina. 🙂 ____ Autor by si mel zakazat chrlit naprosto zavadejici superlativy. 🙂

  4. Na tenhle filmik se tesim uz hodne dlouho, tze at chrlilte superlativy, nebo prave naopak, nemate sanici me odradit. A asi nas bude vis.Btw ja bych rekl, ze premieru ma uz 9.10.

  5. Kill Bill
    Tenhle film je prostě bomba (akorat mi připadaly dost nereálný ty stříkance krve)!!!!!!!!!!


  6. ty sou dosti realne, si vem ze stehenni tepny (ta je nejsilnejsi) vystrikne krev az do myslim 8 metru, prov by z krcni nemohla strikat 3-4 metry…

  7. Kill them all
    Videl jsem to predevcirem a jak o tom filmu premyslim, zda se mi cimdal lepsi. Ani se Tarantinovi nedivim, ze to nechtel vic sestrihat a udelat jeden film. Dvojka bude urcite jeste o chlup lepsi. Tesim se jak svina.

  8. covece, me se to libilo hodne, asi hlavne proto, ze tarantina mam rad a hodne mu odpustim :), ale jak ted nad tim premejslim, mam z toho filmu ted lepsi pocit a mam chut se na nej mrknout znova, byl fakt vychytanej 🙂

  9. konec akčního filmu
    Je to svým způsobem důležitá událost…. protože je to, jak tvrdí šílený autor, “nejlepší akční film všech dob.”Svým zvrhlým způsobem je to pravda. Neexistuje zřejmě nic akčnějšího a zběsilejšího – hongkongský styl má jistou technickou mez, protože nakonec se v takovém filmu řežou POŘÁD. Pauzy jsou jen na to, aby strnuli v malebné póze… nebo se něco vychutnalo zpomaleně. To, co kdysi začaly Pulp fiction, je tady dotaženo ad absurdum – ke kýžené hromadě mrtvol, u které se brodí v krvi zmatená pokojská….Je tu k zahlédnutí ale něco mnohem důležitějšího – celkový trend postmoderního filmu k oslabování SDĚLENÍ a posilování FORMY. V Kill Billovi jsem zahlédl konec této cesty – smysl filmu totiž už není vůbec žádný; vše je jenom čistá forma, čistá akce a čisté “hlášky”. Nic víc tu není… Je to přesně to, co mne trochu děsilo na poslední Ecově knize (Baudolino), která je rovněž čistá hra; přestal tomu věřit i sám autor. Pokud někdy na počátku postmoderna okázale balancoval na hraně mezi genialitou a úplnou pitomostí (Terminátor, Batman), Kill Bill došel zřejmě na sám konec této cesty – je o buď “nejlepší akční film všech dob”, nebo taky “nejstrašnější pitomost všech dob”. Vyberte si.

  10. Argonantus dost pregnantně napsal to, co si myslím i já. Akorát bych to asi tak hezky nevymyslel. Ale za podívání ten film určitě stojí. Byl jsem na tom v kině s Bobokingem a ten byl z toho, co se dělo na plátně, dost otřesený:-), citlivka jeden. Pro autora předchozího komentáře: nechceš pro nás něco napsat? Kvalitu našeho plátku by to jen zvýšilo…

  11. ad…
    No, argonantus to sice napsal presvedcive, ale rozhodne bych rekl, ze se to neda brat jako fakt. Samozrejme jde o to, ze tu nejvetsi masu “popkornistu” hrnouci se do kin zaujme hlavne FORMA a tudiz dochazi k jejimu logickemu zdokonalovani, take je pravda, ze tady tarantino zase posunul hranici latky o hodne vys, avsak opirajice se o chytlavou hudbu (opakujici se z PF), take jak pise autor recenze, tarantino zde ozivuje nespocet velkych scen z let minulych. Forma se tedy zda byt opravdu precizne zpracovana, avsak vazne zde OBSAH, radobi Beckovy pribeh jen nechronologicky rozsekan neni zrovna vyraz originality. Ale zrekapitulujeme-li kazdy kratky pribeh zvlast, uz budeme pomalu nachazet poenty a vtipy, ktere jsou taktne zkryty divakovi “konzumnimu”, ale vsimavy divak, ktery neprisel do kina jen proto, aby zapil svou dafku popkornu hektolitrem krve, si jiste myslenku uvedomi, neni uz duvod vkladat do filmu globalni poentu, proc taky?, na tu nikoho do kina nenalakame, jde o to, ze timhle filmem vlaste vyhovel jak skalnim fanouskum, tak vnimavejsim pozorovatelum a dokonce i nejvetsimu konzumu. Je to takrka stejne jako u Pana prstenu (az na ten odraz knizni predlohy), v cele trilogie jiste nenajdeme velkou poetnu, ale jde o ty “chvilkove polemiky”, vety kterymi je film jako PP zahlcen a timto zpusobem bych dnes hledal v tarantinove dile neco vice nez “masorez”, tarantino, tyhle chytre, ftipne a originalni hlasky chrli s velkou frekvenciJen jeste k tomu nadpisu: “Konec akcniho filmu”, ja myslim, ze ne, je to spis vyzva dalsim originalnim autorum pretrumfnout tuhle superakcni rez, ktera jak si jiste kazdy fsiml ma porad jeste mnoho much…

  12. Jak napsal Ivo, byl jsem s ním na tom, a přiznám, že mne to moc neuchvátilo. Jednotlivé části byly dobré, ale celkový dojem nic moc. A to že to končí v polovině!? To převzal z Matrixu? Co se týče stříkající krve, tak ta růžová vodička nestříká z tepny, ale ze sto kanálového zahradního rozstřikovače. Jestli jsem to pochopil, tak Q.T. si dělal opět srandu z akčních příběhů. Fajn byla tak GoGo a ta poslední scéna, kdy Bill říká, že ona asi neví, že mají její dítě. To byl šok.

