Strážkyně Riley Jensonová 1 – Volání úplňku

Strážkyně Riley Jensonová 1 - Volání úplňku
  • Autor:
  • Nakladatelství: FANTOM Print
  • Cena: 249 Kč
  • ISBN: 978-80-7398-231-7
  • Vyšlo: 10. 7. 2013
  • Žánr: fantasy
  • Provedení: váz.
  • Autor obáky: Larry Rostant
  • Počet stran: 240

Riley Jensonová, vzácný kříženec upíra a vlkodlaka, se snaží najít své místo ve světě. A pro ženu, jako je ona, to je nelehký úkol, zvláště když ji její práce – pro organizaci, která dohlíží na nadpřirozené rasy – postaví tváří v tvář těm nejvíc sexy mužům, jaké je možno si představit. Riley, v níž samotné převažuje vlk nad upírem, je náchylná k měsíční horečce: období, kdy se jí zmocňuje nezvladatelná touha po muži. Ale když její bratr – dvojče – Rhoan padne do zajetí, Riley se musí soustředit – bez ohledu na to, že se na prahu jejího bytu objevil extrémně svůdný, zcela nahý a dezorientovaný upír, jenž hledá Rhoana. Nyní bude muset své touhy udržet na uzdě, pokud chce bratra najít. Protože ti, kteří Rhoana unesli, mají spadeno i na ni…

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Žádné komentáře

  1. OMG, zase kniha o ničem. Není na to škoda papíru?

  2. Ty woe, jasnovidec! Nečetl a přece přesně ví, jaká knížka bude… Už si uvažoval, že se tím budeš živit? 😀

  3. Nemusíš být jasnovidec. Píšou to rovnou na obálce… 🙂

  4. To jako vážně? Že když podle anotace na obálce to pro tebe není určeno, tak je to automaticky kravina? Prostě to je určený pro někoho jinýho. Taky nechodím psát kraviny ke knížkám, který mě nezaujmou. Jestli chci něco hodnotit, tak si to musím přečíst. Hold to vydavatel chce prodat holkám. A cílový čtenáři to hodnotí velmi slušně.
    http://www.goodreads.com/series/40949-riley-jenson-guardian
    http://www.amazon.com/Keri-Arthur/e/B001IGUPSM/ref=pd_sim_kstore_bl_2

  5. Celou sérii jsem četla a můžu jen doporučit 🙂 Tedy ne těm, kteří mají alergii na slova “upír”, “vlkodlak”, “erotika”, “sexy”, “svůdný”, “nahý”, “touha” apod. :)))

  6. Dardalion
    Tak sorry… za trest jsem si to šel koupit.
    Nejstarší dcera si to právě čte u bazénu. A jo… vypadá spokojeně.

  7. “bez ohledu na to, že se na prahu jejího bytu objevil extrémně svůdný, zcela nahý a dezorientovaný upír” …. a mám dost:-DDD.

    Na druhou stranu je pravda, že když už dívčí soft-porno, na kterém samozřejmě není pranic zlého, tak proč kalit vodu a nějak to okecávat:-D.

    Jen bych měl na čtenářky dotaz …. fakt je větší rajc když jsou do toho zamíchaní ti upíři/upírky a čoklolidé? A ptám se zcela vážně a bez nějaké ironie či sarkasmu. Prostě zda je větší rajc představa, že hlavní hrdinku(čtenářku:-))) š….á upír/vlkodlak, než kdyby to byl prostě “jen” pěknej chlap?

