V článku naleznete abecední seznam letošních hlasovacích lístků jednotlivých Akademiků, jejichž prostřednictvím se dozvíte, kdo pro co hlasoval v druhém kole. Můžete v něm snadno listovat podle písmen či konkrétních hlasujících.
Cinger, František
Čierny, Egon
Doležal,Jiří
Drobek, Aleš
Dvořák, Miroslav
Girovský, Jozef
Gotfrid, Filip
Janiš, Viktor
Jirkovský, Tomáš
Juhaňák, Stanislav
Jupová, Monika
Jůzlová, Jana
Kejval, Vladimír
Klíčník, Richard
Kocurková, Zuzana
Konečný, Milan
Konečný, Pavel
Konupčík, Petr
Kotrle, Petr
Králik, Martin
Kučera, Martin
Lipčík, Roman
Lžičařová, Pavla
Mayerová, Valerie
Medek, Leonard
Mls, Ivan
Moravec, František
Mostecký, Jaroslav
Mudrová, Hana
Müller, Ondřej
Neff, Ondřej
Novotný, František
Pavelková, Alexandra
Pavlovský, Jiří
Pechanec, Jan
Podaný, Richard
Rampas, Zdeněk
Ríša, Vlado
Říhánek, Petr
Schwarz, Martin T.
Sochor, Roman
Stiffel, Anton
Šebestová, Helena
Škorpík, Jan
Šlechta, Vladimír
Štědronský, Roman
Štipský, Tomáš
Šust, Martin
Švub, Martin
Vorlová, Jiřina
Vrbenská, Františka
Weigel, Pavel
Weingartová, Lenka
A
Nejlepší SF
1. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
2. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
3. China Miéville: Město & město (Laser-books)
4. David Marusek: Počítání hlav (Triton)
5. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
2. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
3. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
2. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
3. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
Nejlepší povídka
1. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
Nejlepší povídková sbírka
1. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
2. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
3. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Michal Ivan
2. Tomáš Kučerovský
3. Jana Šouflová
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Pevnost
2. Magazin Fantasy a Science Fiction
3. Interkom
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
2. Časopis PLAV za články o SF překladech
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
Nejlepší překladatel
1. Viktor Janiš
2. Richard Podaný
3. Petr Kotrle
Nejlepší nakladatelství
1. Laser-books
2. Argo
3. Triton
4. Polaris
5. Straky na vrbě
Nejlepší antologie
1. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
2. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
3. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Vlado Ríša
—————————–
B
Nejlepší SF
1. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
2. neudělovat
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
2. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
3. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
2. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
Nejlepší povídka
nehlasoval
Nejlepší teoretický text
1. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
2. neudělovat
Nejlepší povídková sbírka
1. Clive Barker: Knihy krve 4 – 6 (Beta)
2. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Tomáš Kučerovský
2. neudělovat
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Magazin Fantasy a Science Fiction
2. Sarden
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Časopis PLAV za články o SF překladech
Nejlepší editor/redaktor
1. Helena Šebestová
Nejlepší překladatel
1. Petr Kotrle
2. Milan Žáček
3. Libor Dvořák
Nejlepší nakladatelství
nehlasoval
Nejlepší antologie
1. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
2. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Vlado Ríša
———
C
Nejlepší SF
1. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
Nejlepší povídková sbírka
1. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Tomáš Kučerovský
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Ikarie
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
Nejlepší editor/redaktor
1. Helena Šebestová
Nejlepší překladatel
1. Libor Dvořák
Nejlepší nakladatelství
1. Straky na vrbě
Nejlepší antologie
1. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Vlado Ríša
———–
Č
Nejlepší SF
1. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
Nejlepší fantasy a horor
1. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
Nejlepší povídková sbírka
1. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Milan Fibiger
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Sarden
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Časopis PLAV za články o SF překladech
Nejlepší editor/redaktor
1. Tomáš Němec
Nejlepší překladatel
1. Libor Dvořák
Nejlepší nakladatelství
1. Straky na vrbě
Nejlepší antologie
1. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
———-
D
Nejlepší SF
1. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
2. China Miéville: Město & město (Laser-books)
3. David Marusek: Počítání hlav (Triton)
4. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
Nejlepší fantasy a horor
1. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
2. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
3. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
4. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
5. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
2. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
3. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
4. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
5. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
2. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
3. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
2. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
3. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
Nejlepší povídková sbírka
1. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
2. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
3. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
4. Clive Barker: Knihy krve 4 – 6 (Beta)
5. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Jana Šouflová
2. Tomáš Kučerovský
3. Kája Saudek
4. Michal Ivan
5. Milan Fibiger
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Ikarie
2. Interkom
3. Pevnost
4. Sarden
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
2. Časopis PLAV za články o SF překladech
3. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
Nejlepší editor/redaktor
1. Helena Šebestová
2. Martin Šust
3. Tomáš Němec
Nejlepší překladatel
1. Petr Kotrle
2. Richard Podaný
3. Viktor Janiš
4. Libor Dvořák
5. Milan Žáček
Nejlepší nakladatelství
1. Polaris
2. Laser-books
3. Triton
4. Argo
5. Straky na vrbě
Nejlepší antologie
1. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
2. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
3. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
4. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
5. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Vlado Ríša
2. Jiří Pilch i. m.
3. Eva Kováčová i. m.
—————
Nejlepší SF
1. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
2. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
Nejlepší povídka
nehlasoval
Nejlepší teoretický text
1. neudělovat
Nejlepší povídková sbírka
1. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Michal Ivan
2. Tomáš Kučerovský
3. Jana Šouflová
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Magazin Fantasy a Science Fiction
2. Pevnost
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Časopis PLAV za články o SF překladech
2. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
Nejlepší překladatel
1. Richard Podaný
2. Viktor Janiš
3. Milan Žáček
4. Libor Dvořák
5. Petr Kotrle
Nejlepší nakladatelství
1. Argo
2. Laser-books
3. Straky na vrbě
Nejlepší antologie
1. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
2. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
3. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Vlado Ríša
2. Jiří Pilch i. m.
————-
Nejlepší SF
1. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
Nejlepší fantasy a horor
1. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
2. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
Nejlepší povídková sbírka
1. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Kája Saudek
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Interkom
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
Nejlepší editor/redaktor
1. Tomáš Němec
Nejlepší překladatel
1. Richard Podaný
Nejlepší nakladatelství
1. Straky na vrbě
Nejlepší antologie
1. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
2. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
——————-
F
Nejlepší SF
1. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
2. China Miéville: Město & město (Laser-books)
3. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
Nejlepší fantasy a horor
1. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
2. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
3. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
2. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
3. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
4. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
2. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
3. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
2. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
3. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
Nejlepší povídková sbírka
1. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
2. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
3. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
nehlasoval
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Magazin Fantasy a Science Fiction
2. Interkom
3. Pevnost
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
2. Tomáš Němec
3. Helena Šebestová
Nejlepší překladatel
1. Viktor Janiš
2. Petr Kotrle
3. Richard Podaný
4. Milan Žáček
Nejlepší nakladatelství
1. Argo
2. Triton
3. Straky na vrbě
4. Laser-books
Nejlepší antologie
1. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
2. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
3. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Eva Kováčová i. m.
