FantasyPlanet › Fóra › Archiv › Fantazie
Fórum ‚Archiv‚ nepřijímá nové témata ani odpovědi.
-
AutorPříspěvky
-
20.4.2009 v 12:25 #456993
PassaLorandel: Já se nehádám, já si užívám diskuzi na úrovni, víš jaká je to bašta bavit se o víře, aniž by ti vzápětí nějaký nick nevysypal na hlavu kýbl hoven? To musíš vědět, když jsi chodil do BTMR.
20.4.2009 v 10:43 #456992
LorandelPassa: Záleží na knězi a bohu (mluvím o různých vírách). A proč by se měl zbláznit z propůjčení moci? Myslíš kvůli té tezi že křesťanský bůh je všemocný? Pak jedině. Ale ani ten by mu tu moc nepropůjčil všechnu… A podstatu božství raději nerozpitvávejme nebo se zhádáme zase ;-))
20.4.2009 v 1:56 #456991
PassaLorandel: OK, ale kněz nevzývá síly duchů ani přírody, ale prostě se modlí k Bohu, toť první rozdíl, a druhý rozdíl je, že nežádá o propůjčení moci, protože by se z ní musel zbláznit… prostě magie je IMHO to, co děláš ty, sice s nadpřirozenou silou, ale jsi VYKONAVATEL, kdežto kněz je vždy jen prostředník, vykonavatelem je Bůh.
19.4.2009 v 22:03 #456990
ruwSlunko: Sice tě neznám tak dobře jako Skřetici, ale nic zásadního proti tobě nemám a rád se s tebou někdy někde uvidím, takže se dá říct, že patříš. A popravdě se mi něchtělo začít vypisovat seznam. Stačí nebo ti mám začít pochlebovat? 🙂
19.4.2009 v 21:45 #456989
LorandelJo a představa, že čaroděj řekne “Waaahšumák!” a z prstu mu vystřelí ohnivá koule, je opravdu poněkud nereálná…
19.4.2009 v 21:43 #456988
LorandelPassa: Magie je hromada druhů. Nábožneská je jeden aspekt. Třeba wicca a spousta podobných je o čarování “s boží pomocí”, kdy vzýváš síly bohů/duchů/přírody atd. Taky můžeš žádat bohy aby ti propůjčili svou moc a tys s ní pak mohla pracovat. Samozřejmě že pak je nekromancie, šutromagie, živlomagie a podobná odvětví… Nikdo nikdy neřekl že magický svět je jednoduchý. A když, tak to byl někdo absolutně mimo ;-))
19.4.2009 v 20:08 #456987
PassaLorandel: Co je to potom za magii? Já doteď žila v představě, že magie je prostě něco, co kouzelník používá, něco na podobné úrovni jako gravitace nebo záření. Aspoň teda že tak to berete. Překecávat božstvo, to není magie, ale náboženství:)
19.4.2009 v 19:26 #456986
blue.sunVlče, a já mezi katolíky, na které nedáš dopustit, nepatřím? Teda…. *se urazí a s vlkem dvě hodiny nemluví*
19.4.2009 v 19:08 #456985
LorandelPassa: Ale to je právě jeden druh magie. Překecat božstvo, aby pro tebe něco udělalo 😉
19.4.2009 v 17:47 #456984
ruwÚdajně u dětí podporuje touhu po černý magii či co. velmi zhruba řečeno.
19.4.2009 v 17:18 #456983
PassaCo je špatnýho na HP, krom toho, že przní latinu? :-DDDD
19.4.2009 v 14:17 #456982
ruwZasvěcená diskuze o HP. 🙂 Jedna z věcí, kterou jsem na duchovních ochoten skutečně ocenit. Žel znám dost věřících, kteří HP a spol. považují za dílo ďáblovo a nevymluvíš jim to.
19.4.2009 v 3:57 #456981
PassaLorandel: Dobře, začneme mešní osvětu:) Ta přeměna a) není symbolická, ale opravdová, aspoň v to věříme; věříme, že dochází k přeměně podstaty chleba a vína na podstatu těla a krve; co bylo hostií, už jí není, i když vypadá stejně; a vím, že z hlediska vědy je to pitomost, ale víra je nad tím. Filosofie tohle uměla vyjídřit líp.
A není to magie, nýbrž boží zásah, nazvi to klidně zázrakem. Kněz nekouzlí, ale modlí se k Bohu, aby to udělal.
