- Autor: Lukačovičová Lucie
- Nakladatelství: Konektor
- Cena: 259 Kč
- ISBN: 978-80-905300-3-4
- Vyšlo: 24. 4. 2015
- Žánr: fantasy
- Provedení: váz.
- Autor obáky: Jana Šouflová
- Počet stran: 278
Tuto knihu můžete číst několika způsoby:
Jako historický román odehrávající se za vlády Rudolfa II. v Praze, jehož hlavními hrdiny jsou alchymisti Dee a Kelly, neméně významnou roli však v příběhu hrají i další skutečné postavy: Deeho manželka Jane, rabín Jehuda Löw ben Bezalel a jeho sluha Josef, či jejich protivník Germanicus Malaspina, kardinál a biskup ze San Severo, kteří se utkávají v nelítostném souboji o tajemnou schránu plnou červeného prachu, o níž jsou přesvědčeni, že jde o Karmínového lva, tedy vrchol alchymie – látku schopnou měnit olovo ve zlato. Nebo jako čistě dobrodružnou fantasy pohrávající si s myšlenkou transmutace, nesmrtelnosti a magie (postava Fiametty, cikánské vědmy, či postava Lucjana Walery Ostoji, který k magii také nemá daleko, nemluvě o Josefovi, kterého známe spíše jako pražského Golema)…
Příběh má spád a po právu patří do série Kroniky karmínových kamenů. Nebo jako… Na to už přijdete při čtení sami.
Knihu doplňuje obsáhlá práce PhDr. Františky Vrbenské o rudolfinské Praze a tajemstvích renesanční vědy, k níž tehdy patřila přírodní magie a alchymie. Přináší nové, dosud nepublikované poznatky o legendárních alchymistech siru Edwardu Kelleyovi a doktoru Johnu Deeovi, včetně jejich pobytu v Čechách a úloze ve špionážní síti královny Alžběty.
nakladatelství konektor? to opravdu neznám. nějaké nové a vydává historický román? to jsem na to zvědav. nebudu mít odvahu to číst toto-((
Gůgli, strécu…
prdím na googlu
Kulagin
prosím nebylo by možné nezahltit další diskuzi hloupostmi? Děkuji
mišák
tomu se mišáku nevyhneš, tady je to normální že se kecá o blbostech.-)
By
jsou blbosti a blbosti. To co tu předvádí kreatury typu Kulagin a ten druhej, je bohužel ten špatný případ
to mišák
No to je pravda, je třeba zavézt přihlašování, jako to bylo dříve.
to BY
A je to řešení? Teď na diskuse lidi nechodí, protože to duo Kulagin – Podchaljuzin zaplevelí blbostma. Po zavedení registrace sem lidi enbudou chodit, protože tu v lepším případě nic nebude. V tom horším se tu ti výše zmínění a jim podobní budou realizovat nadále, neb budou ti jediní, kterým za to bude registrace stát.
to Schramm
Je to řešení, když sem lidi budou chtít chodit, tak se musí zaregistrovat, jako je to třeba na idnes a na jiných serverech. Pokud FP lidi nenaláká na nějaké zajímavé věci, tak prostě skončí jako jiné servery, kam už lidi nechodí. Je to byznys jako každý jiný. Lidi chodí na legii, kde se také musí přihlásit a přesto tam chodí. Je třeba, aby těch serverů nebylo tolik, pak lidi neví, kam chodit dříve.
Idnes zavedl jmenovité registrace. Musíš jim nahlásit svoji adresu a oni ti pošlou aktivační kod poštou. Opravdu tohle tady chceme? A většina diskusí probíhá ted stejně na Facebooku. A jestli si někdo myslí, že tam není žádnej troll, nebo prudiči, tak je na hlubokém omylu. A pokud sledujete diskuse na idnes – to je i přes veškerá optření taky pěkná žumpa. Já myslím, že je to prostě v lidech. Tam stejně nic nepomuže.
to BX
tak přesně toto tu chceme. Kdo tu chce psát, at se zaregistuje. Nějaký bláboly tu nechceme a hotovo!!! Idnes funguje, hodně lidí tam píše. To samé může být i tady, pokud ne, tak holt tento server chcípne, lidi to přežijí!!
to registrace:
Hoši to už tady jednou bylo. Nakonec jsem tady diskutoval jenom já, Darion a Standa Ertl. Vedli jsme tu vysoce filosofické diskuse na úrovni vědeckého traktátu. 🙂
Podchaljuzin je slušný a čestný člověk a nechtěl se registrovat pod nějakým falešným jménem, tak se nezaregistroval.
Upřímně řečeno nechápu touhu českého člověka neustále někoho škatulkovat, někam zařazovat či registrovat. Nemáte toho v životě dost i tak? Diskusní fóra obecně zanikají, upadají a nahrazují je sociální sítě.
Přiznám se, že neustálé registrování někoho někam, mi zavání policejním státem. Copak je takovej problém ty dva řádky nějakýho MUHAHA Kulagina ignorovat? Nebo nahlásit redakci, ať to smázne. Mail na ně tady je, tak jim to klidně napište.
to BY: To chcete pouze vy, ne? Nikdo jiný se k tomu v předchozí diskusi kladně nevyjádřil. A jak jsem pochopil – vy jste prodejce. Takže informace o knihách od vás budou neobjektivní, motivované touhou dotyčná díla prodat. Nic proti, ale potom nehrajete férovou hru.
to KarelC
Registraci tady jsem nezažil, takže nevím, jak to tu vypadalo. Pokud by byly registrace, asi bych se neregistroval, jen jsem psal, že ta možnost tu stále je.
Zda je Podchaljuzin čestný a slušný člověk, to nevím, osobně ho neznám, z mého pohledu je to velký podivín a fanoušek scifi literatury. Takto mi připadá z těch příspěvků, které tu čtu. Mě ti diskuze s kulaginem nevadí, co stihnu přečíst, to mě pobaví, to je vše.
Určitě žádného vydavatele nepodporuji, jen o některých něco vím, to je vše.-)) O knižním trhu mám určité znalosti, větší než obyčejní čtenáři, ale ne větší, než nynější vydavatelé a spisovatelé.
Zda jsou nynější vydavatelé a spisovatelé slušní a čestní lidé, o tom se tu může diskutovat donekonečna. proto o někom říkat, že je čestný a slušný, pokud ho osobně neznám, asi není zcela správné. Ale možná Podchaljuzina znáš osobně, pak je to v pořádku.
A na závěr. je mi zcela jedno, zda tu budou registrace nebo ne, nejsem příznivec velkých diskuzí, občas se do nějakých zapojím a pak zase přejdu jinam. Možná za měsíc už tu nebudu diskutovat vůbec.
to BY:
Navrhuji tykání na usmířenou. Jsem si myslel, že mi za ten poslední odstavec dáš sodu. 🙂
Já taky občas mám chvíle, kdy vyplodím nějaké moudro, nebo napíšu něco příliš zostra a už to pak nejde vzít zpět. Nebo se seknu a musím to odvolávat.