2. Jiří Pilch i. m.
3. Vlado Ríša
————-
G
Nejlepší SF
1. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
2. China Miéville: Město & město (Laser-books)
3. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
2. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
3. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
2. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
3. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
4. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
5. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
Nejlepší povídka
1. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
2. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
3. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
nehlasoval
Nejlepší povídková sbírka
1. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
2. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Michal Ivan
2. Kája Saudek
3. Jana Šouflová
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Pevnost
2. Magazin Fantasy a Science Fiction
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
nehlasoval
Nejlepší editor/redaktor
1. Tomáš Němec
2. Martin Šust
3. Helena Šebestová
Nejlepší překladatel
1. Richard Podaný
2. Petr Kotrle
3. Milan Žáček
4. Viktor Janiš
5. Libor Dvořák
Nejlepší nakladatelství
1. Laser-books
2. Triton
3. Polaris
Nejlepší antologie
1. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
2. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
3. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
4. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
5. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Eva Kováčová i. m.
2. Jiří Pilch i. m.
3. Vlado Ríša
————————
Nejlepší SF
1. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
2. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
3. David Marusek: Počítání hlav (Triton)
4. China Miéville: Město & město (Laser-books)
5. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
Nejlepší fantasy a horor
1. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
2. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
3. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
4. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
5. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
2. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
3. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
4. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
5. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
Nejlepší povídka
1. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
2. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
3. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
2. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
3. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
Nejlepší povídková sbírka
1. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
2. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
3. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
4. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
5. Clive Barker: Knihy krve 4 – 6 (Beta)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Michal Ivan
2. Milan Fibiger
3. Tomáš Kučerovský
4. Jana Šouflová
5. Kája Saudek
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Pevnost
2. Ikarie
3. Interkom
4. Magazin Fantasy a Science Fiction
5. Sarden
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Časopis PLAV za články o SF překladech
2. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
3. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
Nejlepší editor/redaktor
1. Tomáš Němec
2. Martin Šust
3. Helena Šebestová
Nejlepší překladatel
1. Milan Žáček
2. Richard Podaný
3. Petr Kotrle
4. Viktor Janiš
5. Libor Dvořák
Nejlepší nakladatelství
1. Polaris
2. Straky na vrbě
3. Laser-books
4. Argo
5. Triton
Nejlepší antologie
1. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
2. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
3. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
4. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
5. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. neudělovat
H
Nejlepší SF
1. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
2. David Marusek: Počítání hlav (Triton)
3. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
2. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
3. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
4. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
5. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
nehlasoval
Nejlepší povídka
nehlasoval
Nejlepší teoretický text
1. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
Nejlepší povídková sbírka
1. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
2. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
3. Clive Barker: Knihy krve 4 – 6 (Beta)
4. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
5. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Michal Ivan
2. Milan Fibiger
3. Tomáš Kučerovský
4. Jana Šouflová
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Magazin Fantasy a Science Fiction
2. Ikarie
3. Pevnost
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
2. Časopis PLAV za články o SF překladech
3. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
2. Tomáš Němec
3. Helena Šebestová
Nejlepší překladatel
1. Viktor Janiš
2. Milan Žáček
3. Richard Podaný
4. Petr Kotrle
5. Libor Dvořák
Nejlepší nakladatelství
1. Laser-books
2. Argo
3. Polaris
4. Straky na vrbě
5. Triton
Nejlepší antologie
1. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
2. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
3. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
4. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
5. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
2. Vlado Ríša
3. Eva Kováčová i. m.
——————————-
Nejlepší SF
1. China Miéville: Město & město (Laser-books)
2. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
3. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
Nejlepší fantasy a horor
nehlasoval
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
2. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
3. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
4. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
5. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
Nejlepší povídka
nehlasoval
Nejlepší teoretický text
nehlasoval
Nejlepší povídková sbírka
nehlasoval
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Jana Šouflová
2. Milan Fibiger
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Sarden
2. Pevnost
3. Magazin Fantasy a Science Fiction
4. Interkom
5. Ikarie
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
Nejlepší editor/redaktor
1. Tomáš Němec
2. Martin Šust
3. Helena Šebestová
Nejlepší překladatel
1. Milan Žáček
2. Richard Podaný
3. Viktor Janiš
4. Libor Dvořák
5. Petr Kotrle
Nejlepší nakladatelství
1. Laser-books
2. Triton
3. Polaris
4. Straky na vrbě
5. Argo
Nejlepší antologie
nehlasoval
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Vlado Ríša
2. Jiří Pilch i. m.
————————-
J
Nejlepší SF
1. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
2. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
3. China Miéville: Město & město (Laser-books)
4. David Marusek: Počítání hlav (Triton)
5. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
Nejlepší fantasy a horor
1. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
2. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
3. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
4. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
5. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
2. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
3. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
4. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
5. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
2. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
3. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
2. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
3. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
Nejlepší povídková sbírka
1. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
2. Clive Barker: Knihy krve 4 – 6 (Beta)
3. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
4. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
5. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Michal Ivan
2. Tomáš Kučerovský
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Magazin Fantasy a Science Fiction
2. Pevnost
3. Ikarie
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
2. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
3. Časopis PLAV za články o SF překladech
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
Nejlepší překladatel
1. Richard Podaný
2. Milan Žáček
3. Petr Kotrle
4. Libor Dvořák
Nejlepší nakladatelství
1. Argo
2. Laser-books
Nejlepší antologie
1. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
2. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
3. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
4. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
5. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
————
Nejlepší SF
1. China Miéville: Město & město (Laser-books)
2. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
3. David Marusek: Počítání hlav (Triton)
4. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
2. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
3. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
4. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
2. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
3. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
2. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
3. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
2. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
3. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
Nejlepší povídková sbírka
1. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
2. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
3. Clive Barker: Knihy krve 4 – 6 (Beta)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Kája Saudek
2. Milan Fibiger
3. Tomáš Kučerovský
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Pevnost
2. Interkom
3. Magazin Fantasy a Science Fiction
4. Ikarie
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
2. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
3. Časopis PLAV za články o SF překladech
Nejlepší editor/redaktor
1. Helena Šebestová
2. Martin Šust
3. Tomáš Němec
Nejlepší překladatel
1. Milan Žáček
2. Richard Podaný
3. Viktor Janiš
4. Petr Kotrle
5. Libor Dvořák
Nejlepší nakladatelství
1. Laser-books
2. Straky na vrbě
3. Triton
4. Argo
5. Polaris
Nejlepší antologie
1. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
2. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
3. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
————————
Nejlepší SF
1. David Marusek: Počítání hlav (Triton)
2. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
3. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
2. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
3. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
2. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
Nejlepší povídka
nehlasoval
Nejlepší teoretický text
1. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
2. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
Nejlepší povídková sbírka
1. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
2. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
3. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Kája Saudek
2. Milan Fibiger
3. Jana Šouflová
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Magazin Fantasy a Science Fiction