  13. konec akčního filmu
    Ivo:… a který plátek že to…? Přiznám se, že teď mne docela zahlcuje Pevnost, kam píšu pravidelněGesho: No, je to věc světonázoru; Pán Prstenů a Kill Bill se mi jeví být právě jako dva úplné protiklady. Hlášky v Pánovi prstenů jsou naprosto bezvýznamné; v Kill Billovi pak nic jiného není. Narozdíl od tebe soudím, že za odhalením všech nesčetných vtipů (pravda, někdy i složitých – třeba citáty z Bruce Leeho), vychytávek, hlášek a efektů se neskrývá vůbec nic dalšího… jen úděsné prázdno. Protože je to dokonalý akční film, nic víc.

  14. re
    Ja nevim, jestli si dobre rozumime s pojmem “hlasky”, asi ne, ja sem to nedostatecne vyjadril. Samozrejme, ze filmy Pana prstenu a Kill Bill sou naprosto odlisne, ale v obou opravdu hlubsi celkovou poentu nenajdeme, kdyz se laik (neznalec knihy ;)) podiva n PP tak v tom uvidi prachprosty souboj dobro vs zlo a tudiz ho celkovy obsah filmu, jeli premyslivi, neoslovi, ale jde o to, ze ve filmu je vzneseno mnoho “chytrych vet” (nebo chvilkovich polemik nebo jak to chceme nazivat…) a to film posouva zase o kousek dal od bezmyslenkove FORMY. Myslim, ze na podobnem (velmi vzdalene) zaklade je Kill Bill takze natocen, ikdyz je pravda, ze Forma rozhodne tyhle zkryte poenty vhani do pozadi…

  15. Darek to řekl za mne….tohle by se o Pánovi prstenů říci nedalo…nevidím hlubší vrstvy jakéhokoli filmu nutně svázány s hlubokomyslnými úvahami typu “nikdo z moudrých nevidí do všech konců”. Mohou být jiná sdělení a umělecké dojmy, hůře uchopitelné; někdy je vše řečeno jen obrazem (kdysi filmy nemluvily vůbec…)pravím jen, že v Kill Billovi žádné takové hlubší vrstvy nejsou (jakož v devíti destinách akčních filmů). Kill Bill se od ostatních liší jen tím, že to dává najevo otřesně okázalým způsobem.

  16. re
    no asi mas temer pravdu, ted si me celkem presvedcil, jen bych rekl, ze tyhle “hlubokomyslne uvahy” castecne film stavi vys. Zrovna o filmu Kill Bill tvrdit, ze je to jen cista FORMA by bylo nadsazene a hlavne nepresne, ja ten film porad nedokazu zaradit, je to neco noveho, neco co ma mnoho, mozna i nejvic, spolecnych prvku s absolutni akci rezi, ale porad se ji trochu vymika tou ftipnou formou, parodickou a ja nevim cim vsim moznym, proste to nedokazu hodit do jednoho pytle s akcnimi srackami (nejde jen o dojem), v tom filmu tkvi proste neco vic, to uz mi snad nevyvratis nebo do toho kina prestanu chodit uplne 😉

  17. 10/10 to snad NE !?
    Argonaute, jo, jo svatá pravda. Taky nechápu to hodnocení O.J. a oslavné výkřiky zde na fóru. Asi chceme od filmu každý něco jiného. Pulp Fiction nebo Jackie Brown byly bezpochyby super filmy, po shlédnutí Kill Bill jsem ale svých peněz za lístek nemohl než litovat. Jako ostatně už po x-té v posledních dvou, třech letech, ale to už je věc jiná. Předně jsem byl dost v šoku z toho násilí. A to už jsem zvyklej na ledacos. Podle mě to Tarantino dost přepískl, bylo ho tam – zcela zbytečně – až příliš, nad rámec rozumné únosnosti. A to nemluvím i o jeho kvalitativní stránce – žádné odlehčení humorem, jen čistá řežba od začátku do konce bez nějakého hlubšího smyslu nebo podtextu. Těch klasických “tarantinovských hlášek” tam bylo taky jen poskrovnu , s Pulp Fiction se to nedá vůbec srovnávat. Beru, Tarantino točit stále umí. Ale zdá se, že už jen co se formy týče. Obsah se jaksi kamsi vytratil. Sice to má skvělou hudbu, kameru, skvělou výstavbu scén, ale to je asi tak všechno. Příběh nebo zápletka naprosto žádná, jen naprosto bezdůvodná a neúčelná kupa krvavých orgií, až to vypadá, že Tarantinovi nějak za těch posledních pár let šiblo. A i ta forma už není dokonalá. Choreografie akčních scén rozhodně strhující NENÍ. Jen padající japončíci kosení Neporazitelnou Umou jak na běžícím pásu, opravdový souboj meč na meč tam snad ani nebyl. A když už, tak se to odbylo třemi, čtyřmi střihy a bylo po boji. Jen napomádovaná břečka. Nic víc. Další z řady zklamání posledních let. Kam ten film spěje. Vždyť v první polovině 90.let se točily tak skvělý filmy, teďka aby je člověk vůbec na prstech spočítal. Ad Baudolino: podle mě to byla výborná kniha, další to počin Ecova génia. O hře bych ani nemluvil. To spíš v případě Foucaltova kyvadla. I když těch posledních 150 nebo kolik stran odehrávajích se v bájné říši Kněze Jana si možná i mohl Eco odpustit…. ale to už je věc názoru… každopádně Kill Bill určitě NE !!!!! I Tarantino už mě skončil. Teď už snad jen Joel Schumacher nebo dva, tři další… ale to není problém jen filmů, ale i třeba počítačových her, i na tomto poli vycházejí (až na ojedinělé výjimky) v posledních dvou letech jen samé …. Moje hodnocení Kill Bill Vol. 1 6/10. A tomu ještě fandím. Tři body z toho za Hatori – teď už nevím :-))


