Druhá recenze na Hostel: Jen málokterý film prožije největší popularitu před oficiálním uvedením. Hostel to dokázal. Všichni o něm mluvili, každý o něm věděl, přitom ho nikdo neviděl. Své předpremiérové popularitě vděčí nálepce “Based on True”, která se používá až přespříliš často, a jménu Quentina Tarantina nad názvem filmu. Vskutku povedený marketingový trik….
Ale všechna mlha nakonec opadne a pravda vyjde najevo. Je Hostel skutečně takový trhák, jakým zde zdál být? Eli Roth, zatím jenom s jedním titulem Cabin Fever na kontě, by se rád vyrovnal ikonám jako Wes Craven, Hooper nebo Takashi Miike (který se ve filmu dokonce mihne).
Jak to u většiny béčkových hororů/thrillerů bývá, prvních 45 minut se absolutně nic neděje. Parta tří kamarádů, Paxton (Jay Hernandez – z mizerných hereckých výkonů nejlepší), Josh (Derek Richardson) a Oli (Eythor Gudjonsson), se kterými hormony třískají, podnikají výlet napříč Evropou. Výlet za účelem sexturismu. Zakotvili v Amsterdamu, v Evropském semeništi neřestí, a to je jim málo. Dostanou tip na Slovensko, konkrétně na hostel blízko Bratislavy. Jak jim bylo řečeno: ,,for money, you can have A-N-Y-T-H-I-N-G“. Vyjma toho, že je to dosti dehonestující pro ženské pohlaví, to vypadá jako průměrná road-movie se vším, co k tomu patří: sex, drogy, oblíbené americké F-slovo a mnoho obnažených ňader různých velikostí a tvarů.
Po příchodu na Slovensko vítá sexuchtivou partu tabule s nápisem „Poříčany“. Samozřejmě, jsou v hlavním městě Slovenska. Okamžitě si stopnou taxík, co jiného než zachovalý žigulík, a vyrážejí do oslavovaného sodomistického hostelu. Jenže jakousi náhodou dostanou pokoj se dvěma ,,žhavými nadrženými tygřicemi“(Barbara Nedeljáková a Jana Kadeřábková) alias „ooops, zapomněla jsem si podprdu“. Ale zatím, co se kamarádi bavili na diskohitech Tublatanky, Elánu a Mariky Gombitové, netuší, že jsou pohlceni v síti organizovaného zločinu. Úchylného zločinu největšího kalibru. Lovení lidí, mučení a vraždění na objednávku zvrhlé sadistické klientely.
Eli Roth přišel na tento nápad na jedné webové stránce, kde nabízeli vraždy zaznamenané na video, tzv. snuff. Tenhle snuff je prý rozšířený v Thajsku a na otázku, proč právě Slovensko, řekl, že chtěl mít ve filmu exotickou krajinu. Mně osobně uniklo, co je exotické na Bratislavě nebo Poříčanech, jako kdyby tady lidi venčili leguány nebo hypnotizovali kobry.
Ve filmu je vysoký stupeň brutality a násilí, ale není to ta brutalita, která byla tak vyhlášená. Až na pár odřezaných prstů, useknuté Achillovky a autogenem vypálené oko diváci nic moc ve filmu nenaleznou. Opět velkohubé kecy před oficiálním promítaní hlásaly, že půjde o nejkrvavější film. Bohužel, žádná jatka se nekonala. Při natáčení filmu bylo použito 150 galonů umělé krve, ale nečekejte nějaký úchylný „gorefest“. Násilí v Hostelu je porovnatelné s násilím v Saw, s tím rozdílem, že Saw je mnohem zábavnější. Slogan na plakátu hlásá ,,zkuste se nepozvracet“. Jediné, co je na zvracení, je způsob, jakým je údajné Slovensko vykresleno jako zaostalá a chudá socialistická krajina. I hlavní protagonisti si to zřejmě myslí, protože ti hodně zvrací všechny druhy žaludečních a jiných šťáv. Předpotopní televize, skupina osmiletých dětí vraždících za balík žvýkaček a v neposlední řadě Slovenky jako ty nejlevnější děvky. Nejdojímavější na Hostelu je, že Roth se veřejně omluvil Islanďanům, že je vyobrazil jako nafetované sexuální maníky, přičemž na Slováky ani nevzpomněl. Až když na to byl upozorněn se jen tak ledabyle omluvil a nabídku na návštěvu Slovenska zdvořile odmítl.