2. Interkom
3. Sarden
4. Pevnost
5. Ikarie
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
Nejlepší překladatel
1. Libor Dvořák
2. Richard Podaný
3. Petr Kotrle
4. Viktor Janiš
5. Milan Žáček
Nejlepší nakladatelství
nehlasoval
Nejlepší antologie
1. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
2. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
3. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
4. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
2. Eva Kováčová i. m.
——————–
Nejlepší SF
1. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
2. David Marusek: Počítání hlav (Triton)
3. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
2. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
2. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
Nejlepší povídka
nehlasoval
Nejlepší teoretický text
1. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
2. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
Nejlepší povídková sbírka
1. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
2. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
3. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Kája Saudek
2. Jana Šouflová
3. Tomáš Kučerovský
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Pevnost
2. Magazin Fantasy a Science Fiction
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
2. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
2. Tomáš Němec
Nejlepší překladatel
1. Libor Dvořák
2. Richard Podaný
3. Viktor Janiš
4. Petr Kotrle
5. Milan Žáček
Nejlepší nakladatelství
1. Triton
2. Argo
3. Straky na vrbě
4. Laser-books
5. Polaris
Nejlepší antologie
1. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
2. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
3. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
4. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
5. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
———————
Nejlepší SF
1. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
2. China Miéville: Město & město (Laser-books)
3. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
Nejlepší fantasy a horor
1. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
2. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
3. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
2. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
3. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
Nejlepší povídková sbírka
1. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
2. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Michal Ivan
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Pevnost
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
2. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
Nejlepší editor/redaktor
1. Tomáš Němec
Nejlepší překladatel
1. Petr Kotrle
2. Richard Podaný
Nejlepší nakladatelství
1. neudělovat
Nejlepší antologie
1. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
2. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
————
K
Nejlepší SF
1. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
2. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
Nejlepší povídková sbírka
1. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Jana Šouflová
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Sarden
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
Nejlepší editor/redaktor
1. Tomáš Němec
Nejlepší překladatel
1. Richard Podaný
Nejlepší nakladatelství
1. Straky na vrbě
Nejlepší antologie
1. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Vlado Ríša
—————————————–
Nejlepší SF
1. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
Nejlepší fantasy a horor
1. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
nehlasoval
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
nehlasoval
Nejlepší povídková sbírka
1. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Michal Ivan
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Pevnost
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
Nejlepší překladatel
1. Richard Podaný
Nejlepší nakladatelství
1. Triton
2. Argo
Nejlepší antologie
nehlasoval
Cena za dlouholetou práci pro SF
nehlasoval
——————
Nejlepší SF
1. China Miéville: Město & město (Laser-books)
2. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
2. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
3. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
4. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
5. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
2. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
3. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
4. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
5. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. neudělovat
Nejlepší teoretický text
1. neudělovat
Nejlepší povídková sbírka
1. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
2. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
3. Clive Barker: Knihy krve 4 – 6 (Beta)
4. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
5. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Michal Ivan
2. Jana Šouflová
3. Kája Saudek
4. Milan Fibiger
5. Tomáš Kučerovský
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Magazin Fantasy a Science Fiction
2. Pevnost
3. Sarden
4. Ikarie
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
2. Časopis PLAV za články o SF překladech
3. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
2. Tomáš Němec
3. Helena Šebestová
Nejlepší překladatel
1. Richard Podaný
2. Viktor Janiš
3. Petr Kotrle
4. Milan Žáček
5. Libor Dvořák
Nejlepší nakladatelství
1. Argo
2. Laser-books
3. Triton
4. Straky na vrbě
5. Polaris
Nejlepší antologie
1. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
2. neudělovat
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Vlado Ríša
2. Jiří Pilch i. m.
3. Eva Kováčová i. m.
————
Nejlepší SF
1. China Miéville: Město & město (Laser-books)
2. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
2. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
2. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
2. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
Nejlepší povídková sbírka
1. Clive Barker: Knihy krve 4 – 6 (Beta)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Tomáš Kučerovský
2. Michal Ivan
3. Jana Šouflová
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Magazin Fantasy a Science Fiction
2. Interkom
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
2. Časopis PLAV za články o SF překladech
3. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
2. Helena Šebestová
3. Tomáš Němec
Nejlepší překladatel
nehlasoval
Nejlepší nakladatelství
1. Laser-books
2. Triton
3. Argo
Nejlepší antologie
1. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
2. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
3. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Vlado Ríša
——–
Nejlepší SF
1. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
2. China Miéville: Město & město (Laser-books)
3. neudělovat
Nejlepší fantasy a horor
1. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
2. neudělovat
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
2. neudělovat
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
2. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
3. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
2. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
3. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
Nejlepší povídková sbírka
1. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
2. neudělovat
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Kája Saudek
2. neudělovat
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Magazin Fantasy a Science Fiction
2. Interkom
3. Pevnost
4. Ikarie
5. Sarden
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
2. neudělovat
Nejlepší editor/redaktor
1. Helena Šebestová
2. neudělovat
Nejlepší překladatel
1. Libor Dvořák
2. neudělovat
Nejlepší nakladatelství
1. Laser-books
2. Polaris
3. Argo
4. neudělovat
Nejlepší antologie
1. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
2. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
3. neudělovat
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
2. neudělovat
————–
Nejlepší SF
1. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
Nejlepší fantasy a horor
nehlasoval
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
Nejlepší povídka
nehlasoval
Nejlepší teoretický text
1. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
Nejlepší povídková sbírka
1. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Kája Saudek
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Pevnost
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
Nejlepší editor/redaktor
nehlasoval
Nejlepší překladatel
1. Libor Dvořák
Nejlepší nakladatelství
1. Triton
Nejlepší antologie
1. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
———
Nejlepší SF
1. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
2. David Marusek: Počítání hlav (Triton)
3. China Miéville: Město & město (Laser-books)
4. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
5. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
Nejlepší fantasy a horor
1. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
2. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
3. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
4. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
5. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
2. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
3. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
4. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
5. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
2. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
3. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
2. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
3. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
Nejlepší povídková sbírka
1. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
2. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
3. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
4. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
5. Clive Barker: Knihy krve 4 – 6 (Beta)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Michal Ivan
2. Kája Saudek
3. Jana Šouflová
4. Tomáš Kučerovský
5. Milan Fibiger
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Pevnost
2. Magazin Fantasy a Science Fiction
3. Sarden
4. Interkom
5. Ikarie
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
2. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
3. Časopis PLAV za články o SF překladech
Nejlepší editor/redaktor
1. Tomáš Němec
2. Martin Šust
3. Helena Šebestová
Nejlepší překladatel
1. Libor Dvořák
2. Richard Podaný
3. Viktor Janiš
4. Milan Žáček
5. Petr Kotrle
Nejlepší nakladatelství
1. Argo
2. Triton
3. Laser-books
4. Polaris
5. Straky na vrbě
Nejlepší antologie
1. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
2. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
3. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
4. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
5. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
2. Eva Kováčová i. m.
3. Vlado Ríša
—————————–
Nejlepší SF
1. David Marusek: Počítání hlav (Triton)
Nejlepší fantasy a horor
1. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
Nejlepší povídková sbírka
1. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Michal Ivan
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Sarden
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
Nejlepší překladatel
1. Petr Kotrle
Nejlepší nakladatelství
1. Triton
Nejlepší antologie
1. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Eva Kováčová i. m.