  8. No já jsem jednou viděl v zoo vlka a ten ho fakt měl… no nechme toho.

  9. Ne fakt! A kus vedle stál osel na pěti nohách! :-))) Ale o oslodlakovi nepíše nikdo. To není fér!

  10. to KarelC
    No o oslodlakovi sice ne, ale když si ořečteš Apuleiova Zlatého osla … možná se to od toho dívčího soft porna zas tak moc neliší …

  11. to Kulagin: neviděl jsi Underworld?

    to Michael S.: je větší rajc číst o sexu mezi upírem a člověkem než mezi dvěma lidmi? Ne. Ovšem je mnohem zábavnější číst o vztahu mezi dvěma různými rasami než mezi dvěma lidmi, prostě italská domácnost na entou.

    to KarelC: oslodlak v sérii není, pokud si pamatuju, to tě zklamu, ale jeden pěknej hřebeček ano, tak jestli jsi na koníky 😉

    A jinak fakt nechápu potřebu některých zdejších komentátorů komentovat knihu z žánru, proti kterému mají tak strašné výhrady. Asi jako bych já komentovala military nebo tak něco.

  12. to Renča
    Underwold jsem neviděl. K těm rasám: Ani upíři, ani vlkodlaci nejsou žádné samostatné rasy. Upír je nemrtvý člověk, vlkodlak zase člověk, který díky čarodějnictví získal schopnost měnit se ve vlka. Nejedná se tedy o jiné rasy ale lidi, byť trochu pozměněné.

  13. to Kulagin
    To se liší série od série, někdy jsou to jiné rasy, které nevznikly přeměnou z člověka, někdy se jako vlkodlaci nebo upíři přímo narodí a jen v některých knihách to má co dělat s čarodějnictvím či magií. Zrovna Riley se jako upír-vlkodlak už narodila. Ale i pokud to jsou přeměnění lidé, tak už se jako lidé tak docela nechovají 🙂

  14. Renče
    Kulagin má pravdu. Tys to nepochopila. Nejsou to jiný rasy. Upírem nebo vlkodlakem se nemůžeš narodit, tím se můžeš jenom stát.

  15. Pak se ovšem nabízí otázka kde se vzal první upír, žeáno? 🙂

  16. Schramm
    Podľa VAMPIRE THE MASQUERADE bol prvým upírom Kain.

  17. Knihu kritizovat nebudu, své čtenáře (tedy spíš čtenářky) si určitě najde, jen mě fascinují ty úvahy spisovatelů.
    Upíři tu byli a byla to bomba, vlkodlaci tam taky byli a holky z toho omdlívaly… ale přece se nebudu trapně opakovat. Už vím!!! Bude tam kříženec upíra a vlkodlaka, s tím ještě nikdo nepřišel!!!
    Prostě autorům nějak moc rychle docházejí mytické bytosti. Možná by se například M.T. Majar mohla začít zamýšlet nad sexem s hastrmanem, to je aspoň takový pěkně český…

  18. Dobrá diskuze :-).

    Vážně nechápete, co ženy a dívky přitahuje na upírech? Tak si to zopakujeme: (věčně) mladý, (věčně) krásný (i když trochu pobledlý), o “něco” starší než ona (dívky mají rády starší hochy a tady mluvíme o věkovém rozdílu několika desítek až stovek let). Je finančně zajištěný (za těch pár století si už snad něco naspořil. no ne?)… Je zábavný – umí létat, zneviditelnit se a podobně…

    Takový upír je sice nebezpečný (vždyť je to svým způsobem kanibal), to je ale vykompenzováno tím, že tu kterou dívku beznadějně miluje a nedokázal by jí ublížit. Prostě ji miluje a basta – a plní všechna její vyslovená i nevyslovená přání. Klidně si po zavíračce skočí do klenotnictví, holýma rukama rozerve sejf a dámě svého srdce přinese prstýnek se zajímavě blyštivým kamínkem…

    Upír má prostě přednosti, o kterých většina smrtelníků může jen snít. Nezapomněl jsem na něco? Jo, jasně – při sexu s upírem nemůže dojít k nežádoucímu otěhotnění 🙂

  19. to VŠ
    No, věčně krásný? Co když bude pokousanej nějakej šereda? 🙂

  20. To Schramm: vlastností upírů je, že po každém zranění zregenerují do původní krásné podoby.

    A ještě jsem zapomněl napsat, že upíři netrpí žádnýma chorobama a ani je nepřenášejí, což je taky pozitivum.

