První marvelovský film letošního roku je jen malým předkrmem k očekávaným bombám v květnu a srpnu a ani nepředstírá nějaké ambice. Jízda Johnnyho Blaze alias Ghost Ridera není ovšem úplně zapomenutelná.
Exaltovaný církevní bojovník Moreau (Idris Elba) se snaží ze svého mnišského řádu vyprostit malého chlapce Dannyho (Fergus Riordan), po němž jdou pochopové ďábla v lidském těle – pana Rourkeho (Ciarán Hinds). Mniši si sice chtějí chlapce nechat (tolik pedofilních vtipů bych mohl napsat…), ale útok Satanových úderných sil ukáže, jak moc se mýlili. Moreau zůstane ze svého řádu sám a Danny se svojí matkou (Violante Placido) musejí prchat napříč Rumunskem. Aby je opět našel, spojí se Moreau s Ghost Riderem (Nicolas Cage), který se sám ve východní Evropě skrývá (místo toho, aby se stal nejprominentnějším členem Pekelných andělů). Za možnost zbavit se kletby, důsledku vlastní smlouvy s ďáblem, přijímá nový úkol a nasedá na motorku, přeměněn v planoucího démona.
Nemyslím si, že je na příběhu něco tak zvláštního, abych vám nemohl prozradit další zásadní body. Danny je zkrátka ďáblovým jednorozeným synem a ve vhodný okamžik ho chce Ďábel použít jako nového hostitele, protože poté bude schopen v našem světe svoji moc používat naplno. Danny je sice mnohem roztomilejší než jeho starší bratr Daman Thorn ze série Omen, ale to na „apokalyptické“ otřepanosti příběhu nic nemění.
Alespoň se film nebere vůbec, ale vůbec vážně. Na rozdíl od nedávného Underworldu, kde snaha o serióznost vedla chvílemi spíš k nudě, Ghost Rider je komiksovým filmem, nejen zpracovávaným příběhem. I když je obraz temný a divákovi okolí chvílemi připomíná terraformovaný Mordor, občasné animované sekvence film obohatí a sem tam i scénář zažertuje, jako když Johnny v úvodu zmíní mezi lidskými hříchy nelegální stahování filmu, nebo když se Danny pustí do spekulace, jak to vypadá, když Ghost Rider čůrá. Takovému druhu humoru potřeboval film přidat na kvantitě…. i kvalitě.
V první polovině se alespoň trochu daří akci a hudbě držet naši pozornost (a někdy si i přinutit nás přát, aby se z Jezdce stal pátý Mstitel), ale postupně ztrácejí režie i scénář kontrolu nad svými výsledky, částečně rezignujíc na poslední zbytky originality a částečně si dělajíc prostě to, co chtějí. Pokud by to někdo mohl herecky jistit, rozhodně by to nebyl přehrávající Cage, nýbrž (alespoň místy) Hinds a Elba a do stejné party s Cagem by se zde dostal Johnny Whitworth coby Ray Carrigan, který se přemění v démonického Blackouta.
Dvojka Ghost Ridera je očividně špatný film, ale mnohé z vás přímo nenaštve, spíš si na něj vzpomenete s pousmáním a snad vám v hlavě zůstane pár lépe natočených chvilek.
Režie: Mark Neveldine a Brian Taylor
Scénář: Scott Gimple, Seth Hoffman a David S.Goyer
Premiéra: 1.3. 2012
Hrají: Nicolas Cage, Iris Elba, Ciarán Hinds, Violante Placido, Fergus Riordan, Johnny Whitworth aj.
Trailer:
Cage
Za posledni roky se u me vybudovala absolutni nechut sledovat filmy, ve kterych se objevuje Cage. Jedine jeho filmy, na ktere bych se podival znovu je Con Air a Kickass, jinak bohuzel pane Cage, ten vas prehravany ublizeny vyraz nebo radoby drsny se semknutymi rty me do kina nenalaka, prave naopak.
Jak jste na tom vy ostatni? Nebo jsem sam kdo pochybuje o kvalitach tohoto herce?
2 Pedro: Problém s Cagem je stejný jako třeba s Bayem – ti lidi dosáhli tak enormní kontroly nad filmy, že nad sebou už nikoho dalšího často nemají a dělají si co ctějí. Jsou samořejmě tvůrci či herci, kterým taková svoboda prospívá, ale pak jsou ti, kterým ne. A k nim bych řekl patří i ten Cage nebo Bay. Řešení je, když se nad Cagem objeví ještě silnější osobnost, třeba Herzog a film Špatnej polda, pak to funguje relativně. Nicméně mě jsou herci ukradený – podstatný je režisér, scénárista, skladatel, kameraman. Herec je jen loutka.
S tou svobodou máš pravdu Sartori, u pozice herců ale zas až tak úplně nesouhlasím, přestože chápu roli ostatních profesí, která je důležitá. Jenže opravdu dobrej herec dokáže pro diváka vyrovnat případný nesoulad v technické stránce filmu (slabší kamera atd), překousneš třeba i chyby v příběhu atd (samozřejmě musí to do únosné míry). Jenže špatnej herec *, který má hlavní roli a na plátně se objevuje nejvíce času..no tak ten dokáže pokazit práci celého filmového štábu byť se budou snažit sebevíce 🙂
* Osobně dělím herce do 3 kategorií – dobrý herec/špatný herec/křoví, to jen na vysvětlenou, je to hodně zjednodušující, já vím, ale pro většinu filmů to stejně sedí.
já teda zrovna nemám vůči cageovi averzi, ale je fakt, že hodně jeho posledních rolí je stejných a mnohdy na jedno brdo. Ale důležitý je pro mě taky hlavně režisér a scénárista. Herci m iritujou jen pokud neumí hrát, mají ve 100% filmu stále ten samý výraz, jsou tuzí jak prkna a nebo blbě čumí, popř. všechno dohromady. myslím, že výběr herců si do téhle kategorie každý dodá sám XD