  18. No shadow, taky stebou castecne sympatizuju, ale jsou veci o kterych nemas paru, napr. to ze ve filmu, nebyl dlouhy souboj na mece je pravda, vsechno odbyto 3 seky. Chte nechte to bylo dosti realne, protoze bojove sceny, kde sermuji dva samurajove 5 nebo dokonce 10 minut sou naproste nesmysly, clovek trochu zbehli v sermu (za mlada sem delal gotiku – nemeckou skolu a vychodni umeni take) nebo v bojovem umeni ti rekne, ze souboj se opravdu resi 3/4 seky, neumim si predstavit, ze bych mec na mec s nekym sermoval dyl nez 20 fterin, kdyby slo opravdu o zivot…Nevim co od filmu cekate, filmy se netoci jen proto abyste prisli do kina a vychazeli s hlavou plnou sracek jak, ze to bylo a premysleli jeste tyden. Je to sice pekny to jo, ale ani Pulp Fiction mezi tyhle filmy nepatri, je to o vkusu o nalade a o toleranci, Shadow nemel asi nic ztoho co sem jmenval kdyz do kyna sel, jesli si kurva cekal hlubokou myslenku tak nelez na tarantina, uz me nebavi komentare tohotle typu. Clovek se nekdy musi trochu odprostit naroku a film si uzit nebo ne? netoci se to kvuli divakuM? Nechodite do kina se odreagovat, odprostit se trochu od reality nebo tam chodite s blokem a zapisujete nesrovnalosti, ktery kritik nezachytil? Konec kinematografie? pche, podle me ste asi opravdu jen banda narocnych netolerantnich homanoidu… Ja sem se pri filmu bavil a nejsem si jistej svoji konzumni povahou. 6/10? to je dobry a jak hodnotis dalsi filmy, ktery jsou dnes natoceny? 1/10, 2/10 – clovece proc ty vubec netocis filmy? kurva vezmi papir a tuzku a napis scenar, posli ho Tarantinoj a treba uz to konecne bude poradnej film! vim ze je to vec nazoru, ale tady je dulezita jedna vec – tolerance, mejte trochu pochopeni ty filmy se tocej pro lidi a ne jen pro vas rejpalky!!!tod muj nazor, nemusite souhlasit, ale nemusite ani kamenovat, proste se zamyslete i sami nad sebou

  19. to gesho: jo s tou délkou těch soubojů máš pravdu. to jsem si pak taky uvědomil, co jsem to odeslal. Ale na druhou stranu, když už celej ten film je jen takovým pozlátkem, pak by tam něco takovýho, i když nereálnýho, klidně i mohlo být. Takhle tam byl v podstatě jen jeden souboj, s tou malou Japonkou s vyblitým mozkem a spikekoulí na provaze. 6/10 je reakcí na předchozí, mnohem lepší Tarantinovy tituly. Tady to bylo jen o násilí, o ničem jiným, a to je podle mě trochu málo. Nemyslím si, že bych byl netolerantí, do kina rozhodně nechodím s blokem v ruce, abych si zapisoval dějový bugy, naopak chodím tam, právě jak říkáš, odprostit se od občas nuzný reality a přijít na jiný myšlenky. otázka je na jaký. mě už prostě taková prvoplánová jednoduchost nestačí. Stejně naprosto odsuzuju třeba Kulhánkův Noční klub. To je jednoduchý a tak stupidní, až to bolí. A s Kill Bill je to samý. hlavně mě na tom ale vadila to nesmyslný násilí. Třeba už ten comics, jak tam leží malá Lucy pod tou postelí a nad ní zabíjej její matku atd. atd. Nebo to s tím “harakiry” do intimních míst nebohého japonského chlapce. To tam působilo vyloženě rušivým dojmem. Kdyby ho tam bylo o polovinu míň a místo něj tam dali třeba nějakou tu zápletku (nejen tu poslední větu filmu)nebo ještě víc ty Tarantinovi tak vlastní “snovosti”, tak ten film byl podle mě mnohem lepší. nejsem žádnej rejpálek, jen jsem musel reagovat na ty zdejší ódy na radost, že není všechno zlato, co se třpytí. A s tím úpadkem, hl. Hollywoodskýho filmu, v posledních pár letech, za tím si stojím. Ale to už je na jinou diskusi. Každopádně třeba taková Telefonní budka byla mnohem lepší než celej slavnej Kill Bill. Podstata je v tom, co jsem napsal už na začátku mýho předchozího příspěvku, každej chce od filmu něco jinýho, někomu stačí málo, někdo chce víc… a opět opakuju , nejsem žádnej třasořitka, taky jsem v karmáči přejížděl chodce, když jsem byl malej :-)), ale důležitá je míra (násilí) a tu Tarantino, žel, překročil.

