- Autor: Hvorecký Michal
- Nakladatelství: Euromedia
- Cena: 199 Kč
- Vyšlo: 12. 12. 2003
- Žánr: Sci-fi
- Provedení: brož.
- Autor obáky: Holoda Tibor
- Počet stran: 256
Hypermarkety budoucnosti, ve kterých funguje obrácená logika věci: spotřebitelé zde vlastně neshánějí zboží, neboť produkty si doslova kupují je. Dvojice, u níž sledování oblíbených televizních seriálů vede k těžké závislosti. Tajemná topmodelka, fotograf čekající na svou příležitost a bezcharakterní i zcela nečekané zákulisí byznysu. Okultní vraždy ve velkoměstě, jehož historie je úplně jiná, než byste čekali. Bizardní zákulisí obrovské street party a demonstrace proti globalizaci. Podtrženo a sečteno, pět literárních jízd po světě popkultury z pera známého slovenského autora. Hvoreckého tvorbu nelze jen tak snadno zaškatulkovat, možná by mu vyhovovalo označení postmoderní fantastika nebo kyberpunk, možná by se tomu bránil. „Skutečnost“ je přeci jen složitější, a už proto, že rozptyl jeho témat je značný, nelze sázet na jedinou kartu. Vnímáme, že se povídky většinou dotýkají naší současnosti a hovoří se v nich o věcech, s nimiž můžeme mít zkušenosti: autor ale dokáže suverénně pojmenovávat to, co zůstává běžně skryto, pracuje s hyperbolou, dovádí jevy ad absurdum, domýšlí, doříkává tam, kde ostatní jen naznačují nebo se skrývají za zdánlivě mnohovýznamové tři tečky. Klíčové je však zjištění, že Michal Hvorecký nekritizuje náš konzumní svět a jeho atributy či projevy, spíše lapidárně, nevzrušeně a jakoby automaticky konstatuje – jenže tak, že neklid, rozpory a pochybnosti jeho hrdinů přecházejí na důvěřivé a nepřipravené čtenáře.
Povídky: První vítězství hypermarketů (Prvé víťazstvo supermarketov) Nové médium (Nové médium) Berlin (Berlin) Nejhorší zločin ve Wilsonově (Najhorší zločin vo Wilsonove) Brand Party (Brand Party)