    Poznámka: píšu tu POUZE o upírech, protože vlkodlaci jsou úplně jiná liga. Ti nemají ani krásu, ani dlouhověkost, ani konto v bance.

  21. To Schramm ještě jednou: pokud se z normálního tuctového obtloustlého šeredy (prostě z někoho, jako jsme my) stane upír, okamžitě zeštíhlí, prudce zkrásní a o pár centimetrů povyroste. Takhle se to píše v literatuře 🙂

  22. upíři
    Hmm, jsem si při tom vychvalování upírů VŠ vzpomněl na jeden kreslený vtip, kde se řešilo, jestli vůbec k sexu s upírem může dojít, když nemají krevní oběh :o)
    Takže nějaké slabé stránky by ti upíři pro děvčata mohli mít :o))

  23. To VŠ
    Koukám, že to máte zmáknuté vskutku dokonale …. o čem to bude další kniha? :-DDD

  24. to Tygr
    Sex s hastrmanem? To je přece literárně i filmově velice krásně zpracováno v Kytici, přičemž u toho nechybí ani dramatické až brutální vyústění takového vztahu.

  25. To MichaelS
    To MichaelS: určitě nebude o upírech – a ta další taky ne 🙂

  26. Holky, nejde o to, že bysme vám nepřáli zajímavou knihu. Spíš nám vadí hento vono… no… že je to z neznámých příčin řazeno do fantastiky, přestože je to normálka dívčí románek.

    Ale za to si můžem sami, když jsme posledních padesát let ochodně řadili do fantastiky všechno, co disponovalo fantastickými kulisami. Jenomže takhle se dá udělat fantastika i z Karla Maye, stačí jim dát blastery a koním jaderný pohon.

  27. to Anonym
    A kolik jsi dívčích románků přečetl a přečetl jsi vůbec tuhle knížku? Že to tak bravurně hodnotíš…

    Jako by se do dívčích románků dala řadit Anita Blake, Kate Daniels a podobně…

    No a nepleť si sci-fi, fantasy, urban fantasy, fantastiku atd.

  28. 2 Dardalion
    Nu, viděla bych jistá rozdíly mezi zmíněnými dámami a situací, kdy je v anotaci zmíněno “když ji její práce – pro organizaci, která dohlíží na nadpřirozené rasy – postaví tváří v tvář těm nejvíc sexy mužům, jaké je možno si představit”, “je náchylná k měsíční horečce: období, kdy se jí zmocňuje nezvladatelná touha po muži”, “se na prahu jejího bytu objevil extrémně svůdný, zcela nahý a dezorientovaný upír”, “bude muset své touhy udržet na uzdě”.
    Tohle mi, při vší úctě ke knize a k žánru paranormálních romancí, přijde jako typická paranormální romance, ne paranormální detektivka/urban fantasy s výraznějšími erotickými rysy/milostnou linkou.

    P.S: na paranormálních romancích nevidím nic špatného a rozhodně netvrdím, že jsou to ptákoviny, ale jsou spíš romance okořeněná fantastikou než fantastika okořeněná špetkou romantiky. 🙂

  29. to Elinor
    A právě o tom mluvím. Četla jsi to? Můžeš to zodpovědně rozlousknout?

    Nejde jen o to, že si nakladatelé řekli, že tenhle druh urban fantasy s erotikou a ženou, jako hlavním hrdinkou, kupují převážně ženy a tak zaměřil svoje PR na čtenářky?

    Například Anita prochází obdobími, proti kterým je zřejmě měsíční horečka procházka růžovou zahradou… 😉

    A k diskuzi výše o kříženci vlkodlaka a upíra jen upozorním, že takový kříženci už byli použiti i dříve, takže se vůbec nejedná o nový nápad.

  30. 2 Dardelion:
    Křížence upírů a vlkodlaků diskutovat nemusíme, ohánět se v případě mětstské fantasy/paranormálních detektivek/paranormálních romancí folklórem mi přijde takové zvláštní.