Toť formální rozdíly:)19.4.2009 v 0:53 #456980
AryaTo, že jsem nikdy nebyla věřící je mi líto jen kvůli kmotře, která mě bere jako svoje obrovské osobní selhání …
Když jsem naposledy byla v kostele, bylo to na vesnici, kostel byl nacpaný až po okraj a celá ta atmosféra na bohoslužbě byla milá a přátelská, i když já jsem se tam moc dobře necítila. A pan farář k nám potom přišel na oběd a s kmotřinou dcerou vedli zasvěcenou diskuzi o Harrym Potterovi ^__^. Za směšné naopak považuju lidi, kteří se převlékají do hábitů, pobíhají po Závisti a ostatních “keltských svatyních” a provádějí zaručeně autentické druidské obřady … ale za to asi může moje profesionální deformace ^_^.18.4.2009 v 22:42 #456979
LorandelMám v úctě toho, kdo si to zaslouží. počítá se to? ;-))
18.4.2009 v 22:18 #456978
erikaJj, taky jsem pokřtěna, ale nesezdána v kostele, čímž páchám hřích. Víte, měla jsem období, kdy jsem se snažila najít si cestu k církvi, do které bych měla patřit, jenže jsem asi měla smůlu a narazila na lidi, u kterých byla póza právě ta jejich víra/nevíra. A jejich lidská /ne/kvalita mně dokonale odradila. Je to zřejmě dané tím, že žiji na malé vesnici a věřte mi, tady by církev nějakou obrodu snesla. Místní velebníček chlastal tak strašně a řídil ožralý, až málem zabil rodinku, jeho vztah k malým chlapcům také nebyl žádným tajemstvím. Pak byl v tichosti odklizen a jeho nástupce vypadá normálně, tak snad už to začalo. Ale komunita, která se tu sdružuje kolem fary, to jsou obvykle nejpříšernější a nejfalešnějsí klevetnice v okolí. Na druhou stranu jsem si jistá, že bez Přikázání, ať jim říkáme jak chceme, bysme děti vychovávali těžko. Mělo by být např. normální nekrást a nevraždit, neklít a mít v úctě svou rodinu i ostatní lidi……….
18.4.2009 v 21:35 #456977
ruwJinak co mě týká, tak se za křesťana i když ťažce formálního považuji a pokřtít jsem se nechal asi v 17. Ty léta, kdy jsem Boha a víru bral aktivně a vážně nějak pominuly a netuším zda se vrátí a je mi to celkem jedno.
Proti církvi ať katolický, adventistický nebo bratrský, kam ještě stále chodím nic, co by mi trhalo žíly, nemám. Říct jsem zásadně proti potratům, homosexualitě a nebo euthanasii (…) je velmi snadný, ale já si myslím, že všechny tyto žhavý témata mají své plusy i mínusy a jednoznačně je odsoudit nebo přijmout je nejde. Spíš by se mělo posuzovat případ od přídu zda jsou vhodný či nikoliv a jak s nima naložit. Konkrétně se rozepisovat nebudu, neboť bych vás brzo unudil svými výplody. 🙂
A co se týká katolické církve jako takové, proti níž podle Eli Lor zaujal pozérský názor (mě to jako pozérství nepřipadá)? Jak zmínil Slunko, církve udělaly hodně dobrého i špatného, ale co bylo ve středověku pominulo a asi se už nevrátí (naštěstí), tak to sem tahat nebudu. Sice mi trochu vadí jednoznačně odmítavý postoj mimo jiné třeba k sebevraždě, která je smrtelným hříchem (HZHH), asi bych se na katolicých obřadech brzo krutě nudil a nehledě na uctívání a modlení se k panence Marii, který mi zavání modloslužbou (ne Marie, ale Hospodin je Pánem), ale i tak je dost katolíků, který osobně znám a nedám na ně dopustit, čehož je Skříťa zářným příkladem. 🙂18.4.2009 v 21:11 #456976
ruwA pokud se nepletu, tak debata původně byla o tom, co církev zakazu nebo spíš proti čemu brojí a ne o tom, co bylo ve středověku.
18.4.2009 v 21:11 #456975
LorandelPassa: A co myslíš, že je symbolická přeměna chleba a vína v tělo a krev kristovu? ;-)) Jinak co se týče spasení, ono se to těžko reklamuje, když k tomu má dojít až po smrti…
18.4.2009 v 21:09 #456974
ruwProč se nemohu ubránit dojmu, že s upalováním a středověkýma církevníma praktikama přišla na světlo první Skřetice a ne Lor?
