Strategie ustupují do pozadí, nebo se spíše stahují před nastávající bouřkou. Zato stříleček si užijeme dostatek!
Série strategií od Westwoodu prošla dlouhou a strastiplnou cestou. Pro mě, fandu všech her s nálepkou C&C, byl největším a dá se říci i životním zklamáním Tiberian Sun, který se naprosto nesmyslně plazil u nohou Red Alertu a dokonce i prvního dílu. Příklon k akčnosti se stal pravidlem a dokud se neobjeví nadějný C&C: Generals, Westwood, jak se zdá, bude pokračovat po jasně vytyčené a ostatními vývojáři prošlapané cestičce akčně laděných her. Tento nezdravý odklon v případě čisté střílečky Renegade nejspíše může stratégy odradit, ale na druhou stranu se jedná o povedené dílko, které si i přes ohranost tématu nějakou tu skulinku k získání nálepky “Originální” najde.
Doufám, že si vzpomínáte na pamětihodnou misi v prvním díle, kde jste na území Čech měli s vrtulníkem a jednotkou Commando proniknout do základny Nodu. Nevím proč, ale v hráčské obci mého blízkého okolí se Havocovy, tedy představiteli jednotky Commando, začalo říkat Pražáček. Svým typickým: “I´ve got a present for ya!” se mi zapsal do mozku a já na něj i na zvuk jeho tlumiči opatřených pistolí vzpomínám se slzou v oku. Chápu, že Renegade je zaměřen výhradně na fandy a akčně laděné jedince, a proto se pokusím článek trochu zrychlit. Nyní budu citovat fráze ze zadní části krabice hry a pod nimi publikovat svůj názor:
COMMAND & CONQUER: BLIŽŠÍ A OSOBNĚJŠÍ
Jak jsme si už ujasnili, Renegade je FPS, neboli Doomovka. Přesto se zuby nehty snaží se z definic žánru vymanit. Dovolí vám totiž mnoho z toho, co jiné hry nemůžou. Například autentickou a elegantně ztvárněnou atmosféru světa celé série. Tiberium, Ion Cannon a všechny ony neodmyslitelné vychytávky vás budou provázet na každém kroku a je to doprovod opravdu příjemný. Rozhlehlost prostředí také potěší.
BUĎTE NIČITEL
Vlastně Havoc, tedy v co nejpřesnějším překladu opravdu Ničitel. Stanete se nejelitnějším vojákem GDI a kolem vás bude probíhat příběh tak, jak ho z jiných her málokdy uvidíte- osobně. Opravdu se s hrdinou sžijete, a i když se občas usmějete některým krkolomným kouskům, příběh a hlavně animace budou to hlavní, co vás bude u hry držet. Otázkou je, jestli to vypovídá o kvalitě nebo naopak o mizernosti hry.
PODNIKEJTE ÜTOKY SAMI
Hra vás postaví do role jednotlivce, ale okolo zuří válka. První mise se dokonce na vyšších obtížnostech bez spojenců ve zbrani neobejdete. Začátek hry vytváří dokonalou iluzi zkázy a mizérie, podobné například Medal of Honor, ale později se z toho stane One-Man-Action, a to už není tak přitažlivé. Nejzdařilejší a nejrychlejší je podle mého názoru prvních pět misí, následně totiž všechno zahrabe počet nepřátel a jejich snadná likvidovatelnost.
TOTÁLNÍ PŘÍSTUP
Největším lákadlem bude projít se budovami a zastřílet si “zevnitř”. Zábava je to ohromná a ničení staveb má opravdový efekt na hru. Tento prvek, zanesený pečlivě a účelně ze strategické minulosti série, tvoří hezké kulisy jinak tupé střílečky.
CHOPTE SE ŘADÍCÍ PÁKY
Vozidla budou velkou oporou nejen jako spojenci, ale i jako dopravní prostředky, samozřejmě si také zastřílíme. Mammoth tank, Flametongue tank, buginy, jeepy a další, všechny je budete moci ozkoušet. Chyběla mi ale možnost projet se v raketometné motorce a prolétnou v Orca Helicopter. Sice je uvidíte v intrech, ale jinak se na bojišti jen mihnou, v případě motorky je ve hře neuvidíte vůbec.
ZBRANĚ HROMADNÉHO NIČENÍ
Ion Cannon a atomovka mají opravdu krásný efekt a jejich užití se vyplatí, ale dostanete se k nim zřídka. Ostatní zbraně spadají do klasiky žánru- ostřelovačky, rifle, rotačák a další.
Většinu času mi stačil raketomet, rotačák a sniperka. S tím si také vystačí většina hráčů. Nepřátelé hlavně opět nahrazují kvalitu kvantitou, a tak se připravte na nelogickou a občas chaotickou řež. Vozidel se nebojte- stejně se za pár chvil zaseknou o roh domu nebo o sloup, čímž se vyřadí sama.
MASOVÁ LIKVIDACE VE HRÁCH VÍCE HRÁČŮ
Multiplayer hry je jejím největším esem. Nedá se o něm psát krátce, snad jen že je mixem strategie a týmové akce. Navíc je zde k dispozici hra za Nod a několik jinak nedostupných zbraní. Jednoznačně doporučuji.
A co mi ve hře chybělo:
Hra trpí ohromnou dávkou arkádovosti. Zdraví, náboje, zdraví, náboje, to je koloběh života v této hře. Zbytky po nepřátelích – zbraně, náboje a zdraví, trapně poletují na místě dokud je hráč nesebere. Mrtvoly nepřátel mizí, variace nepřátel minimální, strategické využití zbraní nulové, inteligence nepřátel podprůměrná. Citelně a bolestně mi chybí realističnost, která by hře slušela mnohem více než přehnaná rychlost a prudkost. Chtělo by to omezený inventář, malilinkaté přiblížení k hernímu stylu Flashpointu a hlavně více interakce s prostředím.
Verdikt tedy zní: Renegade je hrou, která zabaví, nezklame a rozhodně není špatná. Její mise jsou nápadité, příběh zajímavý, hudba skvělá a atmosféra hutná. Přesto mám pocit, že u ní do konce vydrží jen zarytí fandové buď série C&C, nebo arkádových doomovek.
Hru poskytla firma: