Tří a půl minutový fanouškovský film Rise Up! natočený na profesionální úrovni je v ČR stále dost vzácným počinem. Pro jeho vznik byl zapotřebí tým třiceti lidí a tři měsíce práce. Snímek vznikl k aktuálnímu poslednímu dílu herní série Assassin’s Creed: Syndicate.
Krátký film za svůj vznik vděčí rozsáhlé domácí komunitě fanoušků Assassin’s Creed a je poctou stále oblíbenější herní série, která letos zavítá i na velká filmová plátna. Pro jeho natočení navíc vznikl úplně nový domácí filmařský tým Purple Stonehenge, který se chystá do filmové podoby převést i další slavné herní tituly.
„Cílem bylo vytvořit video se samostatným příběh, který ale není v rozporu s oficiálním kánonem a bude mít trochu trailerový nádech,“ říká produkční Martin „Mathy” Matějka, který je zároveň administrátorem největšího Assassin’s Creed on-line fóra u nás. Režie se ujal David „Denerog” Novotný, který má zkušenosti z menších projektů a televizních produkcí. Další důležitou součástí byl parkourový tým Divernity, který díky svým schopnostem městské akrobacie do projektu dodal potřebnou obratnost, vytrvalost a sílu. Hlavní postavy si v díle zahráli cosplayeři z kostýmové organizace Assassin’s Creed Cosplay – Czech Brotherhood, v akčních scénách zastoupení akrobaty parkourového týmu.
Pečlivé přípravy a postprodukce zabraly tři měsíce, samotné natáčení ale proběhlo v historických lokacích Prahy poblíž Pražského hradu a také v Holešovickém přístavu během pouhých čtyř dní. Všichni členové týmu před i za kamerou byli dobrovolníci. Herci v kostýmech odpovídajících spíš podzimnímu počasí čelili teplotám kolem bodu mrazu.
„Nejobtížnější část přípravy bylo sehnat dostatek kostýmů, protože i když většina týmu se pohybuje na šermířské nebo cosplayové scéně, viktoriánské oblečení nevlastnil nikdo. Na place jsme pak čelili nedostatku komparsu, takže většina herců a také někteří členové štábu musela několikrát doslova převlékat kabát a hrát za různé postavy,” říká režisér David Novotný, který se ve snímku také sám mihne. A dodává: „Praha je naštěstí dobrým místem k natáčení historických scén, stačilo plakáty zakrýt občas nějaký ten hydrant. Každopádně kvůli kostýmním problémům bych příště raději točil něco, co se neodehrává v Anglii koncem 19. století.”
„Domácí nezávislá filmová scéna je na vzestupu, jen za poslední dobu zmiňme fenomenální Prach a broky, Lesapána nebo třeba Hloubku ostrosti. Proto jsme i my chtěli ukázat, že na natočení opravdu kvalitního videa nejsou vždy potřeba ani tak miliony, jako spíš zápal pro věc a cit pro detail,” uzavírá Martin Matějka s tím, že technické a kostýmní náklady pro video pokryl domácí distributor hry, firma ConQuest entertainment a.s..
Více informací a fotografií na facebookových stránkách Purple Stonehenge a jeho YouTubovém kanále.
Samotný film je ke shlédnutí zde.
Prý 1853…
Nejvíc jsem se pobavil u toho záběru, kde je na pozadí vidět zaparkovaný auto u dopravní značky. 🙂 (Kolem 0:34)
A ty boty co mají… (třeba 0:27) a nebo tady na té fotografii – to se ale mohlo vychytat!
Koncepčně trochu nešťastné. Střihem a kamerou se dá obstojně maskovat, že zúčastnění nejsou moc experti na scénické souboje, ale to by ty souboje nesměly tvořit tak velkou část dílka. Jinak na hobby produkci – technicky (kromě pár buggů) super.
to dva mraky:
Mně to hlavně připadlo takové zmatené. Nechápal jsem proč ty postavy dělají to, co dělají. Proč napadnou tu žebračku na začátku a proč ten zabije toho a proč ti se vrhají na toho a toho a tak podobně…
Nějaký jednotící prvek tomu chyběl. A hlavně nějaký příběh!
to Karel C
Vidím to podobně. Tak nějak jsem pochopil že ti hejskové ze začátku byli asi strašně zlí, takže to byla trocha toho spontánního ultranásilí. A pak jsou tam dvě grupy s různýma šátkama, co se křešou. Z nichž za jedny kope ten Assassin. Ale jinak jsem se naprosto nechytal.
Akorát jsem neslyšel, že tu taky máme stávku scénaristů jako onehdá za mořem.
To dva mraky
Přesně. Souboje a jejich technika jsou na velmi nízké úrovni. To by ani tak nebyl problém, pokud by “akce” netvořila 90% filmu. Kamera a střih se snažily zachránit co se dalo, ale nestačilo to. Jak zásadně u bojových scén odmítám zběsilé střihy a roztřesenou kameru, aby se dala sledovat technika (resp. nacvičenost/uvěřitelnost), tak tady je to bohužel nutností.
to Kvitko a dva mraky:
Jsem rád, že nejsem sám. 🙂