18.4.2009 v 21:07 #456973
PassaLorandel: Hodnej hoch:) a pravdu máš, že pohanský magický obřad může být ekvivalentem modlitby, já pouze tvrdím, že liturgie při mši není ani omylem ekvivalentem či náhražkou magického obřadu, protože víra křesťana na magii založena není. My nepotřebujeme kouzla, abychom byli spaseni:))
18.4.2009 v 20:34 #456972
LorandelEhm… Rád bych se omluvil za svou poněkud ohnivou reakci. Někdy rychleji píšu než přemýšlím. Uznávám, že dnešní katolická církev nepáchá zvěrstva jako v dobách minulých. To, že má patent na pravdu, si sice myslí pořád, ale zdaleka ne sama. Taky uznávám že si pohanství poněkud idealizuju. Ale není to moje póza, proti tomu bych se rád kategoricky ohradil.
18.4.2009 v 20:31 #456971
blue.sunZruš církev, vzniknou sbory a společenství. Lidé jsou společenští a pokud mají společný zájem/víru/cokoli, budou se sdružovat.
Lore, církev je součástí víry křesťana. Proto navážení se do církví je i navážením se do víry.18.4.2009 v 20:20 #456970
kraghJj, kdyby Bůh byl,tak první co by udělal by bylo zrušení cirkví. Moje heslo je: “Modlete se k jakému bohu chcete a mě nechte v klidu se nemodlit k žádnému”
18.4.2009 v 19:35 #456969
LorandelKdo se tady naváží do víry? Já mluvil o církvi!
18.4.2009 v 19:16 #456968
Elainepassa:me fakt dost rozladilo, ze jsem se s tim naprosto zbytecnym a z velke casti pozerskym “utokem” na krestany/katolickou viru setkala i tady.
18.4.2009 v 18:57 #456967
LorandelPassa: Jako dítě jsem byl pokřťen. Takže oficiálně do ní trochu patřím ;-)) A fakt myslíš, že si v hábitu připadám sexy? To bys mě rozermála 😀 Asi takhle, třeba Jan Pavla II. jsem si velmi vážil, protože to byl opravdu dobrý člověk. Za tím prznením rituální magie si ale stojím! Spousta magických obřadů jsou vlastně motliby, kdy otevířáš svou mysl, duši i tělo bohům. Aby tě vedli, otevřeli ti oči a propůjčili ti část své síly.
18.4.2009 v 17:30 #456966
PassaA církev tě vůbec točit nemusí, když do ní nepatříš, chápeš to? Kdy se konečně všichni přestanou obětavě snažit změnit věc, která se jejich životů ani v nejmenším nedotýká?
Elaine: Máš pravdu, katolíci jsou permanentně v defenzivě. Ale po čase si zvykneš, v defenzivě jsme byli už za Nerona, jenom na nás neštvou lvy:)))18.4.2009 v 17:26 #456965
PassaLorandel: To, že tu snahu zlepšit se nevidíš, ještě neznamená, že není:)) Prostuduj si někdy výsledky koncilů, hlavně II. Vatikánského, církev před ním a po něm, to jsou v podstatě dvě různé.
A že má na rukou krev, to mají pohani taky:) Když šel Vojtěch do Polska, narazili ho tamější pohani na kůl. Vyčítá ti to dneska někdo? Církev se svému máslu na hlavě čelem postavila už několikrát, ale upřímně, máme se pořád dokolečka omlouvat někomu, kdo si názor na církev dělá podle filmu Kladivo na čarodějnice?
Tvoje zaujatost proti církvi mi mnohdy přijde jen prostě jako póza. Spoustě věcí nerozumíš, například ta hláška o prznění rituální magie mě rozesmála (na liturgii nic magického není a nikdy nebylo, je to prostě účast na hostině a na oběti, žádné magické rituály to neobsahuje ani nenapodobuje), ale ono je prostě TAK sexy nosit hábit a klanět se o půlnoci stromům (nebo co to dělají pohani)… nemám svým způsobem taky pravdu?:-DDD18.4.2009 v 16:39 #456964
LorandelArya: V poslední době ani já moc ne. Jen čas od času mě něco vytočí ;-))
-
AutorPříspěvky