  20. hmm
    No, já jsem byl z filmu celkem zklamaný. U některých scén jsem přemýšlel proč tam vlastně jsou a soustředil se na nepohodné sedačky našeho kina. Jsou tam i světlé okamžiky jako třeba třeba anime kapitola, kdyby ten film byl celý v tomto podání, tak nemám výhrad. A pak taky začínám nesnášet ty pitomé filmy na pokračování (Matrix 2). U Pána Prstenů bych to jeste chápal, ale tady… Na záverečné hodnocení celého filmu si ještě chvíli počkám, po první polovině nic moc.

  21. To Shadow: Podle toho, co si rekl, bys na takovehle filmy vubec nemel chodit, ale pak bys ani nemel kritizovat, ze jsou takove jake jsou. Tak chod na jiny filmy, ne? Kdyz se ti nelibi nasili a krev, proc jdes na film plny nasili a krve a pak kritizujes, ze tam bylo nasili a krev? To fakt nechapu. Napriklad ja nemam rad romanticke filmy o lasce, tak na ne proste nechodim. A pak nekritizuji, ze v romantickych filmech o lasce je romantika a laska. Chapes!?


  22. 2OJ, zkusim odpovedet za Shadowa, rek bych, ze mu zas tak nasili nevadi, ale v nejake unosne mire, z ukazek na film se toho moc poznat neda a i kdyz koluji zvesti o nejkrvavejsi rezi vsech dob, porad je to tarantino a tak to proste prubnul, ma podle me pravo na svuj nazor a kdyz sem tedka precet jeho druhej prizpevek, musim se mu za ten muj unahlenej pristup omluvit (SORRY ;)) – tady u toho filmu je proste jisty, ze udela rozpory snad na vsech frontach a tim myslim i Tarantinovi skalni fanousky. Nekomu proste hola atmosfera nestaci (a tenhle filmek proste je trosku neco jinyho nez tarantinovi puvodni)…

  23. zase o tom samém
    no, já abych nebyl špatně pochopen – moje hodnocení bylo právě zcela schizofrenní, protože chápu vás oba (t.j. Shadowa i Gesha). 1) Svým způsobem je Kill Bill daleko lepší film, než Pulp fiction i Jackie Brownová; zcela důsledně postupuje po naznačené trajektorii “vše je hra”, odhazuje jakýkoli nepotřebný myšlenkový balast a radostně se řítí vpřed tempem katany Umy Thurmanové. Poezie cákanců krve má cosi vnitřně společného s Krvavým románem; příšerný Paseka by jistě ocenil tu úžasnost, jak ta majitelka podniku klouže po té podlaze a něco zoufale brebentí…ten film nemůže být méně krvavý, protože by přestal být tím, čím je – “nejlepším akčním filmem všech dob”. 2) na druhou stranu je otázka, zda to je vůbec film, a potažmo umění v nějakém prapůvodním smyslu. To je to, co Shadowa děsí, a děsí to i mne. Od chvíle, kdy nějaký pravěký vypravěč hypnotizoval ostatní historkou, jak to bylo s tm šavlozubým lvem, je prapodstatou všeho vyprávění, že všichni, tedy vypravěč i publikum, uvěří tomu, co se vypráví. V tom je ten vtip. Je vynález velmi nový, že to je jen JAKO, jak se obě strany vzájemně ujišťují (už ten Váchal s tím trochu začal). Za tohle Tarantino může jen zčásti – už Burton v Batmanovi nebo Lynch na tuhle strunu s oblibou hráli – ovšem u nich to stále balancovalo mezi JAKO a DOOPRAVDY, takže si člověk nebyl jist. Tady je to JAKO úplně celé, a to naprosto otevřeně – právě proto, že se vyházelo všechno ostatní (postavy, příběh, smysl…)Na druhou stranu těch peněz nelituji – alespoň jsem viděl, co všechno je možné.


