Pojďte se podívat spolu se mnou pod pokličku machrů z Blizzardu, kde již nějaký čas bublá datadisk k hitu loňského léta Diablo 2.
Skupinka kostlivců postávala za rohem hrobky, přičemž právě řešili nějaké problémy, jaké kostlivci řešívají (Artritida to je svinstvo) a vůbec si nevšimli blížícího stínu. Po té, co se dobrali k řešení, že na klouby je nelepší horká lázeň (čehož se jim od Diabla dostává požehnaně a proto mu také slouží), se ze stínu vynořil chlap jako hora s opovrhujícím úsměvem na rtech. Kostlivci na nic nečekali a okamžitě se na barbara vrhli. Ten si v klidu přehodil obrovitánskou sekeru z jedné ruky do druhé, lokl si nějaké červené „meducíny“ a vykročil kostlivcům vstříc. Co následovalo bylo jen otázkou okamžiku. První to schytal naplno a jeho kutálející se lebka skončila někde daleko ve tmě. Poté se barbar pořádně nadechl a chodbou se rozezněl válečný pokřik, který poslal druhého a třetího kostlivce do nebe (kam jinam by jste poslali kostlivce, když jsou to zplozenci pekel). Zbytek kosťů, vida, že na něho jsou krátcí, utekl pro posily. Náš hrdina si opovrhovaně odplivl a pokračoval za našimi bezmasými kamarády. Už ten klid v kobce ho měl varovat, ale on, zmlsán lehkostí prvních nepřátel, si šel v pohodě dál. Vešel do dveří a okamžitě ho zmrazili. Malý šok pro začátek, ale to nic, na mrazení je připraven, alespoň se vyplatí ty hromady peněz, co narval do amuletů. S čím ale nepočítal byli, jak jim říkal, dědci s košťaty, kteří ho obklopili ohnivou lázní. Zmatek. Kostlivci všude kolem. Snaží se vyskočit z chumlu, ale nemá manu. Sakra, sakra. Seká ze strany na stranu a přitom slyší šílený smích kostlivců. Beznaděj. Vyčerpání. Smrt.
Život v Diablu není žádné peříčko a umírání je na denním pořádku, ať už na vaší straně nebo na straně nepřítele. Toho slizu, co v této sérii proteklo, ty hromady kostí, co zůstávali na bojištích a těch lahviček, kterých bylo vypito. Ale jak je patrné, šéfům pekla to pořád nedochází a stále kují na poctivého hráče nové a nové plány. Ono jim nestačí, že dostali náklep v Diablu 1 a 2, ale oni si ještě přijdou z datadiskem. Ta drzost, to strašné opovrhování námi peklem ošlehanými hráči. No nic. Asi si skočím na masáž prstů a myš nechám vydechnout tak na měsíc v koutě, protože to je právě doba, kdy datadisk k hitu loňského léta přijde mezi nás.
Hra pokračuje pátým aktem, ve kterém budeme sledovat „strejdu“ Baala, Diablova bratra, do vysočiny Barbarů na severu. Spolu s hordou pekelníků, kteří s ním putují (a že jich není málo, je nám bezesporu jasné), chce zlomit moc krystalu, který brání vstupu sil zla do země lidí.
Nynější sestava barbar, kouzelnice, nekromancer, amazonka a paladin se nám rozroste o další dva členy – druid a assassin (vrah).
Druid je mistrem přírodní magie a tak občas vyleze ze své kamenné břečťanem obrostlé věže a svolá medvědy a vlky z celého okolí na malou party s kostlivci. Ani magií ohně a větru nepohrdne a tak obrovské větrné smrště a plamenné jazyky jsou všem pekelníkům z okolí nadmíru známé. Pokud ho tohle všechno omrzí a chce se na svět podívat očima svých zvířecích kamarádů, není nic jednoduššího, než se v ně převtělit, přičemž v těle vlka nebo medvěda má mnohem větší sílu a obratnost, ale zase nemůže používat zbraně. Holt něco za něco.
Assassin je ženského pohlaví, ale do něžnosti bude mít opravdu daleko. Ovládá totiž bojová umění, stínový výcvik a pasti! Můžete se tedy těšit na boje, které by záviděli i ti nejlepší hongkongští filmaři. Naše kočička totiž bude ovládat tři typy útočných výpadů a každý se ještě bude skládat ze tří pohybů. Stínový výcvik nám přináší hafo aur, které zlepší odolnost vůči jedům a podobně. A pokud toho ještě nebudete mít dost a jak vás znám, vy nebudete, čekají tu na vás pastičky. Ty jsou ohnivé, bleskové či vybuchující za přítomnosti nepřítele atd.
Tím ale nová vylepšení nekončí. Máme tu zvětšení pokladnice, několi nových potvor na zabíjení, spolu s drahokamy budete sbírat Jewels a Runy, přibyla nová třída zbraní Elite, ve které budou předměty dost hutné, ale najít se dají pouze na obtížnosti Hell, grafické zpracování bude podporovat rozlišení 800*600, což by mělo uklidnit všechny brblaly, kteří používali tento nedostatek jako svůj hlavní argument, že Diablo 2 stojí za nic. Vylepšeních je ještě více, ale jsou menší rázu a přijdou na ně jen opravdu skalní hráči Diabla.
Diablo 2 : Lord of Destruction se má objevit někdy v červnu, tak doufám, že dáte na mé rady, zajdete si na masáž prstů a myši dáte pořádně oddychnout, protože si myslím, že se vám to bude sakramentsky hodit.
PS: Nakonec se chci omluvit všem kostlivcům, že v tomto článku byla jejich nevděčná ale tolik potřebná práce zesměšňována. Vždyť kde by byl Diablo s tvou svou pekelnou cháskou, nebýt oddaných kostlivců, kteří se každodenně vrhají vstříc nebezpečí. Minuta ticha, prosím.
Komentář
Článek mě zaujal,jsem opravdu zvědav,jak vylepšení pomůže hratelnosti Diablo 2.Joe