Resident Evil: Odveta

Paul W.S. Anderson nám přináší již pátý díl zřejmě nejúspěšnější filmové série podle počítačových her, u které je zvykem, že filmy si nesou vždy nějaký podtitul místo číslovky za svým jménem. Není to moc přehledné, ale Anderson by pravděpodobně v budoucnu dospěl k číslovce u filmů většinou nevídané.

ReRposter1

Není se co divit, předchozí filmy série slušně vydělávaly a Anderson, který se na třech z pěti dílů podílel jako režisér a všechny potom napsal a produkoval, tímto ´´seriálem“ v zásadě zajistil celou rodinu, neboť ústřední úlohu ztvárňuje jeho žena, a tak nebude nejspíš ani v budoucnu mít důvod nepokračovat.

Ve velké míře mu to umožňuje hodně silné ředění děje, což dokazuje hned po úvodních titulcích filmu sestřih z minulých dílů doprovozený komentářem hlavní postavy, který dokáže děj celé série velmi srozumitelně shrnout do asi tří minut. V Odvetě se tedy neztratí ani ten, kdo předchozí díly neviděl, je to ale samozřejmě výhodou, film totiž začíná stejně jako Afterlife (čtyřka) opravdu parádní titulkovou scénou, která by obstála i jako samostatný videoklip. On celý film je natočen typickém Andersonovým videoklipovým stylem a stejně jako v Afterlife se dá říct, že scény tu nejsou k vyprávění nějakého celistvého příběhu, ale právě naopak: ten drobný náznak děje je tu kvůli tomu, aby pokud možno co nejméně kostrbatě pospojoval jednotlivé akční sekvence, v tomto filmu se dá dokonce hovořit spíš o levelech.

Tohle jsme trochu jinak viděli už na začátku RE: Afterlife, ale tady je toho víc a lepšího.

Opravdu, projdeme si level Tokyo, New York, americké předměstí, Moskva, následuje souboj s příšerou a finále proti hlavnímu bossovi a pak už je konec, slibující další díl. A to vše ve filmu, který má hodinu a půl. Anderson to totiž vymyslel tak, že jednotlivé lokace jsou vlastně obrovské cvičiště s replikami oněch měst a tak stojí hned vedle sebe, a zatímco se Alice musí probojovat skrze New York, v Moskvě mezitím pětičlenné komando, které přišlo Alice zachránit, čelí útoku zombie rudoarmějců (nepochybně vykradení zombie náckové z Wirkolova Dead Snow, ale Andersonovi to nevyčítám, vypadají skvěle), to vše pár desítek metrů od sebe. Tuhle bombastickou výpravu mu umožnil úspěch předchozího dílu, který naplnil kasičku tak moc, že na tenhle film byl rozpočet navýšen o další polovinu, tedy až na 90 milionů dolarů, což je opravdu ranec. Vezmete-li navíc v úvahu, že ve filmu se kromě Milly Jovovich objevují herci, které známe spíš ze seriálů nebo opravdu malých filmových rolí a nejspíš tomu odpovídají i jejich platy, většina peněz tedy šla skutečně do samotného filmu a je to na něm vidět.

Perfektní vizuál doplňuje opět hudba dua tomandandy, které dělalo hudbu pro Afterlife a to nejpovedenější použilo znovu a přidalo pár nových motivů. Neměl jsem bohužel možnost posoudit úroveň 3D zpracování, ale předchozí díl patřil v tomto ohledu ke špičce (jedná se o plnohodnotné 3D točené technologií samotného Jamese Camerona) a tady nečekám nějaký propad, tvůrci prý navíc zapracovali pro tento film na pár technologických zlepšovácích.

Vlevo Andersonův Rudoarmějec, vpravo Wirkolovi náckové, příslušnost zombie nyní poznáte už pouze podle uniformy.

Závěr je tedy jasný, pokud chcete jít na film, který Vás nějak duševně obohatí, tenhle to není. Pokud chcete vidět, kde leží současné technické limity filmu, demonstrované na dobře natočených akčních scénách ve skvěle vypadajících prostředích, pak si film můžete i užít.

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

3 komentářů

  1. pro me asi nejslabsi RE film, zapletka vskutku nic moc-setkame se opet s Weskerem,ktery prezil svou smrt a zmenil stranu, celkove zadny dej, zadna atmosfera, naprosto nesmyslene prestrelky…typci strileji casto odboku pricemz se vzdycky trefi ale sami neschytaji zadnou i kdyz je bombarduje cela armada, to co vydrazi hlavni hrdinove, za to by se nemusel stydet ani superman,film ma i par dobrych scen, kdy alice drti zombiky ne bo kroti velkeho “pejska” a pocatecni scena taky nevypada spatne, to ale film nezachrani, video v 3D,skoda penez

  2. technické limity filmu
    Pokud poslední Resident Evil ukazuje, jak vypadají “dobře natočené akční scény ve skvěle vypadajících prostředích” tak je to počátek konce kvalitních akčních filmů. Regulérně závidím všem, kteří si užívají deset zpomalovaček na minutu stopáže, předměty vrhané divákovi do tváře (to je přece nejbožejši 3D efekt ever!)
    a ten slepenec odporných kulis je skvěle vypadající prostředí. Víceméně můj problém, že je mi z toho na zblití, ale na co jsem vážně vyvalil oči je věta “Pokud chcete vidět, kde leží současné technické limity filmu”. Co se v tomhle videoklipu za 65 mega…proboha!…byť jen přibližuje technickým limitům filmu???

  3. Resident
    Residenta jsem viděl jenom v AJ verzi s PL titulky a niják mě neoslovil, ačkoliv mě akční části samozřejmě celkem bavily. Vlastně jsem z jeho poenty měl skoro stejný pocit, jako z Terminátora (Skynet/Rudá královna vrhá své hordy na poslední výspu spravedlivých, kteří jsou v podstatě bez šance a nadchází poslední boj).

    Jan.Kopecek:
    Řekl bych, že autor ty “technické limity filmu” myslel v efektech, střihu, počítačové grafice, systému ozvučení, množství bullet timů na minutu filmu a kvalitě natáčení obrazu. Prostě ve věcech, které ještě nedělají DOBRÝ film, ačkoliv pro někoho (včetně mě) to může být synonimum “líbivé” akce.

Zveřejnit odpověď