——————
Nejlepší SF
nehlasoval
Nejlepší fantasy a horor
nehlasoval
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
2. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
3. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
Nejlepší povídková sbírka
nehlasoval
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Michal Ivan
2. Kája Saudek
3. Jana Šouflová
4. Tomáš Kučerovský
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. neudělovat
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
Nejlepší překladatel
nehlasoval
Nejlepší nakladatelství
1. Laser-books
Nejlepší antologie
nehlasoval
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
———————————
L
Nejlepší SF
1. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
2. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
>Nejlepší fantasy a horor
1. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
2. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
3. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
nehlasoval
Nejlepší povídka
nehlasoval
Nejlepší teoretický text
nehlasoval
Nejlepší povídková sbírka
1. Clive Barker: Knihy krve 4 – 6 (Beta)
2. neudělovat
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Kája Saudek
2. neudělovat
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Magazin Fantasy a Science Fiction
2. neudělovat
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
nehlasoval
Nejlepší editor/redaktor
nehlasoval
Nejlepší překladatel
1. Richard Podaný
2. Petr Kotrle
3. Viktor Janiš
4. Libor Dvořák
5. Milan Žáček
Nejlepší nakladatelství
1. Triton
2. Polaris
3. Laser-books
4. Argo
Nejlepší antologie
1. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
2. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
3. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
4. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. neudělovat
Nejlepší SF
nehlasoval
Nejlepší fantasy a horor
nehlasoval
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
2. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
Nejlepší povídka
1. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
2. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
3. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
nehlasoval
Nejlepší povídková sbírka
1. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
2. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
3. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Jana Šouflová
2. Michal Ivan
3. Tomáš Kučerovský
4. Kája Saudek
5. Milan Fibiger
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Pevnost
2. Magazin Fantasy a Science Fiction
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
2. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
Nejlepší editor/redaktor
1. Tomáš Němec
2. Martin Šust
3. Helena Šebestová
Nejlepší překladatel
nehlasoval
Nejlepší nakladatelství
1. Argo
2. Laser-books
3. Triton
4. Straky na vrbě
Nejlepší antologie
nehlasoval
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
————
M
Nejlepší SF
1. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
2. China Miéville: Město & město (Laser-books)
3. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
4. David Marusek: Počítání hlav (Triton)
5. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
2. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
3. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
4. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
5. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
2. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
3. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
4. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
5. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
2. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
3. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
2. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
3. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
Nejlepší povídková sbírka
1. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
2. Clive Barker: Knihy krve 4 – 6 (Beta)
3. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
4. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
5. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Kája Saudek
2. Milan Fibiger
3. Jana Šouflová
4. Michal Ivan
5. Tomáš Kučerovský
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Pevnost
2. Magazin Fantasy a Science Fiction
3. Interkom
4. Ikarie
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
2. Časopis PLAV za články o SF překladech
3. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
Nejlepší editor/redaktor
1. Helena Šebestová
2. Martin Šust
3. Tomáš Němec
Nejlepší překladatel
1. Petr Kotrle
2. Richard Podaný
Nejlepší nakladatelství
1. Laser-books
2. Argo
3. Triton
4. Polaris
5. Straky na vrbě
Nejlepší antologie
1. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
2. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
3. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
4. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
5. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
nehlasoval
————-
Nejlepší SF
1. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
2. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
Nejlepší fantasy a horor
1. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
2. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
3. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
4. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
2. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
nehlasoval
Nejlepší povídková sbírka
1. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Jana Šouflová
2. Tomáš Kučerovský
3. Michal Ivan
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Pevnost
2. Sarden
3. Magazin Fantasy a Science Fiction
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
Nejlepší editor/redaktor
nehlasoval
Nejlepší překladatel
1. Richard Podaný
2. Petr Kotrle
3. Viktor Janiš
Nejlepší nakladatelství
1. Straky na vrbě
2. Laser-books
3. Polaris
4. Argo
Nejlepší antologie
nehlasoval
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
2. Eva Kováčová i. m.
—————
Nejlepší SF
1. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
2. China Miéville: Město & město (Laser-books)
3. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
Nejlepší fantasy a horor
1. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
2. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
3. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
2. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
3. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. neudělovat
Nejlepší teoretický text
1. neudělovat
Nejlepší povídková sbírka
1. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
2. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
3. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Kája Saudek
2. Milan Fibiger
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Ikarie
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
Nejlepší editor/redaktor
1. Helena Šebestová
Nejlepší překladatel
1. Libor Dvořák
2. Richard Podaný
Nejlepší nakladatelství
1. Laser-books
2. Polaris
3. Triton
4. Straky na vrbě
5. Argo
Nejlepší antologie
1. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
2. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
3. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
4. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
5. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Vlado Ríša
———-
Nejlepší SF
1. Vladimír Sorokin: Den opričnika (Pistorius & Olšanská)
2. Neal Asher: Cesta Sabla Keeche (Polaris)
3. Ian McDonald: Řeka bohů (Triton, Argo)
4. China Miéville: Město & město (Laser-books)
5. David Marusek: Počítání hlav (Triton)
Nejlepší fantasy a horor
1. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
2. Orson Scott Card: Učedník Alvin (Laser-books)
3. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
4. Terry Pratchett: Národ (Talpress)
5. Scott R. Bakker: První přichází tma (Triton)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
2. Ondřej Neff: Celebrity (Albatros Media – Plus)
3. Štěpán Kopřiva: Asfalt (CREW)
4. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu (Brokilon)
5. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
Nejlepší povídka
1. František Novotný: Nový svět (Memento mori)
2. Juraj Červenák: Turkobijce (Memento mori)
3. Pavel Renčín: Memento mori (Memento mori)
Nejlepší teoretický text
1. František Novotný: Řemeslo románu (Pevnost 7 až 10)
2. Zdeněk Rampas: Bod zlomu (Interkom 10–11)
3. Martin McKenna: Fantasy umění současnosti (Mladá fronta)
Nejlepší povídková sbírka
1. Vlastislav Toman: Třetí výprava (Triton)
2. Susanna Clarkeová: Dámy z Grace Adieu a jiné povídky (Argo)
3. Petra Neomillnerová: Zaklínačka Lota (Triton)
4. Pavel Renčín: Beton, kosti a sny (Argo)
5. Clive Barker: Knihy krve 4 – 6 (Beta)
Nejlepší (domácí) výtvarník
1. Kája Saudek
2. Jana Šouflová
3. Milan Fibiger
4. Tomáš Kučerovský
5. Michal Ivan
Nejlepší časopis nebo internetové médium
1. Magazin Fantasy a Science Fiction
2. Interkom
3. Ikarie
4. Pevnost
5. Sarden
Nadějný nováček / počin roku / zvláštní cena
1. Nakladatelství Albatros za Knihu Muriel a oranžová smrt
2. Lukáš Tuma za grafiku časopisu Pevnost
3. Časopis PLAV za články o SF překladech
Nejlepší editor/redaktor
1. Martin Šust
2. Helena Šebestová
3. Tomáš Němec
Nejlepší překladatel
1. Libor Dvořák
2. Richard Podaný
3. Petr Kotrle
4. Viktor Janiš
5. Milan Žáček
Nejlepší nakladatelství
1. Laser-books
2. Triton
3. Straky na vrbě
4. Polaris
5. Argo
Nejlepší antologie
1. Mike Ashley (ed.): Extrémní science fiction (Triton)
2. Ondřej Jireš (ed.): Memento Mori (Triton)
3. James Patrick Kelly – John Kessel (eds.): Singularity (Laser-books)
4. Jack Dann – Gardner Dozois (eds.): Čarodějové (Triton)
5. Al Sarrantonio (ed.): Modrý posuv (Triton)
Cena za dlouholetou práci pro SF
1. Jiří Pilch i. m.
2. Eva Kováčová i. m.
3. Vlado Ríša
————–
Nejlepší SF
1. neudělovat
Nejlepší fantasy a horor
1. Dan Simmons: Drood (Plejáda)
2. Scott Lynch: Lži Lockeho Lamory (Laser-books)
Nejlepší původní česká nebo slovenská kniha
1. Vladimír Šlechta: Hořící přízraky (Brokilon)
2. Františka Vrbenská a Jakub D. Kočí: Vítr v piniích (Straky na vrbě)
Nejlepší povídka
1. neudělovat
Nejlepší teoretický te
Děkuji
Děkuji za vaše cenné hlasy. Ani jsem nedoufal, že jich může být tolik.
hroší kůže
tomu říkám hroší kůže… To děkujete hlavně sám sobě, ne? Když jste dal sám sebe (nebo Sarden, je to prakticky jedno) na první místo…
Karle
no a co Karle? já se těším, až všichni akademici poznají, jak je Sarden skvělý a tuhle kategorii vyhraje
Tak ať si Sarden založí vlastní cenu, kde budou dávat hlasy redaktoři sami sobě, následně poděkují (dojatě) všem za podporu a my všichni budeme vědět, že je skvělý.Asi jsem žil v bludu, že o svých kvalitách musím přesvědčit dobrou prací, ne samochválou…
milý Karle, většina akademiků, kteří hlasovali pro Pevnost, patří mezi její redaktory nebo přispěvovatele či spolupracovníky. Hold český trh s fantastikou je moc malý, každý tu zná každého, každý je tu s někým kámoš. Možná jste si toho nevšiml, ale to nic. Ještě pořád žijete v bludu a přeji vám, aby jste se co nejdřív probral 🙂
No nevím, kolik těch hlasujících redaktorů Pevnosti bylo? Ale nikde jsem nenašel jméno Tomáše Němce, jehož považuju za “tvář” Pevnosti. Takový Vlado Ríša měl dostatek slušnosti, že prostě v dané kategorii nehlasoval. Martin Šust si hlas za Magazín dal, ale vzhledem k tomu, že sedí na redakční židli prakticky ve všech tištěných i elektronických médiich, tak je to vlastně fuk, pořád by dával hlas sobě. A hlavně nepsal dojaté poděkování sám sobě, pardon, všem, co mu dali hlas.A rozhodně to nemá nic společného s velikostí našeho malého “rybníku”. Etické chování platí všude, tady na velikosti nezáleží :-).
Musím říct, že ve druhém kole v této kategorii běžně nehlasuju (vždy bych tam napsal časopis, s nímž mě pojí úzká spolupráce). Ale letos jsem vzhledem k potížím, které magazín provází, neodolal. Případná cena by navíc putovala Tritonu, to je třeba si uvědomit.Ovšem při pohledu na už tradiční převahu Pevnosti v prvním kole jsem to stejně bral jako čistě soukromé gesto. Pro mě je magazín srdeční záležitost a myslím, vlastně jsem si jist, že bych mu dal hlas, i kdybych s ním žádné vazby neměl, on je to prostě “magazín F&SF”, s tím se nedá měřit žádný časopis na světě (i kdyby ta česká edice byla jen pouhým odrazem originálu).Pokud by však situace byla jiná a v téhle kategorii rozhodoval třeba jen jeden hlas, pak bych se hlasování zdržel, takhle je to úplně jedno, Pevnost konkurenci zcela válcuje 🙂
diky Karle
Hlasuji tak, protože tu možnost mám a vidím, kolik to stojí času z osobní perspektivy. Určitě se to nebude zdát správné mnoha lidem, ale pravidla to nevylučují. Akademikům děkuji ze srdce, že podporují i webovou fantastiku, takže máte pravdu, že z logiky věci děkuji i sobě 😉 Nevidím důvod, proč se za svůj názor (ač třeba arogantní, domýšlivý a sobecký) stydět – nicméně nepopírám, že bych se mohl mýlit. Třeba se poučím, uznám, že mé přesvědčení je špatné a hlasování v kategoriích s osobní angažovaností se zdržím. Díky za váš názor, beru ho v potaz.
Jak jsme se přesvědčili v diskuzi k výsledkům, každý to pojímá jinak. Pokud by se do druhého kola dostala FP, bylo by pro mě nemyslitelné ji dát na jakékoliv místo, i kdybych si třeba myslela, že je nejlepší na světě. Což si nemyslím. 🙂
to: PavlaL
Vidíš wiwi, napadla mě analogie s volbami, když politik nechce říct, koho bude volit, ač se předpokládá, že svoji stranu. Přijde mi trochu nečestné a pokrytecké nehlasovat pro něco, čemu věřím, za čím si stojím. Dle mého názoru je to soutěž, ve které je i můj hlas platný a byla by ho škoda 😉
Vidíš, já si za FP stojím, a přesto bych jí hlas nedala. Není v tom žádná falešná skromnost či pokrytectví, ale pro mě automatické gesto člověka, který nechá ocenit, příp. neocenit své dílo těmi, pro které ho tvoří – nezainteresovanými. A nechme toho, jak už jsem řekla, každý na to má jiný názor a rozjíždět nové kolo diskuze o hlasování sám pro sebe se mi fakt nechce.
