Války vyvolavačů… To zní, co? Uznávám, že ve městech s jejich rozhlasem, amplióny, internetem a bill-, big- a pigboardy to může nechat lidi chladnými, ale my, co žijeme v zaostalých vískách, to vidíme ve zcela živých, sluncem vyšisovaných barvách. Na návsi stojí dva, tři, čtyři i více vyvolavačů a každý z nich se snaží překřičet ty ostatní: „Kůže, kožky, koupím!“ „Nože, nůžky, brousím!!“ „Růže, šípky, stříhám!!!“ „Cizí děti hlídám!!!!“
…a boj se stupňuje, decibely rostou, hlasivky se trhají, rozum zatemňuje, až sami bojovníci ztrácejí přehled a orientaci a je možno slyšet: „Kůže, šípky brousím!“ „Cizí děti koupím!“ „Růže, nože hlídám!“ „Kožky, nůžky stříhám!“
Tak o tomhle války vyvolavačů opravdu nejsou. Jednou tento záhlas (podle vzoru zápas) v rámci FP uspořádáme, ale nyní bude řeč o válkách Vyvolavačů s velkým V, kteří vyvolávají mocné válečníky a ještě mocnější kouzla, a děti hlídají maximálně do okamžiku, než jim vyříznou srdce.
Elfové vs Orci
Legenda Itharie praví, že byl nalezen Kámen vyvolávání, který obdařil svého objevitele velkou mocí a ten pak svůj národ velkou hrůzovládou. Jenže jak se do lesa volá, tak ti dá dryáda pár facek, takže když se objevil druhý Kámen a pak další, pustily se jednotlivé itharské národy do sebe navzájem a jestli nevymřely, perou se dodnes. A vy se můžete prát s nimi.
V roli Vyvolavače Fénixových Elfů nebo Orků z tundry máte k dispozici balíček karet, ergo válečníků a kouzel, pomocí kterých se snažíte zlikvidovat Vyvolavače na opačné straně stolu. Mezi vámi leží jednoduchý herní plán, na nějž vyvoláváte své řadové jednotky i hrdiny, kteří se ze své rodové podstaty navzájem liší. Takže zatímco elfové špicují uši a lukostřílejí po všem, co se pohne, orčí šamani vrhají pohříchu ne zcela spolehlivou magii, popřípadě zatímco červení svého protivníka tu a tam přismahnou, modří jej promění v kus ledu, než stihne říct ‘Holomráz’.
Karet připadá pětatřicet na osobu, pohybu dvě pole na jednotku a útoků tři na kolo, z čehož jasně plyne, že princip hry je jednoduchý jako orčí pěšák. V tazích se soupeři pravidelně střídají, což sice zapříčiňuje fáze vzteklé nečinnosti, kdy můžete jen se zatínáním pěstí sledovat, jak vám soupeř ničí jednotku vyvolanou za poslední dvě magické karty, ale na druhou stranu vás to chrání před nepříjemným překvapením toho typu, že chcete protivníkova vojáka praštit – a on už na daném obdélníku není…
Kupte si bitevní pole
Útočit můžete nablízko i na dálku, dokonce lze bourat zdi, za kterými soupeř spřádá své temné plány a neméně temné jednotky, a pokud se vám nedostává magie na vyvolání, můžete bez postihu (a podle naturelu i bez skrupulí) pálit do vlastních. Velmi rychle se také naučíte strategicky využívat možnost zhmotnit svoje vojáky přímo uprostřed útočících nepřátelských hord, ze kterých tím pádem promptně naděláte pár deprimovaných jednotlivců – nebo naopak, pokud je soupeř lepší taktik než vy…
…anebo jestliže jste použili strategii úspěšnou v minulé hře, kdy jste kopali a mlátili za opačný tým. Ano, pro každý národ to chce trochu jinou taktiku, a navíc mít v záloze plán B pro případ, že vám kostky opakovaně nedopřejí úspěch při útoku.
Summa summonárum: pokud chcete občasnou svižnou kontaktní mlátičku, základní krabička Summoner Wars vám k ní skvěle poslouží. Jen doporučujeme zainvestovat do papundeklového herního plánu – ten složený papírový, co je součástí balení, se přeci jen nedá dokonale narovnat a z přehledné nížiny dělá nepříliš pohodlnou pahorkatinu.
Pakliže ale chcete víc, zejména pak více karet, ras, kouzel a vůbec možností – základní krabička vám poslouží taky. Můžete (ale nemusíte, což považujeme za bezvadné) si k ní dokoupit šest různých sad dalších národů: živých i mrtvých, čistě nevinných i špinavých morálně stejně jako fyzicky – a ty různě kombinovat. Nebo pokud – například díky nám – víte, do čeho jdete, můžete investovat rovnou do Mistrovské sady, ve které je šest ještě dalších národů.
Svět Vyvolavačů se prostě před vámi otevírá a čeká, až jej vyvraždíte.
Summoner Wars: Války Vyvolavačů
Autor: Colby Dauch
Vydal: MINDOK s.r.o.
Počet hráčů: 2
Doporučený věk: 8+
Doba hry: 30 – 60 min.
Cena: 299 Kč
Tahle hra je fakt uzasna – pravidla pochopíte do cca 10 minut a pak už se jen bavite.
Mam základní sadu a jedno rozšíření – kdyby někdo prodával mastersadu nebo nějaka rozšíření..