  24. No, je to dost preteoretizovany, co tady pises ;), ale asi mas pravdu, nevim sice jesli to byl uplny Tarantinuv zamer, ale natocil tu opravdu cistou FORMU a obsah pro narocnejsiho divaka mizi. Opravdu teen film hlubsiho smyslu nema (vyjma rekonstrukce starych filmu a narazky na ty nove), ale je to spis takova novodoba forma satiry 🙂 nebo nevim jak bych to nezval. Fakt je, ze ten film ma neco do sebe at chete nebo ne a ja sem se u nej celekm prijemne bavil a urcite odreagoval. Nelituju penez a dokonce si to sezenu i na dvd (mozna reknjete ze sem barbar), me proste tahle forma docela stacvi mam rad atmosferu mam rad hudbu, kazdy film nemusi mit smysl, aby byl dobry! 😉


  25. arg to je pravopis :)… no sorry, nectu to po sobe, jsem ve skole…

  26. Kill Bill
    Nic proti komukoliv, ale ten film je podle mně jenom krvavá blbost, podobná špatnýmu sci-fi.Je to můj subjektivní názor a možná se vám nebude líbit…

  27. Libi se mi Argonantova schizofrenie, podobne schizofrenni pocity, i kdyz trochu posunute, mam z toho filmu taky. Neodpustim si par obecnych otazek: opravdu vam skoro vsem ten film prisel bez deje a bez myslenky, jenom artistni hra s formou? Fakt jste se u toho filmu jenom bavili popr. kochali vizualni strankou veci? Neprisel ten film nikomu ani trochu, ehm… depresivni? A jedna otazka pro pripadne odborniky: fakt se takovy pekny japonsky mec vyrobi jenom za mesic??? To me prekvapilo.Predem dekuji, pokud mi nekdo odpovi.Jag

  28. 2jaguuu
    Jo bezdeje to bylo, ale dej nemusi byt hlavni naplni filmu (snazil sem se to rozebrat vys), Ja se celkem prijemne bavil a uvolnil (sem primitive (young:)))), Neprisel mi depresivni a to proto, ze neni natocen od toho, aby takovi byl, me to prislo spis jako oddychovka, nemuze se prece vsechnno to nasili brat vazne – holt sem asi silnejsi natura, ikdyz si v nasili nelibuju, No japonsky mec – katana se vzasade za mesic vyrobit da, celkem kvalitni (alespon na cr ;), mam znami kovare a ty ji kovali mesic ve trech lidech (stridali se po 8 hodinach) – dalo by se rict, ze to kovali vkuse. No, ale je pravda, ze jeden clovek by opravdu kvalitni(opravdu poradny kousek) katanu nakovaval tak rok a pul roku ji brousil. mozna by se to dalo zvladnout za rok, ale to by musel byt opravdu magor… no tod vse ;), doufam, ze odpoved postaci

  29. diky
    Diky, staci. K te depresi: na to, ze ten film neni natocen, aby byl depresivni, mi prisel jaksi necekane netarantinovsky malo odlehceny. Neni to, ze beru vazne nasili – v pohode, nasili ve filmu snasim celkem dobre a tohle je navic natoceny schvalne premrstene, v tom problem neni. Ale pribeh jako takovy (ktery tam nekteri vsak nenachazeji) mi prisel depresivni, proste mi te holky bylo lito.Kazdopadne celkove to povazuju za vyborny film.Jag

  30. Re: …
    …mnoo už jsem to psal – ten film je dokumentem O pomstě, je téměř bez vtipu, děj je rovnej jak pravítko a navíc ty scény občas vzbuzují nevolnost. Rozhodně to není film na pobavení, protože jsem se často nesmál – fakt mi z toho v hlavě zůstalo dost sraček a asi o tom teď budu tejden přemýšlet…

  31. Re: Kill Bill
    ….jestli je paráda to, že jsi viděl film, kterej měl naprosto rovnou dějovou linku = pomsta, bylo v něm vtipu jak šafránu a navíc byl v některých místech nelidsky brutální, tak ta tvoje Paráda bude mít určitě taky psychiatrický pojmenování… rozhodně jsem nikdy nepochopil “umělecký” fotografie afrických podviživených dětí s hejnem much kolem úst, to je totiž přesně ten “uměleckej” útvar, kde nemůže ten co ho sleduje nic dělat, jen konstatovat : “sakra to je smůla”…..jediný heslo co mě pravidelně napadalo v kině bylo ” kurva to muselo bolet” jestli je tohle přesně to, co ten film umí, tak to je slabota … naprosto hnusně šokující filmy, navíc i se zajímavým dějem, už tady dávno byly…. nerozumím lidem co ten film rozebírají jako úžasný umělecký dílo, kterým chtěl někdo něco důležitýho sdělit. Má tohle být napříště vzor akčního nebo nezávislýho nebo jakýho filmu….? a nelžete si do kapes…? a nechcete náhodou radši pokračování Pulp Fiction…?