Ovšem ty bys přece nehlasovala pro sebe. Promiň, ale FP to není wiwi. Byla tu před Tebou a třeba tu bude i po Tobě. FP to je celá řada autorů a i sami čtenáři, rovněž její majitel, který tohle všechno umožňuje. To samé si myslím třeba o F&SF, tam nedává hlas pro sebe ani náhodou, oceňuju zejména práci autorů a celé redakce, ovšem hlavně odvahu nakladatele. Když už je v některé kategorii mé jméno, hlasuju pro někoho jiného, tzn. letos jsem v kategorii redaktor hlasoval pro Helenku Šebestovou. Taky tu nechci rozjíždět další kolo diskuse, ale prostě odmítám tvrzení, že Ikarie je Vlado, Pevnose je Tomáš, F&SF je Šust atd. To je přece směšná kravina.
Samozřejmě, že FP je obrovská kupa lidí, bez kterých by to nešlo. Já si jich vážím, oceňuji je a děkuji jim, kdy a kde to jen jde. Ale ne tím, že webu dám hlas. V tomhle se opravdu rozcházíme.
Aniž bych chtěl rozjíždět nějakou další diskusi, tak se přiznám, že byť jen naznačovat, že Vlado je Ikarie, Tomáš je Pevnost, já jsem F&SF a třeba ty jsi FP je směšné. Každý z těchhle subjektů je celá skupina autorů, bez kterých by ti jmenovaní neudělali vůbec nic. To si snad všichni uvědomujeme.Např. F&SF je pro mě časopis se šedesátiletou tradicí, kterou česká edice jen reprezentuje. Je to ohromující skupina autorů, u nás pak celá redakce, překladatelé a zejména nakladatel, jenž by si v mých očích cenu za onu neústupnou odvahu zasloužil. Měl jsem možnost hlasovat v kategorii redaktor přímo pro sebe, ale tam hlasuju vždy pro někoho jiného, protože si myslím, že lidí, kteří si tuhle cenu zaslouží je tu celá řada. To jsou dvě naprosto odlišné věci, ať si říká kdo chce co chce.Celé tohle zvěřejňování výsledků nemá sloužit k tomu, aby si lidé vybírali podle nich sporné hlasy v jednotlivých kategoriích. Každý z hlasujících má, jak si správně řekla, naprosto odlišný přístup. Tím s Tebou nechci nějak polemizovat, spíš jsem chtěl věci uvést na pravou míru.
Sorry, opakuju se, poprvé se mi můj příspěvek neukazoval, což se někdy stane. Říkal jsem si, že jsem zase zmotal ten číselný kód. No nic, popojedem 🙂
Ještě dodám, že Tě chápu. Pokud bych dělal jen pro jeden z nominovaných subjektů, pak bych se asi choval stejně. V minulých ročnících jsem se v téhle kategorii zdržoval, pokud si dobře pamatuju. Letos jsem si řekl, čert to vem a dal hlas magazínu, ačkoli jsem věděl, že to stejně k ničemu nebude. A možná za to může i to šťourání a plané diskuse, prostě jsem si řekl, vlezte mi na hrb 🙂
“Analogie s volbami”?
Je jistý rozdíl mezi tím, když milióny lidí volí do parlamentu (a bere se jako samozřejmost, že politici využijí své občanské právo a volí stranu, k níž mají nejblíž) a volbami uvnitř menší skupiny: když byl svého času zvolen předseda senátu 41 hlasy (včetně svého) proti 40, byl za to široce kritizován.
Analogie s volbami je chybná také proto, že v nich politik hlasuje, aby se dostal do sněmovny (senátu, zastupitelstva) – odkud bude moci přímo prosazovat svůj program, jehož je navrhovatelem. Kdežto tady jde pouze o zpětné ocenění minulé práce, které má hodnotu poplácání po rameni.
Mě spíš zaráží, kolik lidí hlasuje ve všech kategoriích pouze pro 1. místo. V některých případech je důvod zřejmý, a já z něho nemám zrovna radost – ce nejvíc upřednostnit “svého” kandidáta. Ale stejně se mi zdá, že je takto hlasujících nějak moc. Může mi někdo vysvětlit důvod?
Petře,
je to ale síla, co? O čem to kdysi (a věř, že mnohokrát) psal či mluvil paranoik JWP a bylo mu ze všech stran spíláno? Potěšuje mne, příteli, že pomalu, i když takřka nevědomky, postupně přecházíš na stranu Dobra :)Jedi W.P.
Nestraš!
to Petr
Napadá mě vysvětlení, že akademik z dané kategorie přečetl pouze jednu knihu (u knižních kategorií, samozřejmě), takže ji automaticky dal na první místo…
Nebylo by nakonec nejsnazší, kdyby se v zásadních kategoriích Akademie navrhla na cenu za práci pro naši fantastiku Akademie? Akademici by věděli, pro co hlasují, neměli by s tím tolik práce, prostě pohoda… :))
Já tedy hlasuji zásadné vždy a v každé kategorii pouze pro jednu určitou knihu či jméno. A není to proto, abych ho co nejvíce upřednostnil, tak rafinovaný nejsem, ani proto, že bych neznal valnou většinu či všechny knihy/jména v dané kategorii. Naopak, připadá mi to přirozené, stejně jako volit v politice jednu stranu zprava. Je to osobní volba a ani s jejím zveřejněním to nehodlám měnit (volím ODS). Můžete proti obojímu protestovat (co já vím, třeba, abych volil komunisty), ovšem já jsem rád, že si mohu dělat co chci a běda mi na to šáhnout, vážení :-)To Michael – Chápu, že ti před xx lety Akademie šlápla na palec, ale proč tě to od té doby nepustilo, tomu se dost divím. Na druhou stranu, je to tvé právo.To JWP – Není to tak dávno, cos mi do telefonu sliboval, že proti Akademii už nic hlásat nebudeš. Důvody z Einstenova mozku zná asi každý…Oběma pak radím, domluvte se, najděte si Zdeňka někde v temné uličce a vyřiďte si to tam jednou pro vždy, jen ho proboha nezabijte, vážení 🙂
Martinu Šustovi
Ryba smrdí od hlavy.Pokud zakladatel Akademie Zdeněk Rampas (a dlouho její jediný administrátor, propagátor a samozřejmě i tvůrce veřejného mínění skrze Interkom) považoval za dobré kandidovat a pak se nechat oceňovat:http://interkom.vecnost.cz/~asffh.htmZa svůj fanzin, sebe jako redaktora, posléze i za dlouholetou práci pro SF, pak je prostě těžké vysvětlovat ostatním Akademikům, že by sami pro sebe neměli hlasovat.Problém je už v samotných základech…
Martine
V podstatě jsme se o tom bavili včera, ale stejně mi to nedá – a v Locusu hlasuješ stejně (pokud tedy hlasuješ, ale předpokládám, že ano.) Jinak, politické volby bych do toho netahal, to je snad něco úplně jiného.
