Dům s excentrickým majitelem a jejich hrůzná tajemství. Experimentování s existencí lidské duše a nespoutané sado-maso hrátky v knižním debutu zpěvačky undergroundové kapely.
Isabel je obyčejná holka, která uvízla na mrtvém bodě. Od života očekává mnohem více. Při hledání jeho smyslu naráží na pracovní nabídku na místo uprostřed starého a velkého sídla, který vlastní excentrický doktor Grace. Zpočátku se jenom letmo míjejí v širokých koridorech panství Graceovy rodiny, které pamatuje dávné události z dob, kdy byl život snadnější a naivnější. Hlavní protagonistka je obdařena typicky ženskou intuicí, jež se projevuje jako pálení v oblasti břicha (proto i název Isabel Burning) a plní funkci kompasu.
Na stránkách Isabel Burning se míchá gotický román s emancipačními procesy příznačnými pro moderní ženu. Snaží se vyjmout z patriarchální společnosti a nejenom se postavit na vlastní nohy a najít vlastní cestu, ale stát se Madonou nového zítřku. A k tomu ji dopomůže podivný vztah s bývalým lékařem, jenž sloužil v Africe a na staré kolena se věnuje alchymii lidské duše. Dr. Grace totižto není obyčejný vetchý stařík, který zdědil starý barák. Postupně začínají vyplouvat na světlo podezřelé a šokující spojitosti. Doktor pochází z incestního spojení a v Africe nepomáhal domorodkyním s porodem, on jim tam kradl novorozeňata a používal je k hrůzným pokusům. Z neviňátka se postupně začíná stávat zrůda, ale to paradoxně Isabell začíná víc a víc přitahovat, až ji nakonec doktor dostane do svých seschlých spárů.
Součástí rebelie proti absurdnosti života je i hrdinčino účastnění se sado-maso rituálů, díky kterým proniká k temnějším tajemstvím, jimiž Graceova rodina oplývá. Autorka zvolila pomalý, popisný styl vyprávění a snaží se zachytit každou myšlenku své hrdinky. Celý příběh působí dojmem retrospektivního vyprávění, takový Isabelin deník. Žádný generový souboj se nevyskytuje, postavy si zachovávají téměř archetypální vlastnosti. Hrdinka se často nachází pod svrchovanou patriarchální diktaturou, ale po každém pádu následuje vzestup. Po každém škrábanci utrženém při sexuálně-morfiových hrátkách následuje krůček blíže k poznání. Spisovatelka postupuje dokonce tak daleko, až rozehrává hru na úrovni konspirace.
Romantická zápletka se začne postupně měnit v zrůdu zasahující i do metafyziky. Na knize Isabel Burning je znát i vliv H. P. Lovercrafta – zřejmě takhle by psal, kdyby byl žena. V příběhu se přetavuje všednost do něčeho výjimečného, bizardního. Po počáteční šabloně Romeo a Julie a Popelka začne román nabírat kontury, jimiž jakoukoliv snahu o přeslazený příběh vyvrací. Popelka spíše připomíná Fausta, jenž zaprodal duši ďáblu a začíná z toho postupně šílet. Na prahu naprosté nepříčetnosti čeká osvícení. Paranoi a jasné sny s podivnou symbolikou střídá nirvána.
Strukturování vyprávění postupuje ze dvou uhlů naráz. První zprostředkovává odyseu mladé ženy do bájných a neprozkoumaných krajů. V druhém úhlu se objevují divné vzorce, jež otevírají v již vypověděném příběhu nová místa. Přirozeně, na proniknutí do těchto prostor je nutné druhé čtení. První kontakt s knihou přináší směs konspiračních a detektivních příběhů, kdy je hlavní čtenářovou motivací ke čtení odhalování různých tajemství. Druhé čtení je o poznání jiné, čtenáři už jsou určité spojitosti jasné, tudíž může svoji pozornost zaměřit na doposud skryté věci. Stejně jak si divák při druhém koukání na film všímá nových detailů, Donna Lynch dává svým čtenářům mnohem více důvodů k opakovanému čtení.
Recenzní výtisk zprostředkovalo vydavatelství Raw Dog Screaming Press zaměřující se na nové a neotřelé spisovatelské talenty na poli undergroundové a experimentální tvorby. Vydavatelství se snaží ve svém portfoliu zachytit nové tendence otřásající okrajovými žánry. Nabídku neortodoxních a experimentálních příběhů najdete zde: http://www.rawdogscreaming.com/catalog.htm