  32. Kill Bill sux i rulez !!!
    Já už teď nelituju, že jsem na to šel a dal za to těch 125 babek v tom vyděračským Cinestaru… Kdyby mi to totiž někdo vyprávěl, resp. kdybych na to nešel, tak bych vůbec neveřil, že lze něco takovýho jako “A” film dnes vůbec ještě natočit :-))). Natož třeba promítat v dnešní “liberální” Americe. Takže v tomto směru i přes mé četné výše uvedené vyhrady, naprostá spokojenost :-))). Byl jsem totiž v pořádným šoku, a to se mi u žádnýho filmu v poslední době rozhodně nestalo. Takže v tomto ohledu beru Kill Bill víc než pozitivně :-)). Ono je to ale stejně bezpředmětný, to tady rozdebírat, poněvadž jde jen o první díl a v kontextu dílu druhýho, by ten film pak třeba vyzněl i jinak, myslím, že i mnohem líp. Sem směřuje ale i moje další výtka: podobný dělení filmů se mi moc nezamlouvá, resp. spíš mě to začíná pomalu ale jistě točit. Kdyby to hodily dohromady do jednoho 3-hod. filmu, tak pak by to byla vskutku opravdová, jak bylo v jedný oslavný recenzi na netu, an old school, Shaw Brothers, Kung-Fu Chop Socky Extravaganza, i když tam to Kung-Fu vůbec není ;-). Je to pochopitelně komerčně motivovaná záležitost, přeci jen 2násobný příjmy, jsou dvojnásobný příjmy. Nemyslím si, že by trojhoďku diváci neztrávili. I když na druhou stranu , možná to byl i Tarantinův úmysl, rozhodit to na dvě části, aby mohly vzplanout podobně vášnivý diskuze jako tady ;-)). Taky si to pojistil tou poslední větou, o tom dítěti, ta byla fakt dobrá. Ale jak říkám, sic toho násilí a krve (až nereálný) tam bylo na můj vkus až až a rozhodně se mi to, jak už jsem tady opakoval, nijak moc nelíbilo, tak se pomalu začínám těšit, co ten šok opadává, i na ten druhý díl. Abych byl objektivní, tak jednu velkou přednost Kill Bilovi nemůžu upřít: tu skutečnost, že zcela vybočuje z dnešní tuctové filmové produkce. A to byl asi i Tarantinův záměr.A ten se mu podařilo splnit na jedničku, ať už je jinak film jakýchkoli, třeba i pochybných a zvrácených, kvalit.

  33. Je to drsný, hnusně krvavý a kamarádka vedle mě si neustále zakrývala oči a vydávala podivné kníkavé zvuky. Ale nemohla jsem se přestat dívat. :o) Když se oprostíte od reflexivního chytání se za každou končetinu, která byla ve filmu useknuta (stejně byste to nestíhali), tak si to prostě užijete. Nejvíc mě asi umrtvila oplzlá hláška, kterou opakuje hlavní hrdinka probudivší se z kómatu a seznavši, že za dlouhodobý pobyt v nemocnici si i zřízenec může vybrat svou daň: “I know, your name is Buck and you came here to fuck, RIGHT?!” :o)))

  34. Re: Re: Kill Bill
    Nemůžeš přece být takovej suchar, No Hope? Nebo skutečně jsi No Hope – beznadějný případ? Já tedy do kina nechodím s tím, že si tam sednu a v duchu si říkám: “Tak a teď mě bavte a koukejte se sakra snažit!” Jdu tam s tím, že to prostě bude fajn, jsem tam s přáteli a užiju si to a Kill Bill se dá určitě užít skvěle. Tak jo, nepobavil tě, ale copak ti nevzal dech ani pohled na ty nádherné katany? :o)

  35. Nevím, ale jásat nad filmem který splácá dohromady 100x viděné klišé, chatrný scénář a zalije to krví je jako pochutnávat si na dortu který uvařila kočička s pejskem. Neříkám že některé scény nefungujou, nebo nejsou efektní ale….celek

  36. Tarantino není génius, nýbrž potlačený masový vrah
    Suohlasím s citronem.Když jsem přišla z kina, tak se mi to líbilo.Ale postupem času sem došla k názoru, že všichni včetně tarantina, kteří slintají blahem nad úpící holčičkou pod postelí, která se právě zalévá krví její maminky to v hlavě asi nemají úplně v pořádku a lépe by se vyjímali v psychiatrické léčebně.A Tarntina by za ten film měli zavřít- a výsílat ho tak od 18, ne od 12, není-liž pravda.A jestli tady má někdo mírně sadomasochistocké sklony, nemusí utrácet miliony dolarů za film, ať si radši zajde do řeznictví a vyjde mu to na stejno.Ať dá radši ty miliony na charitu.A vy, co se v tý krvi rochníte a slintáte blahem, tak byste se měli zamyslet, jestli je to ještě vůbec normální.Nejsem zrovna příznivce romantických komedií, ale co je moc, to je moc.A tohle JE moc.

  37. Jestli účelem filmu bylo šokovat, tak se to povedlo. jinak to hodnotit pujde az po shlednuti 2.dilu a na ten pujdu predevšim kvuli te větě o jejim ditěti

  38. Tenhle film je skutečně příběhem pomsty a to ve všech rovinách. Dokonce i “Nevěsta” je obětí pomsty. Jak asi přišla k tomu dítěti, co? A co jiného, než pokus se pomstít byla informace o tom, čí to dítě je. Ta scéna, kdy je prakticky před očima malé holčičky vyvražděna celá její rodina je opravdu velmi brutální, ale důležitá k tomu, aby divák pochopil, co formovalo jednu z hrdinek. Docela by mě zajímalo, co přimělo kovářského mistra k zastavení výroby jeho smrtících katan a co ho přimělo jeho slib zase porušit (snad se to objasní v druhém díle). Momentů, které se vztahují k pomstě je zde velmi mnoho (hlavní hrdinka je poměrně milosrdná, když ujistí svoji druhou oběť, že ji chce pouze potrestat, protože pomstít se, by bylo mnohem krutější).