Není se oč hádat. V Locusu jsem zatím nehlasoval. 🙂 Byla to jen poznámka k tomu, že se mladí Akademici diví, proč by neměli hlasovat pro sebe či spřízněné subjekty.A proč by taky neměli, když staří dělají od začátku totéž, a ve větším?Pro mě je to ale v té chvíli fronta na ceny. Ne instituce, která má nějakou váhu…
Souhlas s Michaelem
Mě na Akademii nepřestane udivovat, že kdykoliv se objeví nějaký problém ( například hlasování pro sebe, přijímání nových členů), nevymyslí a nezrealizuje systémové řešení, ale buď pomocí svých náhončích umlčí kritika nebo to nechá na libovůli akademiků stylem- jsou to přeci dospělí a rozumní lidé- a problém se každoročně opakuje.Proto tato organizace nemůže mít (a myslím nejen mojí) důvěru.
Jsou výjimky. 🙂
To Michael
Pro upřesnění, ten dotaz jsem adresoval Martinovi…
Martine, kluku milý
netahej mě zas za fusekli, kluku zlatá. Einsteinův mozek skončil právě proto, že se v něm dělo to samé, co v Akademii. Já ho neorganizoval, nevymyslel, jen jsem odmítl prezentovat stejným morálním “podvodem” udělované hlasy, tedy stejně neeticky jako jsou udělované v Akademii akademiky sobě samými (myslím, že Akademie by měla mít heslo podobné tomu v Národním divadlu – “Akademici sobě!”) Nemluvím a nepíšu o našich telefonech Martine NIKDE! a proboha, nechtěj, aby se o jejich obsahu dozvěděl tvůj polobůh Rampas či snad samotné vedení Fandomu či Akademie. Proto zde nebudu vysvětlovat NIC! z našich dlouhých a přátelských rozhovorů, z nichž jsi zcela mimo mísu vytrhl dvě věty a spojil je do jedné. Tímto jsi mě velice zamrzel Martine a je mi jasné, že naše telefony už nebudou tak otevřené a sdílné. Škoda, kluku ušata, proč tohle děláš? A to jsem jen mírumilovně a “jediovsky” přisvědčil kamarádovi Petrovi v jeho obavách a přivítal ho na straně Dobra….Co ty nejseš schopen kvůli jedný posraný samohlasovací soutěži a pár namyšlenejm kreténům obětovat… Fakt čumím, příteli Martine.
Takže k věci, Petře
Důvod je jednoduchý: pochopit “australský” koncept alternativního hlasování (instant-runoff voting) je pro průměrného akademika příliš složité, respektive používat ho příliš pracné. Nejsem na psefologii expert, ale prostě nejsem schopen přijít na okolnosti, za jakých by využití dalších míst mohlo uškodit tomu, koho volič dal na první místo; problém je, že je to zřejmě kontraintuitivní.
Bože můj, Martine, JWP, máte tohle za potřebí? :o(( Nejlepší editor a literární znalec, vynikající cyberpunkový autor – a mlátíte se lopatičkou na pískovišti jako čtyřletý parchanti! Fuj!
Martině a Janovi
Au! Auvajs! (Já to taky nechápu…) Au! Zas jsem to slíznul kyblíčkem…!Honzovi: Zlatá slova, chlapče.
Já to tušil…
A trvalo sotva pár hodin a můj názor se v plné míře potvrdil…
Ech
Ech, a co se vlastně potvrdilo, že jsem tak smělý?
Že se vždycky najde nějaký nohsled, který kritika zatluče do země bez ohledu na to, zda pravdu má nebo nemá, a dál se jede dle hesla smrádek, ale teploučko.
A z čeho jsi usoudil, že jde o nohsleda, příslušníka nějaké kliky, a ne třeba člověka s vlastním názorem?
Viktore, to je zbytečná debata. Akademie je žumpózní, rigidní a do sebe zahleděná organizace, jejíž vedení neustále opakuje ty samé chyby a každý, kdo má jiný názor, je napadán a otravován. Vrcholem je pak stupidní, nudné vyhlašování, každý rok stejné, dlouhé, úmorné. Dál nemíním ztrácet čas debatami na téma nohsled, klika, akademie, radši jdu na ochutnávku vína- to je rozhodně zábavnější.
No, není to úplně zbytečná debata. V civilizované diskusi není možné šmahem označit člověka s jiným názorem za nohsleda: jednak je to vůči dámě netaktní, druhak to prostě nemůžeš vědět (já třeba Martinu neznám, tak jsem chtěl vědět, jestli máš lepší informace.)A co se soustavného napadání a otravování týče, na to jsou tu taky jiní experti než organizátoři, že.(BTW, na té ochutnávce vína se asi uvidíme, je-li to ta, co začíná ve čtyři a končí v deset :))
zbytečná debata
A že Viktor Janiš umí být člověk s vlastním názorem! Sám prohlásil, že je hrdý na to, že hlasoval sám pro sebe, a tím rozhodně posunul výš laťku!Nebo níž? Nějak se mi to plete… 🙂
Michale, dobře víš, že jsem nikdy nic takového neřekl, tak prosím nelži.
Na tom pískovišti začíná být docela těsno. A kyblíčky a lopatičky lítají… Jen tak dál, dobře se bavím 🙂
Já se na to jedním okem dívám z okna paneláku, druhým sleduju připravující se popcorn.
Ahoj všichni,můj výše zaslaný příspěvek byla provokace. Podobných se tu objevila celá řada. Michaela i Jirku považuju za své dobré přátelé a vím, že na tom nějaká internetová diskuse nic nezmění. S Jirkou jsem měl bouřlivý telefon, ovšem se smírným koncem (obsah nebudu prozrazovat, snad jen, že jsem navrhoval, aby mě ne Fesivalu Fantazie za trest veřejně přiškrtil).Svým příspěvkem jsem chtěl hlavně upozornit na to, že celá tahle diskuse je z velké části osobní. A mě se to nelíbí! Ano, Akademie má stále ještě své mouchy, ovšem každý, kdo se o to trochu zajímá a není jen prudič, ten ví, že se za poslední léta mnohé změnilo (čehož důkazem je i zveřejnění hlasování, mimochodem). V každém hlasování se najdou věci, které lze použít k dalšímu kolu pruzení, ovšem já mám rád představu, že i v tomhle směru vládne demokracie. Každý má jen jeden hlas, se kterým sám vůbec nic nedokáže ovlivnit. Je také vidět, že řeči o tom, že existuje skupina stejně hlasujících a propagujících vlastní zájmy je pitomost non plus ultra.Souhlasím s tím, aby se v Akademii provedla čistka, ovšem narvat tam jen známá jména není řešení. Ona ta známá jména většinou nemají čas přečíst ročně kvantum věcí, ale to je myslím diskuse pro Akademii, ne pro veřejné fórum.Prosím o to, aby se na mě diskutující případně obraceli už jen mailem.
