Dům voskových figurín

Šílený španělský režisér natočil šílenou hollywoodskou vyvražďovačku, kde se vosk míchá s nesmírnou brutalitou a s hóóódně černým humorem. Kam až to dotáhl následník Vřískotu i Texaského masakru motorovou pilou v jednom?

Že jsou “teenagerovské vyvražďovačky“ (nikoliv horory) v současnosti v módě, o tom svědčí úspěch obou dílů vcelku zdařilého a především vtipného béčka Jeepers Creepers režiséra Victora Salvy a přehnaně drsného, vizuálně však velmi poutavého remaku Že by další porno s P. Hiltonovou?Texaského masakru motorovou pilou Marcuse Nispela. Oba filmy stály okolo dvaceti mil. dolarů a jen v amerických kinech vydělaly dvakrát tolik. Podobného úspěchu se zachtělo i producentům Joelu Silverovi a Robertu Zemeckisovi, a tak neváhali a na režii předělávky dnes již klasického hororu House of Wax z 50. let s legendárním Vincentem Pricem v roli hlavního záporáka si najali španělského videoklipaře a zároveň hollywoodského debutanta Jaumea Colleta-Serru. Nevím, jak by snímek dopadl třeba právě v rukou Salvy či Nispela, ale chudák Collet-Serra se moc nepředvedl.

Pro „american idiot teenager-movie“ se jako vždycky prosťoučký děj točí okolo party mladých pohledných lidí (Elisha Cuthbertová, Paris Hiltonová a spol.), kteří jsou na cestě nikoliv na basketbal nebo koncert, ale představte si, že na fotbal! Na Populární mechaniku pro děti se herecky navazuje těžko.A samozřejmě zabloudí a ocitnou se v na pohled normálním městečku Ambrose, kde není ani živáčka kromě bratrské psychopatické dvojice a jejich rodinného Domu obdivuhodně realistických voskových figurín.       

Hlavní chybou režiséra bylo, že se Dům voskových figurín pokusil natočit jako „něco mezi“ již zmiňovaným zábavným Creeperem či třetím Vřískotem a vyloženě nechutným Texaským masakrem. Zpočátku to sice mohlo vypadat jako dobrý nápad, ale v průběhu filmu už vážně nevíte, čemu se máte smát a před čím se bát. Režisér rozjíždí film vcelku působivou scénou, kdy nám jsou představeni hlavní dva záporáci, dvojčata Bo a Vincent alias WaxFace, ale po téhle pasáži je rychle jedoucím fárem a drsnou muzikou přesně dán směr, kterým se toto béčko s velkým B hodlá ubírat. Směrem k filmovému odpadu.

Kuk!Při scénách v lese, kdy se hlavní hrdinové natáčí kamerou, se ještě usmíváte, neboť režisér kdekomu připomíná kultovní Záhadu Blair Witch, při první vraždě jste zhnuseni přestřižením achilovky, při následném zalití oběti do vosku vás upoutá pár originálních nápadů v čele se zdařilou hudbou od Johna Ottmana, ale v momentu, kdy je chudák Wade již vystaven v muzeu a jeho kamarád ho v pohodě zdraví slovy „Zdar, Wade. Co tady, do prdele, děláš?“, se už valíte smíchy. Celý Dům voskových figurín působí zkrátka zatraceně nevyváženě a mnohokrát to opravdu vypadá, že štáb byl v čele s režisérem totálně zhulený a našim slavným producentům Silverovi a Zemeckisovi šlo jen o překonání Texaského masakru, který sice, co se týče násilí, nastavil laťku pekelně vysoko, ale Figuríny se přes ni lehce přehouply.V domě voskových figurín Texaský masakr byl ovšem vizuálně mnohem zajímavější a kvalitnější než celý Dům voskových figurín, a to i přes fakt, že Collet-Serra  je mnohem zběhlejší videoklipař (přes 500 reklam a klipů) než Nispel (něco kolem 300 kousků).  

Herecké obsazení nemá žádný smysl rozebírat (snad jen zmíním snažící se Elishu Cuthbertovou), takže přejdu rovnou k výslednému verdiktu: dávám 4/10 a to vlastně jen za úvodní „nadějnou“ scénu, atmosférickou hudbu, originální scénu v kině s voskovými diváky a za překvapivě vynikající finále, kdy se nám hořící voskové (!) muzeum roztéká přímo před očima. Nic víc, nic míň.

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Žádné komentáře

  1. nasili
    “šlo jen o překonání Texaského masakru, který sice, co se týče násilí, nastavil laťku pekelně vysoko” Tak nejak se mi to porad spatne kouse, ze novy Texasky masakr byl extremne krvavy? Ja si tam na zadnou takovou scenu nepamatuju, sem tam neco, ale porad v ramci beznych hollywoodskych mantinelu 🙁 Ale ze mne si nic nedelejte, za mam rad Fulciho 🙂

  2. House of Wax bolo velmi velmi,povedal by som az extremne slabe,nic nove a zaujimave,teenagerska rezba 80tych rokov…Texasky masaker aspon zaujal spracovanym,aj ked nic moc,viacej sa mi od produkcneho tymu TCMS pacil The Amityville Horror…aj ked osobne ma zuajima ako bude vyzerat Texas Chainsaw Massacre:The Beggining(ak ked to ma byt od rezisera Darkness Fall,co nebola ziadne slava)…

  3. Pokud jste jeste nevideli … tak doporucuju House 1000 corpses. Reziroval Rob Zombie, Rozhodne lepsi nez Texasky masakr. A to jeste nedavno vysel druhy dil :-). (Devil rejects)

  4. zpráva
    House of wax se mi líbil i když musím podotknout že Texaský masakr motorou pilou byl více akčnější a strašidelnější!!Musím také ale uznat že herci svůj strach předvedli ukázkově.(I když Paris Hilton v tomto filmu ani nemusela hrát namyšlenou,ona je NAMYŠLENÁ!)Samozřejmě vizuální efekty někde kulhaly ale jinde si to zase vynahrazovaly.Dům z vosku byl vážně unikátní avšak vrah byl poněkud fádní.Mohl mít trochu více chuti zabíjet a ,,plašit´´ lidi.Takže jestli jste tento film neviděli, doporučuji Vám ho se 100%!!!

Zveřejnit odpověď