Druhé číslo magazínu má podobnou strukturu jako číslo předchozí – dvě povídky, dvě novelety a uprostřed novela. Zdánlivá podobnost však může klamat.
Povídka Navatar vypráví o umělé inteligenci, která společně s mladým chlapcem touží po cestě do vesmíru. Převážná část textu je o nevšedním úsilí splnit si tento sen. Zatímco chlapcovo odhodlání pokulhává, UI si počíná lidštěji než kdejaký člověk. Navatar je o nezlomné vůli při cestě na vrchol, ale i o umění sklonit hlavu, když cíle nakonec dosáhnete. Čtivé povídce schází výraznější pointa, ale i tak stojí za přečtení. (60%)
V noveletě Suterénní magie se setkáváme s malou samotářskou dívenkou, kterou tyranizuje marnivá macecha. Pomáhá jí černošská hospodyně, znalkyně různých jednoduchých zaklínání. Autorka dokonale zvládla dívčí psychologii a přidala pár podivných kouzel vycházejících z babských zaříkání. Noveleta navíc končí dobře zvládnutým závěrem. (80%)
Hlavním hrdinou novely Sekvence imago je bývalý olympijský závodník v řeckořímském zápase a zároveň vymahač dluhů. Na oslavě svého chlebodárce spatří bizarní fotografii, první z podivné série. Po zhlédnutí fotky a vyslechnutí jejího příběhu začne pátrat po mrtvém bratrovi zbohatlíka. Brzy ho začne sžírat vnitřní oheň, jenž jej nutí hledat další snímky. S přibývajícími řádky příběh znepokojivé nabývá na intenzitě až k samotnému vyvrcholení. Autor popisuje pátrání v duchu staré drsné školy, aby nakonec dospěl k nezvyklému závěru. (80%)
Flétnová dívka je neposlušná sloužící. Místo, aby poslouchala svou paní a pilně cvičila se svou sestrou na hudební vystoupení, schovává se ve spíži. Využívá svého postavení, kdy jí téměř nikdo nemůže ublížit, opravy jejího křehkého těla jsou totiž příliš drahé. Co se však může stát, když přijde o jedinou spřízněnou duši? Jde o noveletu s výborným nápadem, ještě lepší zápletkou a skvělou pointou. (90%)
Pověst o zlatém orlu je příběh nesoucí se v pohádkovém duchu. Trochu úmorný začátek se najednou rozjíždí, aby dospěl ke krásnému a pohádkovému závěru. Je to povídka o krásných citech a moudrost; o sebeobětování, které ale nakonec nemusí být tak děsivé, jak se na první pohled může zdát. (70%)
Publicistika je v tomto čísle nejen prvotřídní, ale i dobře umístěná. V úvodníku se Martin Šust ohlíží za úspěšným prvním číslem.
Před hravou noveletou Suterénní magie je článek s příhodným názvem Potkávání s paní Ursulou. Petr Kotrle jakoby hovoří se spisovatelkou Ursulou Le Guinovou o jejím nebývalém autorském vývoji v jejím literárním cyklu Zeměmoří.
Znepokojivou novelu Sekvence imago předchází stejně znepokojivá recenze na román Veniss Underground Jeffa VanderMeera. Kniha je jedním z pilířů New Weird. Díky výraznému ohlasu této edice se i v naší malé zemi objevilo několik zdánlivě těžko publikovatelných počinů.
Před snovou noveletou Flétnová dívka je představen komiksový cyklus Sandman Neila Gaimana. Autor článku vyčerpávajícím způsobem rozebírá postavu Sandmana i jeho autora nejen z historického hlediska.
Snad jen recenze Miroslava Žambocha na knihu Návrat Santiaga ze zmiňované symetrie vystupuje; rozbor upovídaného dobrodružství, které přes své roky Santiago představuje, je přece jen v rozporu s pocitovou povídkou Pověst o zlatém orlu.