Já se osobně domnívám, že MHH Kulagin, pod našim společným pedagogickým a didaktickým vedením, rozkvete v použitelného a všemi respektovaného člena komunity. Je to těžký cíl, ale my máme nemalé ambice! 🙂
Jsem taky pro, aby se diskuse točila převážně kolem prezentovaných knih. Na druhé straně nějaké to tlachání mezi stejně smýšlejícími nadšenci je příjemné i mimo hlavní téma. A k některým knihám, co si budeme namlouvat, se fakt nic použitelného říct nedá.
to KarelC
Já tykám každému tady, je to takové přátelštější:-)
Proč bych ti měl dávat sodu, na to mám doma manželku:-)) (sodu dává někdy ona mě):-)
Napsal jsi to tak, jak to cítíš, což je zcela v pořádku.
Zda bude MHH Kulagin nějaký rokvetlejší mě ani moc netrápí, nehodlám ho vychovávat, tuto energii musím věnovat své dceři doma:-))
Moc knih nestíhám přečíst, není tolik času, ale někdy mám čas, tak se začtu do dobré knihy a pak ji přečtu za 2 dny:-))
Kdyby člověk vydělával třeba v přepočtu 3000 euro, tak to by se knih mohlo kupovat více, ale takto to nejde bohužel, já nekupuji knihy, aby mi pak ležely v knihovně nepřečtené ani nemám nafukovací byt.
Souhlas, že o některých knihách se diskutovat nedá.
to BY:
Mám doma hnedle tři, takže vím, že je to nesnadný úkol s nejistým výsledkem. 🙂
Vychovat Kulagina, je z tohoto pohledu podstatně snadnější.
K nám do vsi se jednou přistěhoval chlapík, co o sobě také tvrdil, že je alchymista! Že prý nám vyrobí zlata, že ho ani na trakaři neodvezeme! Sotva však naší samohončičky okusil, už jsme z něj nedostali než: Jamalalicha? Jamalalicha. Jamalalicha, i paprťála, chánua, chánua, e chánua, e chánu, džalala, džalala-a, a paprťála. Tasparta maznalika zamáz piskurty, jarda, piskurty, patláma, patláma, patláma a… žbrluch! A tak to šlo den co den… Nakonec se o to zlato pokusil, ale bouchlo mu to do ksichtu a jelikož neměl příbuzných, zakopali jsme ho na zahradě pod jablůnku! Inu, jak se říká: Koho po zlatu touha přepadá, na toho čeká nejedna návnada!
to Podchaljuzin
Nějak jsem nepochopil tvůj příspěvek. proč to sem píšeš. S diskuzí s Karlem to nemá nic společného!!
to BY
Inu, když nepochopil, tak nepochopil! Co ti jen poradit? Zkus to lepší!
to BY
Přesně jak píše KarelC, ta registrace tu už byla a umřelo to na úbytě. Normální lidi přestali přispívat, neb jim za to ta registrace nestála (a na Kulagina a Podchaljuzina se imho nikdo vymlouvat nemůže, neb jak je vidno, u řady knih, kde se oni dva neangažují je ticho), sem tam padlo něco hodnotného díky výměně názorů výše jmenovaných a byli to především trollové, kteří času na registraci a logování nelitovali. Výsledek? Nula. To bych se spíš přimlouval za to, aby diskuse tu byla nějak třeba zpětně moderovaná a nesouvisející příspěvky aby se mazaly. Leč na to asi majitel a provozovatel Fantasy Planet neslyší.
Kua lidi, co tady řešíte?! Buďte rádi, že to tady aspoň trochu a aspoň občas žije. Proč někomu vadí Podchaljuzin, to vůbec nechápu. Jeho příspěvky jsou to nejzábavnější, co se tu dá najít. srovnávat to s nějakým MUHAHA, to snad nemyslíte vážně. Regiszrace je spolehlivá cesta do řiti, to už bylo mnohokrát ověřeno.
to Schramm to LOJR
Ono takový provozo serveru něco stojí, šéfredaktoři serveru se za posledních let několikrát vyměnili, protože dělat to není žádnej med a moc dobře placené to určitě není. takže ještě mazat nějaké příspěvky se tu asi nebudou si myslím, to by byla jen práce a tu někdo musí zaplatit.
Vzhledem k frekvenci zdejšího cvrkotu by na mazání úplně dementních příspěvků á la “Kulagin”(já o mazání ovšem nic nepsal) stačilo maximálně asi tak 5 minut denně, možná míň. Fakt by tohle musel někdo extra zaplatit?
milé BY
ano, zavede se (podle vzoru ono prase) registrace! kdyby to mělo jedno jediné klidné spaní zachránit! a těch servírů je taky moc! kdo se v tom má vyznat! chceme klid na práci! chceme hodnotnou zábavu, jednotnou, schválenou a prověřenou! a vůbec, fšeckny tylencty kumpjůtery zakázat!
ouha, jejda – to už tady jednou bylo a je to tady zas. asi flashback, Máchale.
chceme svůj zářný cíl s dalekým obzorem, krásný a schválený národním výborem – kdopak nám bude schvalovat tentokrát?
no nic, jdu se nacpat, spravedlivě se rozčílivše ( dle vzoru – starosta jdouce po náměstí, kopla ho kráva)
Já bych opravdu nic nemazal. Naopak, některé perly ducha stojí za zaznamenání pro věčné časy.
Ale jak jsem tady již psal – stačí poslat mail některému redaktorovi s odkazem na diskusi a kopií inkriminovaného textu a oni to smáznou. Nebo diskusi zamknou. To už tu taky několikrát bylo. Ale osobně mě nenapadá za posledního čtvrt roku nic, co by byl důvod mazat.
to Podchaljuzin:
…
II.
Deset neznámých čísel a dvacet dva písmen základu: tři matky a sedm dvojitých a dvanáct jednoduchých.
…
…
III.a
Tři, jeden každý sám o sobě stojí.
…
(Pochopitelně v hebrejštině a hned máme na stole večeři. Váš alchymista byl břídil… :-))
to noragh
To máš fuk, zda se zavede, nezavede, maže nemaže, naše starost to není, mě osobně je to zcela jedno, já mám jiné starosti. jen jsem napsal názor, proč se tak možná děje nebo neděje. Zda tu někdo bude psát dál nebo ne, je mi taky zcela jedno. jsem tu nový, píšu tu krátce. A dlouho tu asi psát nebudu, blíží se prázdniny, nebude na to chutka .-))
to KarelC
Četl jsi Tajemství katedrál? Toť krásná kniha, u níž jsem nejednu lahvičku spořádal!
