A máme tu další nedělní lamentaci. Tentokrát si vylévá srdíčko náš redakční nespokojenec a rebel v jedné osobě Pepa Horký. A jak to vidíte vy?
Tak už se to zdá definitivní. Disney kupuje Foxe, tedy včetně slavného studia 20th Century Fox, jehož znělku jsme kdysi dávno v předaleké galaxii mohli vidět třebas před Star Wars. Co to ale znamená pro fanoušky?
Disney nákupy umí a nakupuje rád, a podle všeho chce prostě vládnout celému odvětví audiovizuální zábavy – po Pixaru, Marvelu a Lucasfilmu tak logicky přišla na řadu další značka. Důvodů, proč se tahle akvizice za více než 70 miliard dolarů uskuteční, je přitom samozřejmě hodně. A nutno dodat, většina z nich prostě dává smysl. Jen se podívejte:
- Disney rozšíří portfolio o mnohé slavné popkulturní značky: skrze X-Meny (včetně Deadpoola) a Fantastickou čtyřku téměř zkompletuje práva na veškeré Marvel postavy (Spider-Man je pořád u Sony, Hulk u Universalu…), mezi další patří třeba Planeta Opic, Avatar, Predátoři i Vetřelci, Sám doma, Doba ledová nebo třeba Simpsonovi
- Značky, to znamená i hračky. Spoustu hraček. A skrze kombinaci hračky,merchandising a licence má Disney astronomické příjmy
- Kromě filmového studia si Disney kupuje i televizní kanály Foxu (News, Sports, National Geographic)
- Akvizicí definitivně ovládne online filmotéku Hulu, která je méně úspěšnou konkurencí Netflixu. Právě z Netflixu se má Disney do dvou let stáhnout a rozjet vlastní službu. Hulu? Čert ví, ale s vlastní filmotékou a tou od Foxů bude mít o bohatý obsah postaráno.
- A mnoho dalších
A jelikož Disney fakt umí podojit krávu, můžete čekat, že se superhrdinů, Star Wars a dalších výše zmiňovaných v následujících letech fakt nabažíte. V kinech, prostřednictvím seriálů i jinak. Zároveň Disney nepatří zrovna mezi studia, která nechávají filmařům volné ruce – naopak. Filmy jako ze škatulky, pro celé rodiny, bez krve a sprostých slov (vale tak můžeme dát projektům, jako je Deadpool nebo Logan), s vyvážeností dobrodrůža, akce, emocí a humoru. S každým dalším Disneyho nákupem se bude kinoprodukce uniformovat. Je otázka jak si s tím poradí největší konkurenti.
Možná jsem až moc depresivní a moje nejčernější obavy budou vyvráceny.
Snad.
Doufám.