Přibalit rybičky do auta a může se vyrazit. Zvědavost, která je ponoukala odjet na místo původu signálu, je přivedla k chatě jak z hororu a následně k mimozemšťanům.
William Eubank letos uvedl svůj druhý režisérský projekt na poli sci-fi, snímek The Signal. K jeho vzniku mu postačily pouhé čtyři miliony dolarů. Prvním projektem byl film Ztracen ve vesmíru (2011), loni hojně vzpomínán v souvislosti s výrazně kvalitnější Gravitací.
Nicholas (Brenton Thwaites) a Jonah (Beau Knapp) zachytí neznámý signál, který je spolu s Haley (Olivia Cooke) dovede k opuštěné chatě. Zničeho nic se Nicholas ocitá sám v neznámém nemocničním prostředí na kolečkovém křesle, kde s ním hovoří Dr. Damon (Laurence Fishburne). Debata přináší více otázek než odpovědí, všudypřítomní ošetřovatelé s ním nepromluví a tušení přítomnosti dalších pacientů, s nimiž nepřijde do kontaktu na jasnosti také nepřidá.
Eubank ve spolupráci se Sebastianem Gutierrezem vystavěl scénář, který by zasloužil poněkud sjednotit a vypíchnout hlavní myšlenky. Je tu příliš balastu, který se nekontrolovatelně nabaluje na vše podstatné. V závěru mohly ze všech námětů a nápadů vzniknout filmy dva.
Hororově laděné scény spolu s ruční kamerou příliš originality nepobraly. Navzdory nízkému rozpočtu netrpí snímek nedostatky efektů, kterých se dočkáme hlavně v druhé polovině v podobě akčních scén, zpomalovaných na těch správných místech a vyvolávajících silný prožitek.
Na první příčky staví snímek přátelství, oddanost a blízkost druhého člověka. Scénář si vypomáhá častými vzpomínkami z minulosti, jejichž prostřednictvím utváří psychologii hlavního trojlístku a vyzdvihuje jeho lidskost a vzájemnou lásku. S těmito neoriginálními situacemi kontrastují záběry z přítomnosti, které naopak mnohdy příjemně překvapí, mají náboj a jsou neotřelé.
Snímek nutí k zamyšlení a nepředkládá jednu konkrétní cestu jak jej chápat. Obdobně je na tom i závěrečné vyústění, na které lze nahlížet několika způsoby a právě to je v dnešní době cenné.
60 % |
|