Popravdě, osobně mám pocit, že FP už jede jen tak nějak samospádem. Ale jde o čistě subjektivní názor. Přestože jsem například nebyl nijak nadšený z youtube kanálu, docela mě mrzí, že vyšuměl přes bombastické úvodní proklamace do ztracena. Jsou chvíle, kdy “mít pravdu” člověka nepotěší – a tady z toho zjevně vypadlo, co poznali snad všichni účastníci nadšeneckých projektů – udržet věci v chodu je těžší než je vymýšlet. A čím více lidí a techniky k tomu je třeba, tím obtížnější to je. Ale byl to alespoň nějaký příslib nadšení, zápalu, snahy posunout se.
Otázka diskusí je pro mne dnes už spíš marginálie, byť i mě dokázal Kulagin MUHEHE (fakt nedokážu uvěřit, že jde o Kulagina původního) otrávit i tu poslední z mála radostí, tedy Podchaljuzinovy příhody ze vsi. Ty totiž pro mne, jakožto uživatele webu, byly jednou z mála tvůrčích jiskřiček tady. Sálala z nich radost z kreativity, byť poněkud svérázné.
Byl bych nerad, kdyby to bylo vnímáno jako útok na autory FP. Jen to tak prostě dlouhodobě cítím. Ale možná že prostě jenom já stárnu a je problém ve mně. No, vykecal jsem se, tak abych zas šel ;-D
to standa.e
Já nepíšu MUHEHE, ale MUHAHA a to je velký rozdíl. Ano, ne pravda, ž udržet tento server je těžší než ho založit. Lidi už nechtějí nikam psát, jde i o lenost lidí. lidi jsou v jádru líní dělat cokoliv zadarmo kromě hraní her a koukání na tv. takže tak. stejně bude duše chajdy má a propadne peklu, na tom FP nic nezmění!! MUHAHAAAAAAAAAAAAAA
to standa.e
Samozřejmě, že to není původní Kulagin! Ten nikdy nebyl vulgární. Tohle je nějaký chudák, který se chce přiživiti na zašlé slávě původního Kulagina a nynější “popularitě” mé vsi a všech dobrých, božích lidí, kteří ji obývají a na chléb svůj těžce vydělávají! Avšak pro youtube kanál se nermuť, vždyť to děsivé bylo! Psané recenze mnohem lepší jsou! Jen kdyby knih bylo více zajímavých! Ale i v té záplavě “psaní na složenky” se občas pěkný kus semo tamo objeví! Jen člověk vydržet musí a neházet hned flintičku do žita!
Kulagin a Podchaljuzin a standa.e
Kdo je původní a kdo ne, kdo se v tom má vyznat? Pokud to není jeden člověk, což asi opravdu není, tak se ti dva asi znají a údajný falešný Kulagin se Podchaljuzinovi asi nějak mstí, jinak mi není jasné, proč by to dělal. Je pravda, že mám také raději psané recenze. A většina autorů se psaním scifi neživí, jen si přivydělávají na živobytí. Samozřejmě výjimka potvrzuje pravidlo – Kulhánek, Žamboch – mluvím o českých spisovatelech žánru sci-fi a fantasy.
to BY
To se pleteš, holoubku, nikoho tak hloupého jako je falešný Kulagin neznám, v naší vsi se stýkám jen s dobrými, božími lidmi! No a pokud se falešný Kulagin někomu mstí, tak spíš Fantasyplanet, já se těm jeho blábolům maximálně tak u lahvičky zasměju 🙂
to Podchaljuzin
Proč by se mstil Fantasyplanet? Vadí mi tvoje oslovení holoubku, budu ti vděčný, když ho na mě přestaneš používat, já tě také neoslovuji zvířecími jmény. Dík. jen by mě zajímalo, zda zvládneš každý den opravdu vypít láhev tvrdého alkoholu denně? To by mě zabilo 🙂
to BY
Proč by se mstil Fantasyplanet? To já nevím, holoubku! Je to chorý člověk, cožpak můžu vědět, jak mu to v té kebuly přeskakuje? Co se pití týče, piji dvě lahvičky, ranní a večerní. U nás ve vsi to není nic zvláštního, jak už jsem zde jednou psal, ostatní mužici pijí mnohem více, já jsem považován za skorem asketu!
to Podchaljuzin:
Fulcanelli je naprostá klasika!
Kdo to tu sleduje delší dobu ví, kdo to byl původní Kulagin. Potom se za něj nějaký nečestný uživatel začal vydávat a snažil se jej dehonestovat. Kulagin si tudíž změnil nick a novému nicku přizpůsobil i styl psaní.
Oslovení holoubku je typický rusismus. Kdo čte ruskou prózu ví. V Rusku to není považováno za hanlivé oslovení. Spíše za vznešené a knižní. Ale někdo to používá poměrně často. Moje žena, například, jsa původem Ruska, když kárá naši nejmladší dceru tak říká: (Přeložil KarelC) Holubičko moje sivá, krásná roztomilá princezničko, co jsi to řekla? To vůbec není pěkné slovo. To je moc škaredé slovo. Atd…
Pravda – výchovný efekt se v tom poněkud ztrácí… 🙂
to Podchaljuzin to KarelC
Žádám dotyčného, aby mě vynechal z oslovování holoubku. Už jsem moc starej na to, aby mě tak někdo oslovoval. Toto oslovení at si používá na ruském webu a ne tady. Pak tu budou psát muslimové nějaké své hlášky a nebude to za chvíli český web, ale mezinárodní. A pokud pije 2 láhve denně, tak i na ruské poměry je to člověk, který byl se měl léčit, to už je velká závislost na alkoholu.
Já to dlouho nesleduju, tak nevím, kdo byl a nebyl Kulagin a tak.
to By
Tak mi teda promiň, holoubku! Tobě speciálně budu odteď říkat veveřičko!
TEST
Toto je len test!
TEST – pokračovanie
Hlavne by FP malo ošetriť, aby pod zaregistrovaným menom nik iný nemohol písať.
to falešný Podchaljuzin
no to by mělo, aby falešný Podchaljuzin nepsal pod nickem Kulagin. MUHAHAAAAAAAAAa
Když chybí vzájemný respekt a vzájemná tolerance, tak ani deset adminů nepomůže. Někdo si zvolí svůj nick a já jej respektuji. Nechápu proč se vydávat v diskusi za někoho jiného? To je absolutní ubohost!
A jestli někdo není něco tak elementárního schopen pochopit, tak by měl skutečně vyhledat odbornou pomoc.
A fantasyplanet opět boduje svýma dikuzema o hovně 🙂
Дорогой друг Podchaljuzin:
Единственный способ как предотвратить злоупотребления псевдонима – говорить По-Русски!