  39. I když je to jeden z nejlepších filmů roku, kam se hrabe na Pulp fiction, nebo natural born killer, trainsspoting, prostě je to bezduchý, nemá to myšlenku.Nemá to duši, nemá to kult a je to tím jak v americe poslední dobou filmy vznikají. Celej ten natáčecí kolotoč ovládá manager, který kašle na film, nemá ho rád, nevjenuje se mu, jde jen o to prodat co nejvíce lístků.Jenže tak to bylo i v devadesátých letech. Poblém je v tom, že manažeři jsou ve své práci čím dál tím lepší a tak to jde všechno do sraček. ještě štěstí, že máme českou a evropskou tvorbu.

  40. ještě bych řekl, asi tohle, ten film postrádá tu pravou dávku v zdravého vkusu. Prostě čeho je moc toho je příliš.Koneckonců jako v novým matrixu, kde je zas moc psychologických keců, které stejnak vyjdou tak nějak do stracena. Prostě z holywoodu je mi nablití.

  41. No jo no, člověk si už dneska musí hóóódddněě vybírat. A málokdy ho něco pozitivně překvapí, spíš naopak. Ale čestný výjimky určitě existujou. Třeba já jsem teď viděl v poslední době konečně The Hours (Hodiny) a byl jsem z nich úplně nadšenej. Hlavně z Nicole Kidman, ta nemá v současnosti mezi herečkama konkurenci. Ale taková Liga výjimečných nebo Piráti z Karibiku, to byly opravdu pěkně zprzněný shity, obdobně Matrix má sestupnou tendenci, když už se z o něm bavíme. Já bych měl vskutku velkou radost, kdyby v kinech začali taky konečně dávat filmy starší, třeba i ze 40,50 let. Aspoň že bude ta Casablanca… Jinak ani s tou dnešní evropskou kinematografií to není tak slavný. Stejně jako Hollywood, ani ona se nevyhnula poklesu svý kvality. Nebo to kvalitní se k nám aspoň většinou nedostane. Nejhorší je, když slepě (a špatně) kopírujou hollywood a nedržej se svýho vlastního přístupu. A ta česká tvorba se mi dneska taky nějak nezdá. Ale asi to je tím, že mě moc neoslovuje. Aspoň, že už si taky našli konečně taky jiný témata než drogy. Jeden čas to bylo fakt hrozný, s tím podsouvaným prizmatem na drogách letícího teenagera (tohleto ang. slovo fakt nesnáším, tak raději “mladistvého” :-)) ) mě už naši filmoví tvůrci pěkně pili krev. Ale lepší se to, musím zaklepat :-)).

  42. shadow: no nevím, ale mám pocit, že chodíš na filmy, které už z principu neodpovídají tvému vkusu..protože mezi hodinami a ligou výjmečných je opravdu rozdíl..pak mi ovšem není tak docela jsný, proč to vlastně děláš? že by trocha masochismu?

  43. tak jo abych nebyl tak zlej vyjmenuju pár filmu, který se mi poslední dobou líbili. Traffic nadvláda gangů a Kostka 2 ještě Svět podle Prota, celkem dobrý filmečky a měli aj něco do sebe ale celkově to jde vážně do prčichlavně ty velkorozpočtový, tam aby člověk hledal myšlenku pomocí krompáče

  44. no já nevím, ale vtěhle filmech co jsi jmenoval ti tu myšlenku servirují jako neonový nápis..ono, když nějaký hluboký smysl přímo neřve do očí, tak to ještě neznamená, že tam není

  45. no ill bill uvidím ještě několikrát, to je jasný, takže snad ji najdu, ale stejnak pochybuji

  46. Hollywood
    rozsáhlý vstup Shadowa mne sem zase vylákal…1) myslím, že dnes se netočí o nic blbější, nebo chytřejší filmy, než dříve – prostě z těch starých ty špatné už vychcípaly, takže o nich nevíme… a devadesát procent všeho umění jsou kraviny, to je železný zákon. 2) Napadl jsem Kill Bila, že postrádá smysl. V tom s tebou souhlasím. Ale rozhodně jsem proti zobecnění, že žádný současný film nemá smysl…3) The Hours (Hodiny) jsou poněkud another cup of tea, a myslím, že se nedají rozumně srovnávat. Osobně je nepovažuju za špatné, ale nejsou zase tak skvělé, jak jsem slyšel a doufal. Kdyby byl smysl jen v takových Hodinách, pak bych neotravoval na fantasy portálech, ale seděl bych někde v nějakém “klubu Virginie Woolfové”, nebo tak něco, a plkal o starých dobrých časech. 4) Piráti z Karibiku byly podle mne moc dobrá věc; splnili všechno to, co měli, plus něco navíc. Já jsem se dost bavil; a mimochodem, ten herecký výkon Johnyho Deppa nijak nezaostával za tou slavnou Kidmanovou…Ligu jsem neviděl, oba nové Matrixy jsou ovšem fakt strašné (viz článek). 5) Hluboký smysl v Casablance… mno.6) Drogy ve filmu mne taky nebaví. Mimochodem, češiv tom taky dost jeli – Anděl Exit třeba považuju za film hodně špatný, i když měl ohromné ambice.

