Světem milovaná hra se vrací. Od tvůrců Ubisoftu, kteří dokázali vytvořit kult současné generace, přichází nový svět, noví hrdinové, ale hlavně přichází válka. Nebezpečná doba si žádná nebezpečné lidi – mistry krvavého řemesla: Asasíny! Nájemné vrahy a špehy vysokých cílů lepší společnosti. Ponořme se ještě jednou do příběhu jednoho z nich…
Vracíme se a návrat je to velkolepý ihned ze samého začátku hry, kde na nás čeká nejedno překvapení. Sledujeme osudy Connora Kenwaye, polovičního Indiána a Angličana, s nímž se seznamujeme již v raném dětství, jsme svědky jeho dospívání i plnohodnotného života. Kdekomu se tak uleví od frustrujícího Ezia, s nímž jsme hráli v minulých epizodách. Domnívám se, že se dnes nenajde nikdo, kdo by hru neznal. Je určena všem bez rozdílu pohlaví anebo věku (ačkoliv je titul přístupný od 17+). Nesnášet ji může prakticky jen jeden tábor hráčů – a to zatvrzelí odpůrci asasínů.
Welcome to Amerika!
Kolonisté odmítají snášet vliv britské koruny. Znepokojující téma virtuózně servírované umem tvůrčího týmu. Boj dobrých Američanů vůči královským zlosynům je na spadnutí. Události nabírají na obrátkách. A do toho všeho je vhozen asasín Connor. Kenwaye je ve dvanácti misích seznámen s mozaikou konfliktu. Že jste už kdysi slyšeli o podepsání Deklarace nezávislosti? V Assassin’s Creed III té slávy budete svědkem.
Na hře pracovalo několik různých studií, díky čemuž je úvodní tutoriál mírně rozbředlý až nudný a chaotický. Nicméně vytrpí-li ho člověk, přenese se do vysněného osmnáctého století, do nádherné krajiny a do zcela samostatně fungujícího světa.
Třetí díl série se dočkal několika zjednodušení, ale i novinek. Už vás nebaví šplhat pouze po stěnách oprýskaných domů? Voilà – a co třeba vylézt na strom? Již jste ztýraní únavou při likvidování nepřátel? Proč si z toho stromu nevystřelit na pár mývalů? Herní mechanismy pracují takřka na totožné bázi, na jakou jsou hráči zvyklí z předešlých dílů. Je libo zahrát si Dámu? Sestavit almanach rostlin a vědomostí? Zabýváním se vedlejšími úkoly a deskovkami zabijete nejedno odpoledne.
Severní Amerika je ohromné území, a tudíž je hráči dopřána obstojná nabídka dopravních prostředků, ačkoliv efektivním je hlavně rychlocestování – čili přesun přes načítací obrazovku z bodu A do bodu B během několika vteřin.
A na co se tedy těšit?
Na hru, v níž má vše své místo i řád. Na komplexně propracovaný svět, čtyřúrovňový návrat k Desmondovi (typická odchylka hlavního děje), otevřená prostranství a možnosti (známé například z GTA ságy), honičky po střechách, odposlouchávání, likvidaci templářských rytířů, zachraňování nebohých občanů, verbování nových členů vašeho bratrstva, na herní dynamiku a spoustu další věcí.
Klady:
- dobový příběh
- až 40 hodinová hrací doba
- propracovaný svět
- volnost
Zápory:
- grafické chyby (zejména textury)
- nudný tutoriál
Ach jo
Jakub Gergela, enfant terrible české herní žurnalistiky, opět útočí!
Uvědomuju si, že už to vypadá, že tě stalkuju, ale “recenze” je opět hrozná. Věty nenavazují, nedávají smysl, plete se páté přes deváté a to to má jen šest odstavců…
Tahle hra si podle mě recenzi na fantasyplanet ano nezaslouží jelikož je to hrozná konina…příště zkus např. Dark Souls .)
RE: Trull
Jelikož jsme na FP prakticky jen dva herní recenzenti, snažíme se vybírat největší herní trendy a očekávané tituly: alespoň, co se mé osoby týče.
