Co znamená pískat kudlu každý ví – a kdo ne, ať se mrkne do Čapka. V nové hře vydavatelství Piatnik jde o to, kdo nejrychleji rozpozná ve změti stínů ty správné, a tak se vám může snadno stát, že budete „pískat na kudlu“, protože ten jistojistě flétnový stín ve skutečnosti vrhal nůž.
Kdo si nikdy nehrál s vlastním stínem, ať hodí kamenem – ovšem my se nebojíme, že by naše redakce přišla o moc oken. Stíny dovedou leccos; například proměnit vysokou hezkou holku v tlustého nosatého trpaslíka. Se stíny je zábava. A ta zábava platí, i když jsou to jednoduché, poctivé stíny, a ne všelijaké obludy pokřivené úhly dopadajícího světla.
Méďa činky zvoneček, kleště jabko stromeček
Autor to samozřejmě trochu ztížil, protože poznat jeden nebo dva stíny není žádné umění. Na většině úkolových kartiček je stínů devět, které se navíc překrývají, takže jsou z nich vidět jen části. Vedle leží obrázková karta, na které je vždy devět předmětů, a systém hry vám řekne, na kolik z nich pasujou stíny ze stínové kartičky. No a pak už není nic jednoduššího, než ty věci k těm stínům najít.
Tedy, nic jednoduššího… Ono to jednoduše jen vypadá. Když máte věci namalované „na světle“, s barvami a tak. Ovšem jakmile je máte rozpoznat jen podle stínů, tak mezi dětskou indiánskou čelenkou a košíčkem na badminton zase takový rozdíl není, a špička pantofle ‘vitenamky’ vypadá zatraceně podobně jako spodek hrušky. A protože stíny jsou – jak výše řečeno – na jedné hromadě, zbývají vám k srovnání jen části, hrany a výčnělky. A věřte, že ocásky želvy a okurky jsou zrádné, stejně jako guma na tužce a topůrko sekery, a že se vám může překvapivě snadno stát, že si budete chtít na hlavu nasadit místo přilby toustovač.
(Je to tak matoucí, že jsme nachytali na švestkách, tedy na želvím ocásku i samotnou hru, ale kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde, i když ta hůl je ve skutečnosti skládací deštník a ten pes motocykl.)
Rychle, ale správně
Všichni hrají současně a každý za svou zástěnou tipuje ty správné předměty vrhající správný stín. Rychlost je důležitá, protože za rychlejší – ovšem pouze správné – vyřešení hádanky jsou bonusy. Body posouvají žetony jednotlivých hráčů po spirále herní desky až k cíli, kde souboj zcela nepřekvapivě končí.
Karet stínů je dvaačtyřicet a na každé tři varianty ke hledání na různých obrázkových kartách, kterých je celkem deset. Z toho logicky plyne, že hra se hned tak neokouká, a to je dobře.
Shadow Master je totiž originální postřehovka, která příznivce tohoto typu her nemůže nepotěšit. V redakci a spřáteleném okolí jsme nenašli jediného člověka, který by měl chuť do ní (nebo do mě, protože jsem ji přinesl) praštit. Tomu se líbila více, tomu méně, tomu dala, tomu dala – totiž, co to píšu, prostě a jednoduše: i ti, co Shadow Masteru nepropadli, jej v rámci žánru uznali za nápaditou a zajímavou hru.
(A nakonec malý tip: ukázalo se, že hráči mající pravidelně úspěchy ve hrách vědomostních tady nejsou tolik na koni, takže má-li u vás někdo herní vroubek…)
Shadow Master
Autor: Wolfgang Warsch
Vydal: Piatnik Praha s.r.o.
Počet hráčů: 3 – 6
Doporučený věk: 8+
Doba hry: 40 min.
Cena: 699 Kč
1 komentář