Любимый стишок моей дочери:
У меня зазвонил телефон.
– Кто говорит?
– Слон.
– Откуда?
– От верблюда.
– Что вам надо?
– Шоколада.
– Для кого?
– Для сына моего.
– А много ли прислать?
– Да пудов этак пять
Или шесть:
Больше ему не съесть,
Он у меня еще маленький!
Понимаешь?
KarelC
Vím, je to neumělé, na stranu druhou, poezie se nikdy nepřekládá doslovně 😉
Zazvonil mi telefon.
– Haló, kdo tam?
– Tady Slon!
– Odkudpak jste? ptám se dál.
– Z míst, kde stojí dromedár!
– Přejete si, pane Slon?
– Čokolády kamion!
– To musí mít někdo hlad!
– Synek jí má tuze rád!
– Na váhu ji prodáváme!
– Pak sto kilo, prosím, pane!
A víc ani malinko,
je ještě miminko!
Přeloženo tuze pěkně, jen bych přidal do posledního verše slabiku, čistě kvůli rytmu a výslovnosti.
isaac
Mělo tam být “je to ještě miminko!”. Přehlédl jsem to a pak, bohužel, to už nejde editovat.
isaac
A možná bych teď upravil i “- Čokolády kamion!” na “- Čokolády milion!” 😀
kam to spějeme na FP? ruská poezie?
to standa.e:
Stando, člověče, ty jsi básník!! Klobouk dolů!
A kdyby ses nudil, tak můžeš přebásnit i ten zbytek 🙂 🙂
КОРНЕЙ ЧУКОВСКИЙ – ТЕЛЕФОН (1924)
…
А потом позвонил
Крокодил
И со слезами просил:
– Мой милый, хороший,
Пришли мне калоши,
И мне, и жене, и Тотоше.
– Постой, не тебе ли
На прошлой неделе
Я выслал две пары
Отличных калош?
– Ах, те, что ты выслал
На прошлой неделе,
Мы давно уже съели
И ждем, не дождемся,
Когда же ты снова пришлешь
К нашему ужину
Дюжину
Новых и сладких калош!
А потом позвонили зайчатки:
– Нельзя ли прислать перчатки?
А потом позвонили мартышки:
– Пришлите, пожалуйста, книжки!
А потом позвонил медведь
Да как начал, как начал реветь.
– Погодите, медведь, не ревите,
Объясните, чего вы хотите?
Но он только “му” да “му”,
А к чему, почему –
Не пойму!
– Повесьте, пожалуйста, трубку!
А потом позвонили цапли:
– Пришлите, пожалуйста, капли:
Мы лягушками нынче объелись,
И у нас животы разболелись!
И такая дребедень
Целый день:
Динь-ди-лень,
Динь-ди-лень,
Динь-ди-лень!
То тюлень позвонит, то олень.
А недавно две газели
Позвонили и запели:
– Неужели
В самом деле
Все сгорели
Карусели?
– Ах, в уме ли вы, газели?
Не сгорели карусели,
И качели уцелели!
Вы б, газели, не галдели,
А на будущей неделе
Прискакали бы и сели
На качели-карусели!
Но не слушали газели
И по-прежнему галдели:
– Неужели
В самом деле
Все качели
Погорели?
Что за глупые газели!
А вчера поутру
Кенгуру:
– Не это ли квартира
Мойдодыра? –
Я рассердился, да как заору:
– Нет! Это чужая квартира!!!
– А где Мойдодыр?
– Не могу вам сказать…
Позвоните по номеру
Сто двадцать пять.
Я три ночи не спал,
Я устал.
Мне бы заснуть,
Отдохнуть…
Но только я лег –
Звонок!
– Кто говорит?
– Носорог.
– Что такое?
– Беда! Беда!
Бегите скорее сюда!
– В чем дело?
– Спасите!
– Кого?
– Бегемота!
Наш бегемот провалился в болото…
– Провалился в болото?
– Да!
И ни туда, ни сюда!
О, если вы не придете –
Он утонет, утонет в болоте,
Умрет, пропадет
Бегемот!!!
– Ладно! Бегу! Бегу!
Если могу, помогу!
Ох, нелегкая это работа –
Из болота тащить бегемота!
to BY:
To je jasná fantasy! 🙂
Kulagin
Měla bych úplně zcestný dotaz na osoby obeznámené buď s pravým, nebo falešným Kulaginem.
Je jeden z nich potomkem veskrze nesympatického a po právu zahynuvšího důstojníka Kulagina z povídky Paraboloid profesora Barina od Leonarda Medka ze sborníku Excelsior, gentlemani?
to KarelC
no když říkáš, že jasná fantasy, tak to bude pravda. Nejsem příznivec ruského jazyka a vůbec ruského národa. Rok 1968 se na tomto mém vztahu rozhodně podepsal!!
to BY:
Ech ano. A v březnu 1939 tady byla Merkelová s knírkem.
A amíci zase frkli nějakou veselou pumu na Hirošimu. :-/ Není myslím státu či národa, který by neměl nějakého hnusného kostlivce ve skříni.
to Anonym:
Já si myslel, že originál Kulagin je podle Leonida Nikolaeviche Kulagina. Což je ruský herec.
BY
Sice nevím, co má Čukovskij společného se srpnem 68, ale to už je volba každého z nás, na kolik se dokáže oprostit od vlastních předsudků a emočních zkratek. Přiznám se, že kdybych **musel** volit mezi opakováním dvacetileté sovětské dočasnosti a šesti/sedmileté německé Třetí říše, budu volit onu dočasnost (samozřejmě bych nejraději nevolil ani jedno). A přes utrpení, které nám přinešli naši západní přátelé nezavrhnu Thomase Manna. Ale chápu, že každý to má jinak. Pro mě je důležitější autor a jeho dílo, než jeho národnost.
KarelC, Anonym
Skoro bych věřil, že Medkův Kulagin byl odkazem na Kulagina z FP 😉
to Anonym, KarelC, standa.e
Přečtěte si povídku Královna cikád.
KarelC
No, byla by to výzva… (A pak se dozvonil / krokodýl / Uplakán žadonil:) 😀 Překlad Josefa Václava Svobody ti nestačí? Osobně ho neznám, ale po antících by se sehnat dal 😉
Podchaljuzin
OK, tu Ikarii si najdu.
už žádní RUSOFILOVÉ
Už žádný ruský věci, jsme v čechách, tak se věnujme České republice, na toto, co se tu zase předvádí.-((( Kulagin a ted ještě ruský básně, to je hrůza.-(((
BY
Mimochodem, Podchaljuzin **byl v této debatě JEDINÝ**, kdo se alespoň “trochu přiblížil”:https://www.youtube.com/watch?v=h5pye66isN4 svou příhodou ze vsi Karmínovým kamenům… A vidíte, také se vám to nezdálo… Vy jste vlastně stále nespokojený… Teď byste třeba rušil všechny Japonce, Američany, Brity… A hele, i toho Rusa z titulky FP, aby to tu bylo takové hřejivé, naše krásné, české… Inu, proč ne.