Martinovi
Já ti Martine děkuji za včerejší delší, a fakticky upřímný telefonát. Jsem rád, chlape, že tě mám. (I když Bohunka tě má radši, chápu :)) Stejně jako jsem rád, že kolem sebe mám veskrze příjemnou komunitu sci-fistů jako Tom Němec, Pavel Koutský, Robert Pilch nebo Michael Bronec – nebudu jmenovat všechny, je vás hodně.V hodně věcech s Tebou Martine souhlasím, a no a v těch, v kterých ne, to probereme nad hruškovým džusem :))) a nad tvou prqcí v Akademii jsem se osobně já nikdy ani “neofrňoval” (seznamy akademiků, průhledné hlasování…) Měj se Martine fajn a pozdravuj “hérečku” !jwp
porůznosti
No vidíš, Martine, a já měl naopak pocit, že za tou emoční debatou se skrývá celkem pragmatický problém, zda má Akademie jako celek (zvlášť když už se tak pojmenovala) odborné schopnosti a pak taky ještě morální právo vůbec hodnotit a známkovat díla ostatních.Sám o tom dost pochybuju a snažil jsem se tu i vysvětlit proč.Co se týče mého “lhaní” o Viktoru Janišovi, on sám před měsícem prohlásil toto:”Poprvé v životě jsem hlasoval jsem pro sebe a víš co? Nestydím se za to. Protože jsem měl pocit, že se mi v JSaPN povedlo něco výjimečného. Všimni si, že jsem vědomě zaškrtl, že si přeju zveřejnění svého hlasování; věděl jsem, že to dřív či později někdo vytáhne, ale bylo mi to jedno.”Připadalo mi to na někoho, kdo si potřeboval pojistit úspěch hlasem sám pro sebe, velmi hrdé. Nicméně se omlouvám, že jsem ho poněkud dezinterpetoval. Ostatně, já si zase myslím, že v té poslední části citátu lže on.Viktor mi přišel jako zajímavý exemplář hlasování pro sebe mimo jiné proto, že je blízký přítel jak Zdeňka Rampase, tak Richarda Podaného (tedy v podstatě celé Akademie), takže jsem dost uvažoval, co mu k tomu řekli a jak na ně samé hlasování tohoto typu působí. Ale pokud tomu dobře rozumím, i Martin Šust oficiálně hovoří za Akademii, takže už mám jasno, že je v tom podle něj kus demokracie…
Ad porůznosti
Jsem rád, že nemusím kolegovi překladateli vysvětlovat rozdíl mezi “nestydět se za” a “být hrdý na” a omluvu přijímám.
Ostatně, Petře
koukám, že jsem měl radši věřit vlastním očím než tobě: Nespletl-li jsem se, celkem je v seznamu 61 lidí (je fakt ostuda, že to Akademie není s to spočítat sama); z toho “hlasuj[e] ve všech kategoriích pouze pro 1. místo” 7 včetně Martina Šusta. Jestli tě to “zaráží” a “se zdá nějak moc”, bude to spíš tvůj problém, ne ASFFH.
Pro ty, kteří mají rádi přesnost
Milý Honzo, tebe ani nikoho jiného jsem nenabádal, aby mi věřili. Své “zaražení” jsem nijak nekvantifikoval, proto mě překvapuje, že se o to pokoušíš zrovna ty. Já z toho prostě zaražený jsem.Pouze pro 1. místo hlasovali: Cinger, Čierny, Dvořák (se 2 výjimkami i pro druhé), Kejval (s jednou výjimkou pro druhé), Klíčník (s jednou výjimkou pro druhé), Konupčík, Králik, Müller (se dvěma výjimkami pro druhé), Olson(ová), Pechanec, Škorpík (s jednou výjimkou pro druhé, v mnoha kategoriích ale nehlasoval), Šlechta (se 4 výjimkami pro druhé), Šust. Takže máš pravdu, je 7 těch, kteří hlasovali pouze pro první pořadí, a 6 dalších, kteří se výjimečně uvolili hlasovat pro druhé (opticky to vypadá skoro stejně). Je 13, respektive 21 procent málo nebo moc? Já nevím, ani to z obecného pohledu nesoudím. A další půlhodina v prdeli…
Tak doufam, ze nevytvorim dalsi duplicitni prispevek… Myslim, ze je na Akademii samotne, jak s tou zpetnou vazbou nalozi. Cilem preci neni umlcet kritiky stylem “my mame pravdu a vy jen malicherne prudite”, ale nastavit pravidla tak, aby se tem kritizovanym bodum predeslo. Dalsi verejna diskuse uz nema, myslim, smysl, pokud vedeni Akademie samo nerekne: “Lidicky, reknete nam, co se vam nezda a navrhnete sva reseni”. Kazdopadne dokud jsou jeste lide ochotni zahazovat svuj cas do kanalu ve snaze vylepsit neco, na co maji jen neprimy vliv, je to pozitivni informace. Az budou nad vysledky jen s despektem mavat rukou a pod clanky bude minimum prispevku ci jen nadsena zvolani, bude to duvod k zamysleni – jenze to muze byt pro Akademii uz pozde. Micek je proste na strane Akademie same. Dejme tem lidem trochu casu si to prebrat a hledat dalsi kroky. Cil maji totiz spolecny vsichni, alespon doufam.
Nač tak hrubě, Petře?
Je ve vybrané společnosti srovnatelného času, který jsem tomu věnoval já.Mně vyšlo 7 lidí výhradně první místa, dalších 11 nadpoloviční podíl (tuším jeden byl přesně na hranici 50 % a je na diskusi, kam počítat “neudělit” na druhém místě) a 25 mělo aspoň v některé kategorii pouze jeden hlas (byť velmi často jen u Celoživotní práce). Jestli se teda ptáš, ujišťuji tě, že to – jako všude, kde máš takhle velkou skupinu lidí, nad nimiž nestojí štábní kulturtrégr s bičem – není moc, nýbrž málo; co si pamatuju, výrazně míň než v letech po zavedení systému, a rozhodně příliš málo na to, aby to ospravedlňovalo takovýhle flamewar. Holt mea culpa že jsem předpokládal, že tvůj příspěvek má blíž ke kvantifikovatelnosti a obecným soudům než zdání a “straně Dobra”, a reagoval jsem ve čtvrtek, jak jsem reagoval; příště už to neudělám.stando, po valné většině událostí a akcí nebývá v komentářích ani zdaleka tak nablito jako u ASFFH, a nepřijde mi to jako “důvod k zamyšlení”, natož doklad, že je pro ně “už pozdě”. A jaký že společný cíl? Aby byl v celém světě mír, lidi na sebe byli hodní a netrápili zvířátka, na tom se shodnou možná tak na soutěžích miss; ale fandom a nejednotnost, to jsou od počátku světa synonyma.
Jan Vanek jr.
Hm. Kdyz to vnimate takto, pak nechapu smysl Akademie vubec. Ale uz mne to fakt nebavi. Delejte si co chcete, hlasujte si jak chcete, placejte se po zadech jak chcete, divte se, ze vas nekdo nerespektuje jak chcete, ze nekomu cena Akademie ani nestoji za prevzeti…Proste budte i nadale spokojeni. Jenom mne mrzi, ze ten cas, ktery ji mnozi venuji, jej nevenuji uzitecnejsi praci – protoze ta si zaslouzi respekt urcite (Martin Sust). Vic k tomu nemam co dodat.