První tři čtvrtiny filmu se nic neděje, všechno se semele v závěrečné čtvrthodině. Ve scénáři je plno děr; Roth se měl soustředit na režii filmu a scénář přenechat někomu zkušenějšímu. Není tu ani žádný prostor pro vývoj charakterů, aby osud hrdinů diváky chytnul. Rothův Hostel je jednoduše přestřel, mimo mísu. Chabý děj, jenom pár brutalit, tortur a pár lidí poprskaných vlastní krví. Když si chcete vychutnat Rothův vzkvétající talent, radši se mrkněte na smrtelný virus v Cabin Fever než na Hostel. Upřímně jsem zvědav, s čím chce Roth vyrukovat v pokračování.
Všichni o něm mluvili, každí o něm věděl, přitom ho nikdo neviděl…jako sex na stredni 😉
Kaslime uz na ten film. Ale aj tak by ma zaujimalo, ci chce ten chudak natocit aj Hostel 2. U amickych filmoch by to nebolo nic nezvycajne.
keby ten kokot reziser dosiel na Slovensko do BA do Petrzalky tak by dostal tak na picu za tento film ze by si zazil Hostel nazivo!!!Nie som sice Patriot a nemilujem svoju krajinu ale toto by asi nahnevalo kazdeho.
Kdepak, pustťě si radši Kladivo na čarodějnice. Tam aspoň víte kdo, koho, proč a navíc to má ATMOSFÉRU!!! :-)))
Hostel 2 sa už pripravuje. Navyše Roth mieni zrežírovať adaptáciu najnovšieho bestselleru Stephena Kinga CELL. No amen.
Chudák Stephen King. Amen.
KING RIP. Preco taky autor ako on (To a Zelena mila su brutalne genialne) angazuje takeho arogant… No, mozno sa mylim. Dufam.
Az do precteni tehle recenze jsem se na ten film chtel podivat. Ale ted snad uz jenom z recese, abych se mohl vysmat reziserovi… Diky.
anatomie oka
Hostel – podle mne nedotažený a v závěru uchvátaný film. Tvůrci si měli dát víc záležet (aspoň maskováním českých nápisů na hlaváku v Praze, což korunoval zapomenutý nápis “kabinky”). Zažít bych to ale nechtěl. Jen by mne zajímalo, co to jako vyteklo z toho očního nervu, který Paxton přestřihl nůžkama?
Natalia a Svetlanka
Tak bych je osukal obe.
Když si stěžuješ na málo brutality, tak si fakt vadnej…A takový čůráky, co uměj jen kritizovat, přičemž sami uměj hovno fakt miluju
🙁
Tohle je filmový ekvivalent hluboko zasunutého prstu v krku, ani se našim slovenským sousedům nedivím, že jsou tak nas*aní. Podobně nakrknutí by měli být v Českém Krumlově (jestli jsem to městečko vydávané za Bratislavu poznala správně). Udělat z tohoto nádherného místa hlavní město “zaostalého, krvelačného” Slovenska, to je fakt hnus. Hostel jsem si pustila zrychleně, tak jsem se alespoň nasmála. Jinak jsem přesvědčená, že 3/10 je až příliš štědré hodnocení. Ruce pryč! Jestli chcete kvalitní slasher, pusťte si Noc s nabroušenou břitvou.