    Jinak zrovna tohle jsem nečetla, ale ve věcech označovaných jako “paranormální romance” je dvojí proud – jednak plnokrevné romance typu Černé dýky, jednak věci, kde je pro nakladatele prostě výhodnější se to snažit do škatulky paranormální romance dostat, protože větší cílová skupina. Přičemž způsob, jakým je anotace formulována, je v tomhle až dost jednoznačný. Anita se sice chová poněkud promiskuitněji, ale nejsem si jistá, jestli některá její anotace jela tímto stylem.

    Z pohledu čtenářky: kniha mě k sobě láká jasnými útoky na první signální. Vzniká očekávání, že tam budou ti “nejvíc sexy muži” a budou se točit kolem hrdinky a bude kolem toho patřičné dusno. Což vzhledem k tomu, že z lehčí četby preferuji military, neerotické thrillery a krimi znamená “ruce pryč”.
    Nicméně se to dostalo do seznamu “přečtu si, až budu mít zase jednou náladu na romantiku”, zajímalo by mě, jak se autor popasuje s něčím, co se vydává za ženské čtivo. O tom, jak se před dveře bytu dostane extrémně svůdný a zcela nahý upír a jak na to bude hrdinka reagovat, nemluvě.

  31. to Elinor
    Ano, takže nevíš, jaká ta kniha je a zda anotace souhlasí. OK, na to jediný jsem se ptal. Rozdíly mezi anotací a skutečným obsahem snad rozebírat nemusíme. Všichni víme, že je to od “celkem sedí” až do “úplně mimo”, jen aby to nalákalo nakladatelem myšlenou cílovou skupinu. Díky.

    P.S.
    Napsala to ženská.

  32. 2 Dardelion:
    Jo. Moje blbost, přehodila jsem si jméno a příjmení. 🙂

  33. to Elinor a Dardalion
    je to UF a ne PR, je to spíš erotické než romantické, je tam silná detektivní linka, hororové a thrillerové prvky, celá série z pohledu hlavní hrdinky bojující o život svůj a svého bratra proti chlapovi, který chce její vzácnou rasovou kombinaci použít pro své biologické experimenty – nepamatuju si už přesně, co se stane v tom kterém díle, protože jsem to četla celé najednou, ale díly na sebe těsně navazují, nedá se číst každý samostatně.
    To jen pro upřesnění pro ty, kteří váhají nad tou anotací jako Elinor 🙂 Rozhodně to má blíž ke Kate Daniels či Anitě než k Bratrstvu.

  34. Opakuji, ani upíři, ani vlkodlaci nejsou žádné rasy! Jsou to lidé, pouze jedni trošku “nemrtví” a druzí trošku “očarovaní”.

  35. to Kulaqin
    Už ti bylo několikrát vysvětleno, že záleží na autorovi, zda jsou to rasy, nebo ne. Zda se mohou v rámci rasy množit, nebo zda jde o přeměněné lidi. 🙂

    Tuhle jsi tu hájil Tolkiena. A u něj ti nevadí, co udělal s Elfi? Takže jako on, i jiní autoři mají možnost si stvořit svět, jaký oni chtějí… 😉

  36. to Dardalion
    Tolkien s Elfy nic neudělal. Jsou přesně takoví, jak je popisují staré severské ságy. Že si je někteří pletou s pidiskřítky s křidélky, za to Tolkien nemůže 🙂

  37. to Kulagin
    Takový Kotleta nebo ještě spíš Jan Hlávka potažmo Dan Simmons Tě usvědčují z omylu či spíš selektivním trvání na části upírské mytologie. Aneb on není jen Bram Stoker 🙂

  38. to Satyr
    Výše zmínění autoři pouze dosvědčují že ať se snaží jak chtějí, Bram Stoker je pouze jeden 🙂

  39. to Anonym
    Proti přesile Bram Stoker alespoň lépe vynikne!