Anonymovi ženského rodu (a taky Standovi E.): Kulagin z “Paraboloidu” je přímý potomek původního Kulagina z FP. S tím současným “MUHAHAHA” nemá nic společného a s novým vtělením toho starého, známým jako Podchaljuzin, k Podchaljuzinově cti už taky pramálo. Ne že by mi byl P. vpravdě sympatický, občas vystupuje jako nekritický putinčík a na rozdíl od KarlaC považuji ty mužické historky ve větším množství za únavné, ale oproti původnímu Kulaginovi se jeví o dost chytřeji… Inu, jak se říká (mohu-li si tu citaci dovolit): Všichni se nějak vyvíjíme. A přejme si, aby to ve všech případech bylo k lepšímu.
to standa.e
Nemám rád Rusko a jeho lidi, proto je nechci mít ani tady. Proti Britům nemám zcela nic, ani proti Japoncům. Ale Rusy prostě nemusím To je vše, tečka!! Rusové mají možnost psát na svém ruském servveru fantasy a tady at nás bez prominutí neotravují!!
BY
Je to samozřejmě Váš boj, odmítat Solženicina, Nabokova, Ciolkovského, Mendělejeva, Koroljova, Strugacké, Dostojevského, Tarkovského… jenom proto, že se holt narodili kde se narodili. Nám samým jistě slouží ke cti, že jsme si při tom výběru rodičů, kterým se hodláme narodit, zaškrtli v dotazníku správnou národnost. V zásadě mne jenom zajímalo, nakolik jste ve svém “české servery Čechům” důsledný a na kolik je to jen takové to malé latentní fašounství v každém z nás…
TZSL
Díky, tak nějak jsem to tušil 😉
A co takhle něco k věci?
Ke knize – jde o celkem akční příběh několika alchymistů z rudolfínské doby, viděné optikou beznadějné romantičky. Kvalitativně se mi to jeví jako lepší průměr současné produkce byť je to víc fantasy, než historické. Obávám se, že nejhodnotnější částí je pojednání Františky Vrbenské o alchymistech, byť bylo oproti pracovní verzi poněkud redukované.
Román je tedy slušně čtivý, ale s realitou má společného ještě méně, než proslulý velkofilm s Werichem.
Je celkem zajímavé, že v románu se postavy celkem běžně ohání kušemi a nevyskytne se tam ani jedna palná zbraň. V situaci, kdy se první plošné zákazy nošení v Čechách objevují od roku 1500 (letos tedy “slavíme” 515 let státní protizbraňové buzerace) a rudolfínská Praha byla proslulá mordy a přestřelkami italských gangů “na pistole”, se něco takového jeví jako krajně podezřelé…
Koukám, že nejsem sám, kdo pojmenoval nablblou vedlejší postavu “Kulagin”. Ono se to samo nabízí.
Jinak je smutné vidět, jak hluboko se Fantasyplanet propadla. Tohle už není ani dno, to jsou druhohorní geologické vrstvy.
to Tlustý zlý strýc Leonard
Tak s tím putinčíkem jsi mě dostal 🙂 Aby to však tebe a tobě podobné jednoho dne nemrzelo, že na matičku Rus jen hubu máte! Až vás car, slunko jasné, zase jednou bude z bryndy vytahovat, tak si na mě vzpomenete! Inu, jak se říká: Lépe býti putinčíkem, než Bruselu nevolníkem!
to VŠ
Já bych znovu poprosil o těch třicet nelogičností, co má podle tebe Tolkien v Pánu prstenů. Onehdá se mě ptali staříček Jemlichaj, jestli už jsi to tle napsal, a já jich museli zase zklamat!
pro VŠ
Fantasy Planet chcípla loni v květnu, tohle už je jenom notně rozložená zombie. Koncepce současného majitele se (podobně, jako takzvaná “nová koncepce” ve školství) projevila jako totální antikoncepce.
to all
Fantasy planet možná chcípí už rok, ale rod Kulaginů je nesmrtelný, pořád je nás více a více, pořád se rozmnožujeme!!! A nikdy nezemřeme i když podchajdové a imeriální živly nás budou chtít zničit!!! Ale český Kulagin se nenechá zničit, bude tu až na věky HAHAAAAAAAAAAAAAAAA
to standa.e – v tom jeho překladu to není ono. Originál má větší švih. 🙂
to Střelec – Já se v tomto směru chtěl tentokrát zdržet komentáře, neb mě nenapadlo, jak to kulantně napsat. “Román je tedy slušně čtivý, ale s realitou má společného ještě méně, než proslulý velkofilm s Werichem.” Tuto větu je možno do kamene tesat!
to BY: Já nemám rád komáry, mouchu tse-tse, rajskou, listopad, souseda odnaproti, učitelku ze základky a vynálezce bezpečnostní uzávěrů na láhve. Jinak etnické ani národnostní výhrady nemám vůči nikomu.
to KarelC
jde o to, že když něco nemáš rád, tak se s tím nechceš setkávat. komárům se nevyhneš, když budeš v létě někdo v přírodě u rybníka, ale rusofilům se chci zde na FP vyhnout, at si brečí na idnes nebo na ruských serverech, ale at neotravujou slušný lidi tady!!! jednoduše jsou oriantovaný na západ a ne na východ. To je vše.
to BY
To je ale tvůj problém, veveřičko! Ostatně, z čeho soudíš, že kupříkladu já jsem “rusofil”? A pakliže se mi chceš vyhnout, nu tak se mi vyhýbej! Inu, jak se říká: Kdo často hubou melduje, ten se as málo raduje!
to TZSL
Děkuji za vysvětlení (já = anonym ženského rodu), rozmnožují li-se směrem do minulosti, je to nadějné.
Karel C
Taky jsem přemejšlel o civilizovaném vyjádření, nakonec z toho vylezlo tohle. Pojednání Františky Vrbenské o alchymistech bylo v pracovní verzi prakticky stejně dlouhé, jako text románu a po informační stránce výrazně hodnotnější.
to Podchaljuzin
Nevím, zda jsi rusofil, ale tlučhuba určitě, Pořád tu meleš něco o mužících, z ostatních lidí si děláš jen legraci, nemáš k nikomu úctu!!! Patříš do stejné skupiny lidí jako Kulagin, oba melete nesmyslné věci, jen jeden více a druhý méně. To je vše.
to BY
To se pleteš, veveřičko! Úctu mám k Bohu, Hospodinu předobrému a caru, slunku našemu jasnému!
to Podchaljuzin
Hm, jsi prostě blázen a bláznům se nesmí odporovat. Ty nejsi normální člověk, protože normální člověk má úctu k ostatní lidem, ty si z každého děláš jen legraci, urážíš je svými hláškami a nic netoleruješ. Takže nemá smysl už se s tebou zabývat. Sbohem, mužíku, užívej si svůj svět, který není světem normálních lidí.!!
to BY
Pánbůh s námi a zlý pryč!
