V dnešním díle miniseriálu o Scratch Wars se podíváme na náš první kontakt s hrou samotnou. Co se ukrývá v tajemné krabičce (starteru) a jak moc si s jejím obsahem vyhrajete?
Když na nás v poště čekal první balíček od Scratch Wars, vůbec jsme netušili, co čekat. Dostali jsme v redakci k otestování starter frakcí Biolandia a Techlandia. To jsme ještě o frakcích nic netušili (teď už můžeme trochu dělat ramena).
Po rozbalení na nás vykoukla strohá krabička s líbivým designem. K našemu překvapení byla kovová! Navenek byl tedy první kontakt s kartami Scratch Wars velmi milým překvapením.
Pohled dovnitř byl však přímo šokem. Doslova pár kartiček, dvě „tyčky“, podivný trojúhelníček s logem hry a malý booklet – návod ke hře. Nějak podvědomě jsme vzhledem k parádnímu obalu čekali víc. Ale to jsme ještě netušili kolik parády se dá udělat s tímto relativně skromným obsahem.
Jako první jsme se pustili do studia karet. Netrvalo dlouho a docvaklo nám, že trojúhelníček je škrabátko využitelné namísto často používaných mincí. Jako první jsme se zaměřili na karty hrdinů, které jsou ve starteru dvě. Po oškrabání na nás vykoukla postavička – a vzápětí druhá. Sice jsme neměli tak úplně štěstí, nenarazili jsme na žádnou vzácnou kartu (jak jsme si přečetli později v návodu, pozná se to podle počtu hvězdiček po pravé straně karty hrdiny), ale zelená potvora připomínající Cthulhu nebo mind flayera potěšila.
Pak jsme si setřeli a vyloupli i zbraně. Ano, zbraňová „kolečka“ je totiž třeba vyloupnout z karty, aby se z neforemných obdélníčků opravdu proměnila v kolečka; a díky perforaci to šlo snadno.
Na grafiku jsme byli připraveni z komiksu – nevážná stylizace, lehce neproporcionální postavy ale i nebezpečně a mnohdy šíleně vypadající zbraně… Nezbývá než zopakovat, že design je na oko příjemný, karty jsou přehledné a na první pohled dokážou začátečníka upoutat.
Jak tomu bývá, jako poslední jsme se pustili do studia návodu. V něm je celá hra přehledně popsána: seznámíte se s kartami a třemi úrovněmi herních mechanismů. Pochopíte i všemožné symboly na zbraních a kartách – zkrátka jako úvod do hry pro začátečníka nebo podpora při hře ideální, stručné a přehledné. Za návod dáváme tvůrcům velké plus.
V případě zájmu můžete začít hrát do pěti minut od seškrabání karet – první „úroveň“obtížnosti je opravdu jednoduchá a zvládnou ji bez problémů i školou povinné děti. Jedinou podmínkou je, v nadsázce řečeno, nebýt barvoslepý. Druhé dva stupně už rozšiřují ten první – a v celkovém součtu jsou pak Scratch Wars komplexní hrou, v níž jde především o strategii, kterou ovlivňuje prvek náhody.
A ještě nebyla řeč o tyčkách – ty slouží jako ukazatele životů a zároveň si na nich s chutí zatočíte své zbraně.
Tolik tedy malý „rozbalovací report“ starteru – a hurá na samotnou hru! Ale o tom zase příště.