  40. Upír:
    Prapůvodní původ upíra je mystický(jednoduše řečeno duše nenajde po smrt klid a není schopná opustit tělo – záleží na náboženství, každé to má trochu jinak a u každého upír škodí trochu jinak) a ten rozvedl do důkladnosti Bram Stoker.

    Současní autoři vytvářejí upíra na biologickém základě (mimozemský parazit, pozměněná DNA a pod.) což ovšem nemá s původním významem nic společného. Je to jakýsi Superman a k němu odpovídající kryptonit jako protiváha.

  41. Upír?
    Mám trošíčku jiný názor než KarelC. Stokerova koncepce je založená na (křesťanském) náboženství. Drákula objevil jakýsi trik, kterým se stal pro Boha nepostižitelným, nebo možná jen “neviditelným”, ale škodí mu předměty spojené s vírou – kříž, svěcená voda atd. Klíčovým okamžikem je poloviční zupíření Miny, která je náhle odmítána Bohem – jak je to možné, když ona je pouze nevinná oběť? Kde je nějaká spravedlnost?

    Samozřejmě jsou tu pokusy vysvětlit upírství nenáboženským způsobem (virus, odlišná rasa – v Martinově Snu Ockerwee – atp.)

    Jinak souhlasím s tím, že v současné literatuře je upír jakýmsi Supermanem – stát se upírem znamená získat snadno a sychle supermanské schopnosti.

  42. Zapomněl jsem tady napsat, v čem mám trošičku jiný názor než KarelC … :-D.

    Myslím si, že tady není žádný “autentický lidový” upírský folklór, ale jen lidové historky o mrtvých, kteří vstávají z hrobu, aby škodili živým (viz Erbenova Svatetební košile). Těchto historek se počátkem 19-století zmocnili romantičtí básníci a začali psát o nebezpečných – ale taky zatraceně sexy – upírech – a taky o upírkách (Carmilla). Takže většinu pseudoupírské mytologie vytvořili různí pisálci (= můj názor) a Stoker ji pouze „standardizoval“.

  43. to VŠ
    Myslím, že Dracula žádný trik neobjevil, byl zavržen Bohem za své strašlivé hříchy. No a Mina byla odmítána Bohem proto, že se jí “zupíření” líbilo, byla proto “nečistá”. Je fakt, že to v Draculovi není nijak do detailů vysvětleno, což ale jen přispívá k přitažlivosti tohoto románu, který je podle mě dosud nejlepším zpracováním upírského tématu. Nějaké viry a jiné rasy to jen devalvují.

  44. Stoker jako prozaik si samozřejmě vzal co se mu hodilo k vytvoření dramatu.
    Upír není jen v křesťanství.Téměř každé náboženství má nějakou formu “upíra”

  45. to KarelC
    Ano. Babylon, Egypt, Řecko, Řím… Ale první velký román o upírovi je Dracula a ten se odehrává v křesťanské éře.

  46. 2 Kulagin
    Problém ale je, že Stoker napsal Draculu v době, kdy o moderní vědě nebo SF nevěděl nic. Nemůžeš tušit, jak by ho pojal dnes. Upírství je mýtus, který může být interpretován různě, od nábožensko-mystického, až pod přísně vědecký pohled současné společnosti. Neexistuje žádný “pravý” výklad, který chceš prosadit a neshledávám zásadní rozdíl mezi Draculou nebo řekněme povídkou “Muž, který miloval upíří dámu” od Stableforda. Jediné, co nesnáším, je ohýbání ve stylu Meyerové, protože to už není interpretace, ale deformace, zmrzačení základních upírských rysů a charakteristik takovým způsobem, že má už výsledek s upíry společné jenom to slovo na reklamním plakátu. Na druhou stranu, přečti si třeba “Ať vejde ten pravý” od Lindqista – a řekni, zda ti jeho pojetí upírství opravdu přijde horší, než to Stokerovo.