Speciální přání zkus prosím nadhodit buď na některý z redakčních mailů anebo na FB stránky projektu. 😉
to pipin
Hm, já se z toho dozvěděla všechno co se o hrách dozvědět chci. 🙂 Recenze na jakém engine to běží a jaké to má hardwarové nároky či jak je grafika primitivní/vychytaná bych asi hledala spíš ve Score, tam jsou placení za to aby to rozblemcali na dvě a půl stránky. Jste už předpojatý a když víte že pro vás píše autor nesrozumitelně, proč se u jeho článků vlastně nervujete?
Hra nejspíše zajímavá, ale bohužel nic pro mě. Raději bych hrál za britskou Korunu než za ty zavšivený trhany 🙂
Vlcacka
A copak jsi se z této “recenze” dozvěděla? Dozvěděla jsi se, co se autorovi líbí a proč? Co se autorovi nelíbí a proč? Jaké problémy hra má, jaké možnosti hra nabízí? Dozvěděla jsi se to, co by jsi si mohla přečíst na zadní straně hry v Tescu, když budeš kupovat dítěti/bráchovi/příteli hru a vůbec nic o herním světě nevíš. To není recenze, to je výkřik typu “hra je dobrá” a hotovo. Já jsem tady původně vůbec nechtěl psát, protože většinou píšu jen negativní komentáře, ale vidím, že nejsem jediný, kdo se nad tímhle musel smutně pozastavit…
Vlcacka: Já rozumím tomu, co autor píše, ale je to prostě stylisticky blbě, a nejen v této recenzi. Hned na úvod – “Od tvůrců Ubisoftu” – kdybych něvěděl, že Ubisoft tu hru vyrobil, myslel bych si, že tvůrci kromě Asasina vytvořili ještě jinou hru – Ubisoft. “Nájemné vrahy a špehy vysokých cílů lepší společnosti” – lepší společnost si klade nějaké vysoké cíle? A ty cíle někdo špehuje? Vím, že autor tím myslel, že vrahovými cíli jsou vysoce postavení potentáti, ale jeho věta prostě smysl nedává. A takovýhle stylistických lapsů je tam víc, i v autorových předchozích recenzích, na což jsem se jej právě pokusil upozornit, ovšem marně. Stačilo by ty věty přeformulovat…
Mě nevadí, že recenze je minimalistická; jak tu zaznělo, nejsme na herním webu. Ale i tak mi tam něco chybí – autor nadhodí, že jsme se dočkali několika zjednodušení, ale i novinek. Novinky pak nějaké popsal – lezení po stromech, lov…ale co ty zjednodušení? atd…
Mým cílem není autora dehonestovat, snažím se psát vecně, ale z diskuzí pod minulými recenzemi je zřejmé, že se s autorem zcela míjíme…
to Scot: Jaké má hra nároky si přečtu na krabce v Tescu kde si ji můžu studovat do aleluja. Sofistikovanější recenzi budu hledat ve zmiňovaném časáku nebo na Bonuswebu. Když jsem v něčem neznalá, tak si stejně probrouzdám víc pramenů, ne? Autorovi se zjevně líbí prostředí ve kterém se hra odehrává a změna hlavního hrdiny od předchozích dvou dílů, minihry a pokud jsem to dobře pochopila, hodně štědré lokace.
To pipin: Musím vám poděkovat za to co jste teď napsal, většina kritiků prostě napíše “je to blbé” a šlus, vy jste mi jako reakci dokázal napsat příklady co se vám nelíbí, takže vám tu konstruktivní kritiku věřím. Možná že spíš vnímám obsah a forma se mi tím nezdá tak kostrbatá.
Vlcacka: Já už autorovi právě takhle, s konkrétníma připomínkama, psal i u těch jinejch recenzí…
K obecnému zamyšlení a trochu v reakci na Scota pak je, komu je vlastně tahle recenze určena. Autor sám píše, že sérii každý zná – ale znalci série se z této recenze těžko dozví něco zásadního a skalní fanoušci se leda ušklíbnou. Nedovedu si pčedstavit, že by na základě takovéhle recenze (a teď nemyslím tu stylistiku, ale obsah) hru třeba někdo koupil…