By
Ty hele, veveřičko, speciálně Tobě by Kulagin vadit až tak neměl. máte zjevně společného víc, než si myslíš. Jestli tedy vůbec kdy myslíš.
to Podchaj… Podchul… sákryš, to nedám – prostě to Pod-něco
Nelogičnosti jsou vyjmenované v knížce, pod kterou byla položena otázka.
LOJR
mě vadí rusofilové a vše, co je s nima tady spojené. To je vše. Co je to za nich LOJR? nemá to být zkratka LOTR?
nick VŠ je zkratka Václav Škubal?
VŠ
Ctrl+c a Ctrl+V a nebo je to tak, že když vám dojdou argumenty, sáhnete k pokusu dehonestovat diskutujícího? To jste mě docela zklamal. :-/
to Střelec:
Kdyby tam bylo napsáno řekněme: Z alternativní reality podobné době Rudolfa II, nebo nějaký podobný fórek ala JFK, tak bych to vzal. Nebo z jiného fantasy světa a s jinými jmény hrdinů. Ten děj je slušnej, ale ta snaha zařadit to do historické epochy to nesmírně sráží dolů.
Osobně by mě zajímalo zda se Lukačovičová Lucie seznámila alespoň se základním dílem Josefa Janáčka – Rudolf II. a jeho doba.
to BY:
Jen se zeptám: A ty jsi invazi vojsk Varšavské smlouvy v roce 1968 zažil? A nebo je to jen taková módní, bezpříčinná, proklamace?
A co tito konkrétní lidé? Konstantin Babickij, Taťána Bajevová, Larisa Bogorazová, Natalja Gorbaněvská, Vadim Delone, Vladimir Dremljuga, Pavel Litvinov a Viktor Fajnberg
Máš je rád, nebo ne?
to VŠ
Tak aspoň tři 🙂
By
Vždy jsem záviděl jedincům,kteří si vystačí jen s první signální. Ale třeba z toho ještě vyrosteš, veveřičko.
to VŠ, podchajda, lotr, střelec
nechápu, co máte pro Rusku, vždyt nás v rtoce 1968 a v roce 1945 osvobodili. Já fandím Rusofilům a ostatní se dostanou do pekla!!!! Možná i lotři a střelci, kteří to hrajoou vše na západ.
MUHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Veverky se do pekla nedostanou, jsou moc malé MUHAHAAAAAa
to KarelC
Ano, zažil jsem invazi v roce 1968. Mám rád Viktora Korčnoje, Gari Kasparova a Anatolije Karpova.
to BY
No tak vidíš! A prej že nemá rád Rusy!
to all
Jen některé Rusy, ale nenbáším rusofily a ostatní Rusy a ty, co si na ně hrajou. tak mě tu neotravujte, jděte prudit na IDNES, tam je Vaše místo!!
to BY, nebo spíš falešný Kulagin?
Nerozčiluj se, veveřičko! Já zas nemám rád bandory na kyselo, ale co nadělám?!
to falešný Podchaljuzin
haha, podchajdda má rád jen chlast a děvky .-)) MUHAHAAAAAAAAAAAAA
…
“Pročpak, děvko, přilítla jsi,
proč, děvulo přiběhla jsi?”
…
to KarelC
To jsou teda zajímavé příspěvky tady -)
kdo je děvula? kulagin nebo podchaljuzin? -)
koukám oslovení zvířecími jmény je in na FP -)
to Incomo:
To je citát. Podchaljuzin ho zná. Já ho znám díky němu. Alespoň pozná, že to píšu opravdu já. 🙂
to KarelC
Aha, tak to je jiná -) ty a Podchaljuzin jste se někdy setkali? připadá mi, že jste nějak propojeni – alespoň duševně -)
to Incomo:
Tady nejdou psát soukromé zprávy “SZ” “PM”. Což je škoda. Ale jsem na FB.
to KarelC
Klidně to napiš sem, snad to není nic, za co by tě mohli zavřít, ne? -)
to Incomo:
Ty jsi na facebooku?
to KarelC
Ne, facebook nevedu
nějak je tu mrtvo
to Incomo:
Protože si čteme! 🙂
to KarelC
Pořád čekám, že mi napíšeš něco zajímavého a ty nic.-)
Ach ano
je to opravdu dřina najít tady někoho kdo to četl, no, nakonec jsem to vydřel. Ještě jednou nad tou knížkou v prodejně postojím a rozhodnu, ona mi neuteče a mám toho tolik ke čtení.
No, myslel jsem že …, no, ten Kulagin nakonec není nejhorší. Je až druhej.
to racek
Nechci být na druhém místě, chci být na prvním!! Kdo mě předběhl, vezmu ho do pekla, teda pokud to není chajda, ten už má místo rezervované. MUHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
to falešný Kulagin
Asi BY nebo Incomo, což jsou tvoje pseudonymy 🙂
to Podchaljusin:
Jak něco takovýho mužeš ríct? To vubec neni pravda. Já nikoho takovýho neznám.
a pro Karla si dbeksa přijdu taky aji pro tujeho ruskou štětku!MUHAHAHAAAAA!
to kulagin
toto je pravý antirusofil, dobře se bavím MUHAHAAAAA
pryč s rusofilama!!!
to Kulagin:
Jak praví klasik Neprakta:
“Pane, urazil jste dámu! Jediné vaše štěstí, že…”
to KarelC
My pekelníci žádné dámy v pekle nemáme, tam máme jen pekelnice! Takže jen opakuji. Pryč s rusofilama, peklo je vždy orientované na západ 🙂 MUHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
to Kulagin:
Ale uznej, že ten tvůj výrok z dnes 12:55 je hodně silný kafe! Já neříkám, je to moje blbost, když se o soukromých věcech zmíním na veřejnosti, ale myslel jsem si, že i když jsme tady různí magoři, přeci jen to má nějaký hranice. Hlavně jsme tu nadšenci do fantastiky a kolegové. A i když se tu vzájemně napadáme, tak bych si myslel, že podobné urážky nezazní. Asi jsem naivní.
to KarelC
To bylo silný kafe, ale to jsem nepsal já, to se někdo za mě vydával, kdo tě nemá rád. existuje tudíž další falešný Kulagin, je to tak. Drsný je život na FP, co? zloděj volá chytte zloděje a je to pravda i zde. Možná Podchaljzuin krade nick Kulagin a píše extrémně sprostě, i to je možný.
tento falešný kulagin ani neumí napsat větu správně česky, tak je poznat, že to nejsem já, jen se musí o tom více přemýšlet.
to falešný Kulagin
Ech, ubožáčku, tvůj pologramotný projev se vždy ukáže, ať se vydáváš za kohokoliv 🙂
to KarelC
Že s tím nešťastníčkem vůbec besedýruješ! To není žádný nadšenec fantastiky, ale hňup, co jen trapné provokace předvádí a k peklu se tím přivádí! Inu, jak se říká: Nenadělil Hospodin všem stejně!
to Podchaljuzin:
Chtěl jsem přinést světlo do jeho duše! Však místo něj, odnesl jsem si temnotu ve svém srdci. 🙂
to falešný Podchaljuzin to Karel C
Někdo ukradl nick i mě, to je sranda. MUHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Takto jsem se v pekle nebavil už několik století jako tady na FP-)))))))))))))))))))))))))
Fakovačka
Poslyšte vy dva buzeranti co tady mezi sebou předvádíte flirting, ano ty Kulagine a Podchaljuzine.
Táhněte do piče…
to Anonym
Poslyš, ty nevychovaný trumbero, když chceš mluvit s dospělým člověkem, nepoužívej slovník pubescentů 🙂 Inu, jak se říká: Kdo hubou špatná slova tvořívá, s tím Bůh slitování nemívá!
to Podchaljuzin
Běž do piče, rusofilský zmrde…
to Killer 🙂
Jsi velmi nevychovaný chlapeček, holoubku, tvoji rodičové věru špatnou práci odvedli! Inu, jak se říká: Koho špatně vychovali, toho pod šibenicí zakopali!
Hmm, některým přispivatelům bych doporučil
provést, samozřejmě až mu to věk umožní, provést důkladnější průzkum inkriminovaného konce cesty. Samozřejmě, doporučuji se před tím umýt.
Možná zjiśtí, že to není vůbec nadávka, ale naopak, věc nesmírně zajímavá a nejenom to, je to věc kolem které se svět točí. A to i přes dnešní módní snahy to nahradit věcí mnohem méně úctyhodnou a krásnou.
to falešný Podchaljuzin
Killer ti to nandal, haha-)) Je drsnější než já.-))) Stejně skončí v pekle jako ty. MUHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
to falešný Kulagin
Drsnější? A jakpak se ta drsnost projevuje, holoubku? Siláckými řečičkami? Tomu se u nás na vsi můžeme jen zasmát! Jen ať ten šašek přijede, a postaví se mi s cepem v ruce! Inu, jak se říká: Hubou se lehko bojuje, když za pecí se mudruje!
to falešný Podchaljuzin
Kiler se ti nepostaví s cepem, ty troubo vesnickej, vytáhne boouchačku a vodpráskne tě jako pračivýhho psa!! MUHAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAA
to falešný Kulagin (Killer)
O půlnoci ho tedy čekám na břehu Černého potoka, tam kde ruiny Černého mlýna stojí! Se svým cepem okovaným chutě se už stavím k boji!
Mravní upadek tohoto webu dosáhl nebývalých výšin!
to Botulin
Přesně tak, tento web jde do pekla -)) MUHAHAAAAAAAAAA
to falešný Podchaljuzin
Chajdo seru na tebe, ty mi nebudeš rozkazovat kdy mám kam chodit. jsi jen zasranej mužík, nic víc. Já si pro tvou duši přijdu, až na to bude čas. MUHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Maso, sádlo, hmyz,
Muhaháči zmiz!
to falešný Kulagin
Chápu, bojíš se mě a mého mocného cepu, holoubku! Inu, jak se říká: Komu odvaha nedostačuje, ten často své šaravary znečišťuje!
Botulin
Starej se o svý špinavý spodku, chlapečku-)) podchajdo, jsi jen plevel a takovým zůstaneš, do pekla se dostaneš. MUHAHAAAAAAAAAAAAA
Sádlo, maso, luj,
Muhaháči fuj!
Killera i s Muhaháčem,
poženeme karabáčem!
to Botulin
Zajímavá bitka – Botulin vs Killer a Muhaháč -))
KarlMorgan
krása… jako jsem si dříve myslel že akademici jsou hlavy pomazaný, tak mi spadly brejle co jsem s nimi musel pár let spolupracovat a zde je to podobný, ne každej kdo píše, vydává nebo čte knihy je automaticky slušnej člověk 🙂
jed těch, co tráví většinu života na židli, je opravdu silnej.. věnujou mu tolik energie že člověk žasne :), přitom si stačí jit zaběhat..
a IMHO kdyby FP na pár měsíců zanikla, nebylo by to od věci, chodí sem ještě někdo pro něco jinýho než archiv vydaných knih?
to KarlMorgan:
Pro mě osobně FP zanikla ve chvíli, co ji převzal Fantomprint. Od té chvíle jde úroven’ textů, recenzí i příspěvků radikálně dolů. Po čase jsem se tady mrkl a vidím, že je to tu úplná žumpa. Vinu dávám redakci FP. Není problém nevhodné příspěvky mazat. Zvládne to na FB kdejaká vedoucí skupiny, tak proč ne zkušený redaktor. To je věc na které to stojí a padá.
Muhaháč tady blbne již drahnou dobu redakce nic. Až se ozve Majar – to už se opravdu nedalo co tam redakce umožnila a tolerovala za příspěvky, tak smažou celou upoutávku.
Takže za současnou úroven’ FP dávám jednu hvězdičku a osobně si knihu od Fantomprintu nekoupím, dokud to tu nedají do pořádku.
to Botulin:
Redakce nemůže nahánět kdejakýho blba, kterej má potřebu se tady zviditelnit. FP byla založena na korektnosti a vzájemné toleranci uživatelů. Bohužel, vždycky se najde někdo, kdo systém zneužije.
Můj návrh: Zrušit zcela možnost komentování příspěvků zde. Komentáře umožnit pouze na Facebooku. Jdou snadno sledovat, mazat a nesolidní uživatele “vyhodit”.
U té Majar – to tuším není poprvé, co její knihu stáhli pro výplody nějakého imbecila.
Co se tvojí poslední věty týče, tak v ní nějak nenacházím žádnou logiku. Kvůli několika pitomcům se přece nepřipravím o možnost přečíst si dobrou knihu.
to falešný Podchaljuzin
Jj, je to úpadek FP. Svatá pravda!
to KarelC
Smazat vulgární příspěvky nějakého slabomyslného nešťastníčka přece nezabere tolik času! Ale i když pomineme falešného Kulagina, neřekl bych, že uživatelé jsou tu (až na pár vyjímek) nějak zvlášť korektní a tolerantní. Ale to je v Česku normální, to není jen tady! Jakmile máš na něco jiný názor, snaží se tě lidé s “většinovým” názorem ukřičet nebo zesměšnit, označují tě za komunistu, nebo fašistu… Nic jim to však není platno, neboť člověk boží ví, že s ním kráčí Hospodin!