  47. Kill Bill
    No tak abych sem napsal par exotum : vsichni dopredu vedeli, ze to bude krvavy – a ted si vsichni stezuji ze je tam krev – ty krve je tam opravdu hodne, ale je ji tam az tak prpisknute moc, ze to vypada nerealne – nadsazene, komiksove. Scena vyvrazdeni rodiny holcicky byla kreslena a byla dost brutalni – ale to ste si rikali o znasilneni Marceluce Wallace v PF nejspis taky 🙂 proste tenhle film zanechal u hodne lidi stejny pocity jako tenkrat PF – taky “tarantino je silenec”, ale ono to nebude dlouho trvat a tento film bude taky kultem (a bude to zase samy “Tarantiono je genius, ja uz to rikal tenkrat” . Tarantino opet dokazal vytriskat z jednoducheho pribehu naproste maximum, je zde minimalne 10 situaci (scenek, vtipu), ktere svoji genuialnsoti snesou srovnani s PF (a to uz je co rict), je zde suprova bomba (nejlepsi je asi 14-Zamfir), film ma myslenku, spad, smrnc, proste tomu filmu nechybi vubec nic. Tarantino timhle proste dokazal svoji jasnou kvalitu, prekrocil svuj stin a vyrovnal tim v mych oci jeden z nejlepsich filmu vubec (PF je jeden z nej, protoze Wachovsti spachali Matrix). Naprosto nechapu co by se mohlo ve Volume2 pokazit…..

  48. koukam ze sem to dost podelal – je tam samozrejme suprova hudba a scenky snesou srovnanni svoji genialnosti – psal jsem to udesne rychle – omlouvam se

  49. mě nevadí krev, škoda jen, že kromě krve nebyli ve filmu hutně zastoupeny další igredience. Protože jestli má jít jen o krev, přečtěte si krvavý román (v něm jde o krev a neznamená to, že je geniální) zkrátka krev tu už několikrát byla a nepodstatné je, zda jí je na efekt stále více

  50. Vubec nechapu proc tu pisete o myslence celyho filmu, kdyz (at uz z marketingovych nebo jakykoliv duvodu…) Kill Bill vol.1 JE jenom PUL filmu?!?! Nechcete si treba chvilku pockat, jak to Tarantino royvine dal? Mylsim ze prirovnani k Matrixu neni v tomto pripade presny, protoze Matrix (aspon 1.dil) se dalo jako samostany film chapat, ale KB.vol.1 JE PROSTE JENOM PRVNI DIL S OTEVRENYM KONCEM!!!

  51. Tarantino je člověk, který má neuvěřitelný dar. Na hranici mezi opravdu špatným akčním filmem a fakt debilní parodií dokáže natočit umělecky hodnotný film. Pulp Fiction byl konverzační, KB staví na vizualních vjemech. Že končí v prostřed? Nevadí, o příběh tu vůbec nejde.Ň

  52. půl filmu
    Myslím, že hodnotit film v polovině je legitimní. Věc, která si nárokuje několik hodin mého života na této planetě rozhodně nemůže obhájit svůj smysl v druhé polovině; velikost musí být patrná dokonce již z první půlhodiny (jaký by jinak měly smysl nekonečné debaty o Společenstvu prstenů, co je navlas ten samý případ?)Po shlédnutí Volume 2 mohu změnit názor na příběh; ale silně pochybuji, že se změní můj základní schizofrenní postoj k celé věci, popsaný výše.Nižborský: – to je právě to, co popírám; film má nesporné kvality “nejlepšího akčního filmu”; ale umělecky hodnotný není. Naopak, je okázale umělecky bezcenný.

  53. ty vole….. tak to napisu rovnou – na tu umeleckou “cennost” ti sere pes, dulezity aby byl film zabavny…. ach jo

  54. Tak by me jen zajimalo, kolik umelecky prinosnejch akcnich filmu existuje. Kill Bill si podle me takovy cile ani nekladl. A taky komu vadi jednoduchej pribeh, nemel by na akcni filmy vubec koukat. Kill Bill je podle me dokonalej akcni film. Souboje sou uzasny (diky bohu, ze tam neni zadnej bullet time), natoceny je to vyborne. Zkratka u akcnich filmu nejde hledat nejaky extra myslenky a forma bude vzdycky nad obsahem

  55. Já souhlasím s názorem, že nešlo o poselství příštím generacím. Sám Tarantino někde pronesl, že tenhle film dělal sám pro sebe a pro pobavení. Nehledejte tam hlubší smysly, nebo vám vyjdou kraviny. Je to prostě hodně moc dobrej akční filmeček. A ukažte mi někdo lepší!

  56. Quentin Tarantina je prostě borec!!!
    Film Kill Bill je podle mě nejlepší,co kdy Tarantina natočil,i když Pulp Fiction bylo taky dost dobrý.Nejlepší na Kill Bill bylo to hromadný vraždění v té hospodě!

  57. Quentin Tarantina je prostě borec!!!
    Film Kill Bill je podle mě nejlepší,co kdy Tarantina natočil,i když Pulp Fiction bylo taky dost dobrý.Nejlepší na Kill Bill bylo to hromadný vraždění v té hospodě!

  58. Súhlasím Kill Bill je podla mňa to nejlepšie,čo Tarantino natočil. Ale po tom čo som videl Kill Bill 2 moc sa netešte je to rozhodne najslabšie čo Tarantino natočil akoby dvojku robil niekto úplne iný. Bol som velmi sklamaný, akčný film to už nie je, no a ten záver … no však uvidíte

Zveřejnit odpověď