  47. to Problém
    Jak by pojal Stoker Draculu dnes je irelevantní. Stoker nežije dnes. Prostě nasadil laťku tak vysoko, že ho nikdo nemůže předstihnout. Totéž Tolkien ve fantasy. Jedině ve sci fi vznikají nyní lepší díla než kdysi, např. Dívka na klíček, Stahovač, atd.. Ať vejde ten pravý jsem zatím nečetl, ale už z anotací je mi jasné, že mě víc zajímá tajemný zámek kdesi v Rumunsku, než nějaké sídliště ve Švédsku…

  48. 2 Kulagin
    Aha, takže tě zajímají víc kulisy, než samotní upíři nebo příběh? Pozoruhodné. Jinak, tvůj názor na fantasy mi připomíná tu proslulou větu zaměstnance patentového úřadu navrhující jeho zavření…

    P.S.: Ten post nahoře je taky ode mě, akorát jsem místo podpisu psal nadpis.

  49. to BorgDog
    Upíři mě zajímají. Ale skuteční upíři, jako byl Dracula. Ne nějaké náhražky. Do dnešní doby se upíři moc nehodí, spíš zombie, které symbolizují globální civilizaci mnohem lépe.

  50. Ehm, opravdu tady právě Kulagin napsal “skuteční upíři, jako byl Dracula”? 😀 😀

  51. to Kulagin
    Ano, pochybuju o tom, že skutečně existuje upír Dracula… Ne, to je špatně. Správně je: Nevěřím, že skutečně existuje upír Dracula! 😉

    A mimo to popichování… Co teda říkáš na Drakulu od Frost a jak se ti líbil Alucard?

  52. to Dardalion, Schramm
    Dardalion: Co je Dracula od Frost? Alucard se mi nelíbí, neboť je to blbina 🙂 Ale zase japonská, takže je to alespoň legrační.

    Schramm: Samozřejmě, že byl.

  53. Kulaginovi: Schramm má pravdu, stačí se podívat do libovolné slušné encyklopedie: Vlad Dracul, zemřelý 1447, syn Mircey Starého; Vlad Tepes, 1430/31 – 1477, syn Vlada Dracula. Nehledě k tomu, že Stoker nikdy nikde netvrdil, že by JEHO Dracula měl být kterýkoli z těchhle dvou.

  54. to Tlustý zlý strýc Leonard
    Nemá. Jeho otec byl Vlad Dracul (Drak), synovi říkali Tepes nebo taky Dracula (syn Draka). Viz odkaz výše: *V rumunštině však slovo drac (dracul) znamená i ďábel, což je už ztotožňováno s životem Vlada III. Označení Tepeš (tsepesch – narážeč na kůl) získal později díky svým zvláště surovým a bestiálním praktikám v mučení a popravách.*

  55. 2 Kulagin
    Jenomže TEN problém je v Leonardově poslední větě. Stoker jednoduše nikde v Draculovi nepíše, že by ta postava byla někým z těchto dvou – nebo vůbec měla jakoukoliv reálnou historickou předlohu. I kdyby to tak Stopekr zamýšlel (což není jisté), celé tohle zpodobnění je spekulace a pozdější extrapolace – vlastně úplně stejná, jako odlišné interpretace upírského mýtu, co odsuzuješ. Proč? Protože prostě žádný “pravý” upír neexistuje.

  56. to BorgDog
    Dracula to v jednom z rozhovorů s Harkerem zmiňuje. Cituji: *Kdo jiný než příslušník mého rodu překročil jako vojvoda Dunaj a porazil Turky na jejich vlastní půdě,
    aby tak odčinil onu strašnou pohanu mého národa, pohanu Kosova
    pole, kdy se praporce Valachů a Maďarů sklonily před půlměsícem?
    Ano, byl to Dracula! A kdo jiný než jeho nehodný bratr prodal po
    jeho smrti na válečném poli svůj národ Turkům a přivedl jej tak v
    potupné otroctví? A nebyl to vlastně právě onen Dracula, kdo
    pokračovateli svého rodu vnukl myšlenku, aby znovu a znovu
    převáděl svá vojska přes veletok do turecké země? A kdo, když byl
    odražen, znovu přicházel, opět a opět, třebas i musel přicházet sám z
    krvavého bitevního pole, kde byly pobíjeny jeho oddíly, protože
    věděl, že nakonec může zvítězit pouze on sám?*