Zmiz Muhaháči! Ted’ se baví dospělí!
Na druhé straně kolega Muhaháč-Incomo-Killer-By alias Kulagin je otravnej, ale v podstatě neškodnej.
Jak jsem se tak díval dozadu, tak i Podchaljuzin, KarelC, Tlustý zlí strýc Leonard, Standa.E a další umí taky docela slušně zaprudit. Jenže jejich IQ je někde nad 140, tak na to jdou rafinovaněji, ale prostor jsou schopni bezvýznamnými žvásty zaplnit stejně schopně. Navíc jejich vyjadřování nese určitý specifický rukopis. Jde o nesmírně náročné čtenáře, které jen tak něco neohromí, takže si tady z toho dělají osobní blog plný nedobrovolných čtenářů. Proto volám: “Pokud potřebujete publikum, potom jděte pouštět moudra na Facebook! ” Tady nechejte prostor pro věcné a jasné komentáře k dané knize, nebo článku. Děkuji.
to Botulin
A to jako proč, holoubku? To, že se beseda jiným směrem občas stočí, je naprosto normální. Musí však být vedena slušně a v bázni boží!
to Botulin
Správně, Botuline, Fantasy Planet si rozvracet nenecháme! Proto žádám více botulinovských zaříkadel! Žádám více psychologických portrétů diskutujících a literárně vědních rozborů jejich postů. Žádám, aby byly podvratné žvanivé živly vykázány! Nechť se rozjasní zrak zástupům čtenářů toužících lačně po věcných, konkrétních a knih se týkajících příspěvcích! Nechť odvaha vstoupí do srdcí všem dosud mlčícím přispěvovatelům. Nechť ustoupí temnota samozvanců. Nechť z nebezkých výšin, jak z rohů hojností velmistrů žánru, nadále prší jen čistá a všeobjímající Pravda, Láska, Tolerance a Mravnost. Především ta Mravnost!
A protože jsem prozřel, slibuji, že neřeknu již v tomto vlákně prudivého slova a s dětskou důvěrou vyčkám zjevené Pravdy páně Botulina. Považme jen, co skvostných a povznášejících myšlenek se na nás k této knize chystá! Nechť nezaniknou v šumu prázdných slov!
Karle! Leonarde! Podchaljuzine! Killere! BY! Kulagine! Incomo!
Mlčme již!
to Botulin:
Již to tady umíralo, ale zadul tu čerstvý vítr v podobě Botulina, který jako rytíř na bílém koni, přijel spasit Fantasy Planet! Nuže vítej chrabrý bojovníku s literárním balastem! Nechť je tvé kopí vždy dobře nabroušené a tvůj úsudek nevyvratitelný!
Nicméně, tu pasáž o tom IQ, tu jsi napsal velice pěkně! 🙂
To Botulin to standa.e
Správně to píšeš!!! Nenecháme si rozvracet FP ani republiku. Pryč s muhaháči, kulaginy a podchaljuziny. At sem píšou jen normální lidé!!!
to Kaprál
Tak definuj, kdo je normální, holoubku! U nás ve vsi byl jistý Bogunič, a o tom se říkalo, že je normální! Všecky ženské ho dávali svým mužikům za příklad: Proč jsi ty neznabohu propil všechny peníze?! To by Bogunič neudělal, ten je normální! Proč jsi převrátil vůz a rozbil soudek se zavařeninou?! To by Bogunič neudělal, ten je normální! Proč jsi přitáhl domů toho opilého vlkodlaka?! To by Bogunič neudělal, ten je normální! A tak to šlo porád pryč, až se jednoho dne milý Bogunič z té normality pomátl, převrhl almárku, roztřískal všechno kuchyňské náčiní, zapálil chalupu a pak odjel do velkého města. Tam si na náměstí svlékl šaravary, natřel si zadnici na modro a začal kolemjdoucí měštěníny ubíjet cepem! Než ho kozáci rozšavlovali, dostal těch měštěnínů sedmnáct! A bylo po normalitě! Pak už o něm ženské ze vsi nikdy neřekli, že byl normální! Inu, jak se říká: I poctivě vykroužený hrnec může puknout!
to Podchaljuzin, KarelC, Standa.E…
Jste nešťastní znudění lidé, kteří velmi rychle vstřebávají jakoukoliv problematiku. Potom máte pocit neuspokojení a nudy. Vyžíváte se ve slovních přestřelkách a vaše potřeba být obdivován okolním publikem je neskutečná! Jste narcistní spolek s neustálou potřebou hladit si svoje ego. Jdete do neústupných sporů a snažíte se protivníka utopit v argumentech, bez ohledu na věcnost a skutečná fakta. Arugumentujete jen pro váš vlastní pocit sebeuspokojení a spíše než ve faktech se vyžíváte v rafinovaných formulacích. Jen nechápu proč si ku svým narcistně maniakálním výlevům vybíráte nebohé Fantasy Planet.
to Botulin
Tak to se zase pleteš, holoubku! Kdo za jitra vstane a celý den bandory pěstníruje, ten se nuditi věru nemůže!
to Botulin
Musí se najít nějaká obět. Že je to FP, tak to holt osud tak chce.-))) Nedá se nic dělat, jede se dál. MUAHAH bude žít věčně a pochajda a ostatní diskutéři taky.-)))
to normální:
Za normálního byl považován jeden můj spolužák. Měl manželku a desetiletého syna. Nepil, nekouřil, mluvil slušně, do práce chodil včas. Nekupoval si knihy, komiksy a jiné hovadiny. Syna učil spořivosti a ženu vedl ku skromnosti.
Předloni vypil láhev organofosfátu. Prý kvůli manželce. ARO smrdělo dva měsíce, dialýza jela na plné obrátky. Zničil si játra i ledviny a žena zažádala ku konci léčby o rozvod. Soud přihlédl ke stavu manžela, zvážil stupeň jeho normálnosti a svěřil jí syna do výchovy.
Teď je po transplantaci jater, s jednou ledvinou a v hospodě je pečený vařený. No řekněte, je normální?
to KarelC
no s transplantací jater urtčitě do hospody nechodí!!! Tomu nevěřím. Znám lidi po transplantaci jater, jsou rádi, že tijou. Alkoholů jr pro ně tabu. Pokud chtěl spcáhat sebevraždu, tak to měl udělat lepším způsbem, toto je špatně-(((