Poválečný New York je téměř neobýván, lidstvo postrádá naději. Deunan a Briareos jsou nuceni hledat si v tomto světě své místo. A za realitou spatřují vysněnou utopii Olympu.
Japonci si s kyborgy nezadají. Letos si je tak do svých dílen pozvali tvůrci Ghost in the Shell (1995) pro snímek Appleseed Alpha (2014). Režie se opět ujal Shinji Aramaki, tentokrát podle scénáře Marianne Krawczyk, jehož předlohou se stala manga Masamunea Shirowa. Jedná se o prequel úspěšného Appleseed (2004), na nějž později navázala Appleseed Saga: Ex Machine (2007).
New York byl zničen světovou válkou. Deunan a Briareos si zvolili život nájemných žoldáků v osamocení. Berou jeden kšeft za druhým a sní o utopickém městě Olymp, které bylo vybudováno jako poslední spása lidstva. Poslední práce se však zvrtne.
Značnou změnu prodělala vizuální stránka, která se snaží vytěžit maximum ze současných digitálních možností a co nejvíce se přiblížit realitě. Vymazlené detaily sluší především povedeným bojovým sekvencím, doprovázeným rytmickým soundtrackem Tetsuya Takahashiho.
Vedle robotů a všemožné techniky bylo představeno hned několik nových postav, které jsou sice poněkud šablonovité, ale fungují. Jednou z nich je šéf části zničeného New Yorku Two Horns, pro nějž Deunan a Briareos pracují. Vychechtaný a nesnesitelný starý kyborg dostal futrál stárnoucího svalovce. Zato hlavní padouch Talos nedostává moc prostoru a jeho výstupy toho o něm příliš neprozrazují.
Většinu exteriérů tvoří zničené šedivé budovy New Yorku, jejichž prázdná okna budí bezútěšné pocity. Město je občas vystřídáno rozlehlými pláněmi mrtvého suchého porostu. Snímek je varováním před následky případné třetí světové války, pro jehož uvedení si nemohl Shinji Aramaki vybrat lepší čas. Upozorňuje na důsledky válek pro lidi i ekosystém planety. Podobně jako mnoho jiných současných filmů, knih a výtvarných děl i Appleseed Alpha lidem připomíná jedinečnost planety Země.
80 % |
|