  57. 2 Kulagin
    Lituji, ale pořád tam nevidím žádné konkrétní jméno ani údaj. Tohle spadá maximálně do kategorie “volně inspirováno historií,” ze které si vybereš atraktivní epizodu (turecké války), aby děj vypadal věrohodněji. Úplně stejně mohl Dracula prohlásit, že byl faraonem v Egyptě a naházet pár narážek na války s Asyřany – ostatně, ani tento jeho popis historii neodpovídá. Fakticky jsi pořád nejméně o level a půl níž, než si představuješ nebo bys rád byl.

  58. Ano, budiž. Dávno narážím na tvrzení, že “Dracula” rovná se “syn Dracův”. Vždycky jsem to měl za výmysl vykladačů, nejsoucích se smířit d faktem, že Dracul a Tepeš jsou dvě různé osoby… Prostý nákuk na Wikipedii mi řekl, že “Draculea” je zdrobnělina od “Dracul” (nikoli “syn”), načež přesmyknutí na rumunskou versi (kde by to měli vědět nejlíp) přiznává tuto jmennou versi i tam – ovšem jako vedlejší, bez vysvětlení (Rumuni je evidentně nepotřebují), a shodně s českou stránkou upředňostňuje “Tepeš” včetně dobové turecké varianty. Takže ano, “Draculea” může být i “Tepeš”… (Byť s výhradami.)
    Co se týče Stokera, vybral si, co se mu hodilo. Jeho presentace upírů stojí ze třetiny na dávném upírském folkloru, ze třetiny na tom, co před ním vymysleli (použili) jiní spisovatelé, a ze zbytku na obecné křesťanské démonologii. I to budiž. Ohledně historických konotací je to podobné, ovšem maličko to skřípe. Vzal jméno “Dracula” (mírně špatně přepsané, ale čert to vem), jakož i jakés takés povědomí, co byl zač. Jenže jenom jako literární inspiraci – (pro něj) obskurního šlechtice zasadil do nejobskurnější končiny, jakou v Evropě svého věku mohl nalézt. (Netrefil se jenom maličko: Borgosský průsmyk, kam zasadil Draculův hrad, se nachází asi dvě stě kilometrů na sever od území, kde skutečně Vladové vládli…)
    A jo, já dávám taky přednost oněm vznešeným upírům. jak je presentovali autoři devatenáctého století. A ježí se mi srst z oněch bezzubých sexuálních idolů, předkládaných Meyersovou a podobnými. Jenže pořád platí, že každý spisovatel si to může/smí pojmout po svém – a my coby čtenáři na to buď přistoupíme, anebo ne. O víc nejde.

  59. to BorgDog, Tlustý zlý strýc Leonard
    BorgDog: Ty tam to jméno vážně nevidíš? 🙂

    Tlustý zlý strýc Leonard: Každý spisovatel si to samozřejmě může pojmout jak chce. Ale nemůže ode mě očekávat, že mu na to skočím 🙂 Přece poznám upíra!

  60. Malá vsuvka
    K výčtu typů upírů si dovolím poukázat ještě na Nekroskopa (Brian Lumley) a Hraběte Káčulu.

  61. Pravda, Lumley to měl vymyšlené velice dobře…než z toho udělal Rodinná pouta. První 3-4 díly Nekroskopa jsou naprosto parádní a jeho vampýři budí hrůzu. No a Hrabě Káčula je bez debat 🙂

  62. Poměrně zajímavé pojedání o upírech má Ludvík Souček v Otaznících nad hroby.
    Ovšem u něj člověk taky nikdy netušil, kdy dělá vědu a kdy už radostně fabuluje… 🙂

Zveřejnit odpověď